Pro Superbike 2012

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fast om du inte känner till Flash! och inte Dart heller, men Mossberg...?
Då känns det lite som om du är i din egen bubbla. Till och med min dam har hört talas om Flash och hon skiter fullständigt i bilarna.
Mossberg känner hon till under täcknamnet "han som alltid går runt och skriker" :tummenupp
Håller med dig i sak! Vi måste marknadsföra oss själva bättre utanför banan!

Edit: Jag skall försöka investera i kamera till 2012 så jag kan lägga ut racen på Youtube sen. (Inspiration ifrån de okända...? Dart)

Det låter som att ni båda redan tillhör de redan frälsta?
För att känna till någon som en depåfurie bör man ha varit på plats?

Och för att vara helt ärlig: det var någon som hette janne flash på nittonhundratalet som körde bil. Är det samma kille? Är STCC en Classic-serie numera eller?

Jag pratar bara om t.ex korvmojsposörer på R6:eek:r som bara kör.
De känner inte till någon av de oändligt många serierna, de vet inte vilka som kör eller vad de kan förvänta sig. Det är svårt att veta när rejsen går. Listan kan göras lång men jag tror Sporthoj är en UTMÄRKT kanal att marknadsföra sig på och bygga upp en relation med sina blivande fans som i sin tur kan ge bättre sponsordealar och på sikt kanske också lite omnämnade i Sportpegeln.

Men nu ska jag sluta tjata, det verkar som att alla är på samma planet om vad som saknas. Fattas bara ett ännu större batteri frivilliga som jobbar äschlet av sig.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Så här kan man oxå göra...

[YOUTUBE-ID]0zbqJqpyBqc[/YOUTUBE-ID]

...tack för säsongen by BMW Motorrad France :tummenupp
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fast om du inte känner till Flash! och inte Dart heller, men Mossberg...?
Då känns det lite som om du är i din egen bubbla. Till och med min dam har hört talas om Flash och hon skiter fullständigt i bilarna.

Om du skulle fråga här hemma i Varberg så är det kanske fler som vet vem Mossberg är än Flash, och definitivt fler som vet vem Mossberg är än Dart. Och när man som jag inte har ett STCC-paket att erbjuda, utan mer erbjuder ett kul event och lokal synlighet för att ragga samarbetspartners på hemmaplan, så är det väl det som räknas?

Mossberg känner hon till under täcknamnet "han som alltid går runt och skriker" :tummenupp

Jag talar ALLTID i lugn och sansad ton ute på banorna. Du ska höra mig när jag skriker!

Håller med dig i sak! Vi måste marknadsföra oss själva bättre utanför banan!

Faktiskt tror jag det är sååååå viktigt! Om alla hade betett sig som jag, skulle RR vara betydligt viktigare och mer rumsrent bland folk, än vad det är idag! Tror jag.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Faktiskt tror jag det är sååååå viktigt! Om alla hade betett sig som jag, skulle RR vara betydligt viktigare och mer rumsrent bland folk, än vad det är idag! Tror jag.


Förmodligen en sanning viktigare än många.


Dock (utan att ta din prestation ifrån dig) så ligger det nog mer än vilja i dina framgångar.

Dels har du förmodligen lättare än alla att vara intressant. Det är liksom inte bara att bestämma sig, utan handlar lite om person också.

Dels ligger det nog en gnutta tur i det också. Någonstans har journalist faktiskt varit intresserad nog av RR att öht lyfta blicken så att du KUNNAT visa dig intressant som idrottsman att följa.

-----------------------------------

På många orter kanske historien slutar redan vid den första kontakten med pressen om ensam ansvarige för sporten totalt avskyr allt vad RR heter.

Det kanske inte finns ett centrum som är villiga att låta en ställa upp med tält och allt och visa upp sig osv..

Men risken att ingen av dessa delar gå att sy ihop är faktiskt liten, och om alla skulle försöka så skulle det som du säger förmodligen se väldigt annorlunda ut. Både på publiksiffrorna och alla aktivas bankkonton.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
För att dra en parallell till andra motorsporter där några har lyckats att profilera sig medialt:

Sebastian Loeb är för massorna nästan helt okänd. Att han dominerat Rally under många år och har flera VM titlar har inte förändrat detta. Motsatsen är Ken Block som är en högst medioker rallyförare men hans filmer har tagit världen med storm och det är han som är kändis och drar in kulorna.

