Missade en nyans här, hon hade valvaka planerad i Washington DC?
Herregud vad ofolkligt.
Missade en nyans här, hon hade valvaka planerad i Washington DC?
Det räcker tydligen inte att ha en kandidat som "inte är Trump". Det hade behövts något mer.
Nu blir det lite väl intressant att se hur resten av världen klarar att rädda Taiwan och Ukraina. Putin och Xi får väl göra som de vill.
Så det kommer inget alls då?Hon ställde väl in sitt tal?
Är det här subtilt eller bara felskrivning?Vi i Europa kan ju inte offra demokratin bara för att Putin van valet vi får väl rädda Ukraina på egen hand hoppas jag.
Annars är det ju bara en tidsfråga innan Putin tågar in i nästa land.
Jag skulle tro att de mer extrema hållningarna har framstått som att de har betydligt större stöd än de faktiskt har, mycket på grund av att inflytelserika personer kunnat ta mycket plats i debatten och människor inte vågat stöta sig med dessa med risk för att bli cancellerade, riskera sin karriär osv. Detta har gjort att människor inte sagt ifrån och det har skapat en illusion av att fenomenet är normaliserat.Exakt, och detta förklarar hennes förlust.
Samma i Europa.
Så vad hindrar västerländska liberala politiker att ta avstånd från trams? En populär konspirationsteori är ju att olika elaka krafter infiltrerar och dikterar politik, lite som en del tror att SD går Rysslands ärenden. Vems ärenden går Kamala och varför?
Är det här subtilt eller bara felskrivning?
Problemet jag ser är begränsningar i att använda utrustning med ursprung i USA. Förutom att Trump gärna förhandlar med Putin även om han inte har mandat för det.Vi i Europa kan ju inte offra demokratin bara för att Putin van valet vi får väl rädda Ukraina på egen hand hoppas jag.
Annars är det ju bara en tidsfråga innan Putin tågar in i nästa land.
Avhandlade vi inte detta för några veckor sedan?Jag är helt övertygad om att han förstår industrin, du har kanske sett de olika klippen när han diskuterar tysk gas?
Innan jag har åsikter om tullar skulle jag tycka det vore bra att jämföra de olika tullarna om man jämför Europa med USA, att Europa har tullar mot USA vet jag. Blir de amerikanska tullarna större än de europeiska menar du?
Ingen vill ha en förlust mot Trump på cv:tVarför har de så få vettiga kandidater?
Hann radera mitt inlägg.Ingen vill ha en förlust mot Trump på cv:t
Det kommer nog något tal förr eller senare skulle jag tro.Så det kommer inget alls då?
Hon var bevisligen inte mogen att bli president, lite som att hon aldrig besökte gränsen.
Kanske Sleepy Joe har något vänligt att säga?
Vad sägs om att försöka ena nationen?
Var det inte viktigt med fredligt överlämnande?
Jätteroligt att de verkligen inte har ett tal.Det kommer nog något tal förr eller senare skulle jag tro.
Men lite fånigt att ställa in talet. De måste väl ändå haft två tal redo, ett för vinst och ett för förlust med tanke på att det såg ganska oförutsägbart ut inför valet.
Men de kanske trodde bergfast på en vinst och hade inget förlusttal förberett.
Så EU har högre tullar än USA men det är Trump som står för handelskriget?Avhandlade vi inte detta för några veckor sedan?
Tydligen har EU en genomsnittlig tullsats mot USA på ca 5,2% medan USA har en genomsnittlig tullsats på EU på ca 3,5%. Sen skiljer det sig mellan olika produkter. Trump införde extra tullar på stål och aluminium 2018, men också på flygplan och jordbruksprodukter, vilket EU svarat på genom motsvarande tullar i andra riktningen.
Trump har väl föreslagit nya generella tullar på upp till 10% på alla importvaror, vilket skulle drabba EU, så totala nivåerna skulle definitivt bli högre om Trump driver igenom detta. Sen är frågan om EU svarar, med risk för att det blir ett destruktivt handelskrig.
Det återstår nog att se.Nej, ingen felskrivning utöver felstavningen, Putin är sannolikt den största vinnaren i det här valet.
Inte en enda kommentar i Svd om hur Sverige agerade efter 2014.Det återstår nog att se.
Vad hade hänt om Ukraina var tvungna att ge upp under nuvarande uppenbart inte extremt framgångsrika krigföring jämfört med vad som kommer hända nu?
Det får vi så klart aldrig veta men Ukraina är inte nära att vinna nu heller och om de är det är det ju inte för sent. Snabba på och vinn.
Jag tror att Trump kommer kalla till sig Putin och Zelensky och göra en deal som är acceptabel, detta kommer utspela sig i Schweiz eller USA och det kommer hända innan treårsdagen. Den som lever får se.
Vi kan inte leva i villfarelsen att ingen gräns någonsin kommer ritas om igen och tyvärr svek ju väst Ukraina redan för länge sedan, se även dagens ledare om det i SvD.
View attachment 506136
Inte nödvändigtvis, men för svensk och europeisk del kan det bli betydande effekter säkerhetspolitiskt.Nu ska vi alla dö, svält, krig, tyrrani.....allt går åt helvete!!!
Eller??
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |