Det är vanligt i din situation att på andra rikta en projektion.Jag tycker faktiskt att det räcker nu.
Får jag höra ett enda rim till skriker jag BU.
BU!Det är vanligt i din situation att på andra rikta en projektion.
Försök inte styra vår kultur, då hamnar du direkt i Mac Attacks lilla bur.
Som en konsekvens av personers okunskap och dumhet.Hur beskriver du dagens situation?
Eftersom att där är en fet paywall ivägen, är den här boken av ungefär samma kaliber som tidigare rapporter om Trump och Ryssland? Och vad mer specifikt har Trump och Putin pratat om?Donald Trump spoke to Vladimir Putin several times after he left the White House, book says
Bob Woodward says former US president also secretly sent Covid-19 tests to Russian leaderwww.ft.com
Ingen är väl förvånad. Vad finns mer?
Jag kunde då läsa den… men i stort handlade den om att Trump haft kontakt med Putin vid minst sju tillfällen efter att han lämnat vita huset.Eftersom att där är en fet paywall ivägen, är den här boken av ungefär samma kaliber som tidigare rapporter om Trump och Ryssland? Och vad mer specifikt har Trump och Putin pratat om?
7 gånger på 4 år, och det skrivs det en bok om?Jag kunde då läsa den… men i stort handlade den om att Trump haft kontakt med Putin vid minst sju tillfällen efter att han lämnat vita huset.
Kaka söker maka. Mer lär bli uppmärksammat när boken kommer ut nästa vecka.
Macron är president. Trump FÅR inte prata med andra statschefer efter att han slutat som president.7 gånger på 4 år, och det skrivs det en bok om?
Hur många gånger har Macron pratat med honom under samma tidsperiod?
Varför får han inte det?Macron är president. Trump FÅR inte prata med andra statschefer efter att han slutat som president.
Under Trumps tid som president så införde han sanktioner mot Ryssland som när han sedan lämnade togs bort av nästa president.Trump klarar inte ens av att kritisera Putin - trots att Putin är diktator i ett av världens mest korrupta och repressiva länder - och står för precis allting som USA-s konstitution är tänkt att motverka.
Han är politiker, de är mest likadana hela högen. Jag tycker det är ytterst suspekt att bekänna sig till någon politiker alls.Du tycker inte att det ens låter LITE märkligt att bekänna sig till Trump om man har förståndsgåvorna i behåll? Jag tycker det, och ingen har hittills kommit med hållbara argument för att se Trump som annat än den antidemokratiska och narcissistiska dömda brottslingen han är.
Stackars politiker, de är tvugna att lyssna på vad folk vill ha. Vilken hemsk sits att befinna sig i, varför kan inte politikerna bara göra precis vad de vill och strunta i folkets önskemål?Republikanerna är en helt annan sak, de är kidnappade av Trumps uppenbarligen hjärntvättade väljarbas. Samtliga tidigare republikanska presidenter, talmän och partiledare roterar i sina gravar varenda gång Trump öppnar munnen och kommer med ytterligare en grov lögn eller konspirationsteori, samtidigt som han spelar dragspel med händerna.
Han är ett bombastiskt rövhål och narcissist. Det är väl ingen som är förvånad över den biten? Det är ju samma sak med resten av politikereliten, men de andra är bättre på att dölja det.Vidare finns det gott om vittnesmål om hans tid i vita huset; inte heller något som hjälper till med lämpligheten. Lynnig, vägrar lyssna på expertis och rådgivare, utser släktingar till officiella ämbeten och viktiga poster, struntar helt i lagar och förordningar och respekterar inte ens grundläggande demokratiska principer.
Han påstod inte att injecerat blekmedel skulle döda viruset, han frågade om det. En ganska korkad fråga, men fortfarande inte ett påstående. Ett lysande exempel på att Trump har väldigt lite filter mellan tanke och tal däremot.Inte konstigt att han beundrar Putin. Som han dessutom i hemlighet skickade covidtester till samtidigt som han påstod att injicerat blekmedel skulle bota mot viruset. Över en miljon döda i USA tack vare senfärdighet och Trumps blinda tro på konspirationsteorier.
Japp, jag tror att det amerikanska presidentvalet skulle må extremt bra av att kasta ut både Harris och Trump och istället låta Vance och Walz köra rejset. Deras debatt var ju iaf någorlunda sansad och saklig.Grejen med demokrati är att det förutsätter tillit - till dess institutioner och mellan människor. Saknas detta kommer det inte längre gå att hålla riktiga val, det kommer inte gå att upprätthålla en fungerande stat och mycket av det som gör att rättssystem, marknader och en massa annat fungerar. Det faller samman i korruption och att människor tar saker i egna händer. Det leder till instabilitet som skapar utrymme för auktoritära ledare eller diktatorer att ta makten.
En del hävdar att det är så stora samhällsproblem att man kan behöva sätta demokratin på undantag, alternativt att de där institutionerna och tilliten redan är så förstörda att det ändå är kört för demokratin. Förutom att ställa sig frågan om verkligheten är så svart/vit och om det eventuellt finns några som vinner på att framställa det så kan man också ta en titt på historien för att se vad de sannolika utfallen är efter en sådan utveckling och fundera på om det verkligen är ett scenario man önskar.
