powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Väldigt OT, men om du menar din lista över "tokerier som öppna gränser, förbud mot olja och valfritt kön" så håller jag med dig om att hela väst i allmänhet och Sverige i synnerhet har, i mitt tycke, haft en naiv och överliberal syn på öppna gränser vilket har straffat sig. Men där sker ett uppvaknande och korrigering. Återigen demokratiskt. Ja en diktatur hade kunnat korrigera snabbare men den snabbheten är inte värd det.Det är inga förslag som röstats fram, det är ett allmänt synsätt om "tolerans" som kommer föda högst intoleranta krafter. Om du inte ser vad som händer i väst nu så vet jag faktiskt inte vad som krävs.
Förbud mot olja är väl något som får bestämmas demokratiskt med miljöförstörning kontra nytta så rösta och engagera dig om du inte håller med om nuvarande inriktning och vad "valfritt kön" innebär är oklart exakt vad du menar men om någon stackars osäker människa vill tillhöra ett annat kön än vad dess könskromosoner indikerar så är det väl mest deras problem och inget jag personligen bryr mig om.