Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Om du inte själv kan se vad i samhället som är organiskt och ej och nyanserna där emellan, utan framhärdar att precis allt är ett resultat av att vi blir politiskt styrda så kan jag konstatera att vi har så fundamentalt olika verklighetsuppfattning att en fortsatt diskussion inte skulle bli särskilt meningsfull.Du säger att goda samhällen växer fram organiskt över tid (vilket jag håller med om).
Jag säger då att det inte finns något organiskt över vårat samhälle idag. Vi blir politiskt styrda.
Du säger att det vi tar för givet med vårt samhälle och det som fungerar är resultatet av en långt tids organisk utveckling.
Jag frågar efter exempel för jag kan inte komma på något själv. Du måste väl ha ett exempel iaf på lager?
Du säger att invandringen är ett exempel på då man ignorerat det organiska.
Jag säger att invandring är ett politiskt område precis som många andra. Dvs de alla är icke-organiska.
Du säger att jag vill vrida på diskussionen.
Jag säger att det är du som slingrar dig från ämnet. Jag har förklarat och frågat.
Igen. Sker något medelst politik så sker det inte organiskt. Du kan inte välja vad som är organiskt/oorganiskt efter du sett utfallet.