Det finns politiker i alla läger idag som bidrar till att undergräva tilliten, även om de flesta nog har sin egen bild av vem som är i särklass. Poängen är dock inte att göra detta till en tävling i vem som är värst. Det räcker att konstatera att om man värnar om demokratin behöver man starta med sig själv och hur man påverkar andra.
Ja och jag tror det finns en del ytterligare personer omkring dem som inte heller bidrar på ett speciellt hälsosamt sätt.Japp, jag tror att det amerikanska presidentvalet skulle må extremt bra av att kasta ut både Harris och Trump och istället låta Vance och Walz köra rejset. Deras debatt var ju iaf någorlunda sansad och saklig.
Både Harris och Trump är förgiftade kalkar och ingen av dem är ett bra val.
Musken har alltid haft ett ytterst öppet förhållande till sanningen, och det är lite intressant att någon tror på vad han säger utan att noga kolla upp det.Ja och jag tror det finns en del ytterligare personer omkring dem som inte heller bidrar på ett speciellt hälsosamt sätt.
Musk är en fascinerande entreprenör och jag tror säkert han kan ha en del bra idéer om hur man kan effektivisera staten, men hans uttalanden, i synnerhet det han skriver på X, är oansvariga. Snacket om att ifall Trump inte vinner så är detta det sista valet… Problemet är att även om det mot förmodan skulle stämma så bidrar just den typen av uttalanden till den typen av utveckling.
Låter som en väldigt bra idé om kandidaterna, medierna och alla tyckare skulle lägga mer fokus på sakfrågorna. Jag har ärligt talat svårt att komma på någon.Eftersom båda kandidaterna är nu konstaterat dåliga så kanske vi vid något tillfälle innan valet kan diskutera någon sakfråga och släppa personerna. Tror inte det går men är beredd göra en ansats.
Skatterna är väl en fråga, kan inte din AI sammanfatta skillnaderna och jämföra med Sverige?Låter som en väldigt bra idé om kandidaterna, medierna och alla tyckare skulle lägga mer fokus på sakfrågorna. Jag har ärligt talat svårt att komma på någon.
Abortfrågan, Kina, klimatet, illegal migration, Ukraina och Palestina har vi väl diskuterat en del. Vilka fler frågor är aktuella?
Men du är med på logiken bakom den tesen? Vad tycker du om den och varför?Ja och jag tror det finns en del ytterligare personer omkring dem som inte heller bidrar på ett speciellt hälsosamt sätt.
Musk är en fascinerande entreprenör och jag tror säkert han kan ha en del bra idéer om hur man kan effektivisera staten, men hans uttalanden, i synnerhet det han skriver på X, är oansvariga. Snacket om att ifall Trump inte vinner så är detta det sista valet… Problemet är att även om det mot förmodan skulle stämma så bidrar just den typen av uttalanden till den typen av utveckling.
Skatterna är väl en fråga, kan inte din AI sammanfatta skillnaderna och jämföra med Sverige?
Inför presidentvalet 2024 i USA har Republikanerna och Demokraterna olika syn på skatter, som reflekterar deras bredare ekonomiska filosofier.
Republikanernas skattepolitik:
Republikanerna, med Donald Trump som ledande kandidat, vill fortsätta på den linje som etablerades med skattereformen 2017, där skattesatser sänktes för både individer och företag. Trump har föreslagit att göra dessa förändringar permanenta, inklusive den sänkta bolagsskatten på 21 % och möjligheten att sänka den ytterligare till 15–20 %. Andra republikanska kandidater, som Ron DeSantis, har förespråkat ytterligare avskrivningar för företag och, i vissa fall, drastiska förändringar som att avskaffa IRS (den amerikanska skatteförvaltningen) .
Demokraternas skattepolitik:
Vicepresident Kamala Harris, som representerar Demokraterna, har signalerat stöd för att höja skatterna för höginkomsttagare och företag. Demokraterna planerar att öka bolagsskatten till 28 % och återställa vissa tidigare högre marginalskattesatser för individer som tjänar mer än 400 000 dollar per år. Detta återspeglar en bredare vision om att använda skattesystemet för att öka den ekonomiska omfördelningen och finansiera sociala program .
Jämförelse med Sverige:
I Sverige är skattetrycket bland de högsta i världen, med en total skatt på omkring 42 % av BNP (jämfört med cirka 25 % i USA). Inkomstskatten är progressiv och kan nå upp till 52 % för de högsta inkomsterna, medan bolagsskatten ligger på 20,6 %. Sverige har också moms på 25 % för de flesta varor och tjänster, jämfört med USA där sales tax varierar per delstat och ofta ligger mycket lägre. Skattesystemen i de båda länderna skiljer sig åt inte bara i skattesatser, utan också i synen på hur skatter används – där USA tenderar att ha ett större fokus på privat välfärd, medan Sverige har mer omfattande offentliga välfärdssystem .
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|