Hur många av er kan nämna en framgångsrik Trailåkare?
Dougie Lampkin och Adam Raga är giganterna inom sporten men ingen utom de redan intresserade bryr sig. När däremot Julien Dupont släpper en ny rulle har den 100 000 besökare inom ett dygn och sponsorerna står i kö.

Hur kommer det sig att Freddy Papunen med en av depåns största satsningar har en hemsida uppdaterad 2011-05-08 och där finns varken bilder eller video publicerat efter säsongsstart? Senaste dagen Facebooken uppdaterades är 24 Juni...


Jag vill se filmen när Mozzberg köper Y-front på herrekiperingen i Varberg (kan man sponsra dig med kalingar?). Jag vill se fuck-you-burnouten på stadens torg. Förarna behöver profilera sig så att folk har någon att identifiera sig med och då krävs mer än en taskigt uppdaterad blogg.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag kan bara hålla med!

Om du skulle fråga här hemma i Varberg så är det kanske fler som vet vem Mossberg är än Flash, och definitivt fler som vet vem Mossberg är än Dart. Och när man som jag inte har ett STCC-paket att erbjuda, utan mer erbjuder ett kul event och lokal synlighet för att ragga samarbetspartners på hemmaplan, så är det väl det som räknas?



Jag talar ALLTID i lugn och sansad ton ute på banorna. Du ska höra mig när jag skriker!



Faktiskt tror jag det är sååååå viktigt! Om alla hade betett sig som jag, skulle RR vara betydligt viktigare och mer rumsrent bland folk, än vad det är idag! Tror jag.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Förmodligen en sanning viktigare än många.


Dock (utan att ta din prestation ifrån dig) så ligger det nog mer än vilja i dina framgångar.

Dels har du förmodligen lättare än alla att vara intressant. Det är liksom inte bara att bestämma sig, utan handlar lite om person också.

Dels ligger det nog en gnutta tur i det också. Någonstans har journalist faktiskt varit intresserad nog av RR att öht lyfta blicken så att du KUNNAT visa dig intressant som idrottsman att följa.

-----------------------------------

På många orter kanske historien slutar redan vid den första kontakten med pressen om ensam ansvarige för sporten totalt avskyr allt vad RR heter.

Det kanske inte finns ett centrum som är villiga att låta en ställa upp med tält och allt och visa upp sig osv..

Men risken att ingen av dessa delar gå att sy ihop är faktiskt liten, och om alla skulle försöka så skulle det som du säger förmodligen se väldigt annorlunda ut. Både på publiksiffrorna och alla aktivas bankkonton.

Du har rätt. Och fel fel FEL!!! Rätt i det att jag tycker det är KUL att snacka, synas, låta och att jag därför också är bra (ganska iaf) bra på det. Men du har fel i flera avseenden.

- Ingen sportredaktion består av enbart motorhatare. Tom vår lilla lokaltidning har ett antal journalister (minst fem), och jag har inte märkt NÅGON som hatar motorsport. Dessutom VET de om att folk är intresserade av motor (för det är folk) och därför kommer de att skriva om motor. Därför de VET att folk kommer att läsa det.

- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid. Tidningen skickar ut reportra EN gång per år och det är när det är SM på Falkenbergsbanan. Annars aldrig. Trots det är det ca 2 RR-reprotage och 4 srtiklar och 3 notiser per år. Undrar varför? Jo, för att jag rapporterar och skriver reportage. I somras var det en motorbilaga där jag var på framsidagn och inne i tidningen, reportaget hade jag skrivit själv. Reportern som skrev bilagan riktigt jublade då jag sparade henne och en fotograf en dags arbete. "Det var bara att copypejsta juh" tyckte hon. Lätt för reportern = in i tidningen.

- Att stå på torget tror jag går bra överallt. Ibland frågar man inte och ber om ursäkt efteråt, ibland säger man att man representerar en ideell förening, ibland frågar man en affär om inte de skulle tycka det vore kul om man stod utanför och lät ungar provsitta en räserhoj. Jag har aldrig fått nej. Skit i tältet och stå med hojen bara, ta lite bilder som visar potentiella partners vilken rackarns PR-kille du är...
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
B-kändis

Mossberg har helt rätt. Bästa sättet att få ihop sponsorer är att börja synas på hemorten i div samanhang det ger lätt många små sponsorer som ger en plattform att köra på, rätt förvaltat blir det sen lättare att gå vidare till regionala och nationella bolag.

Själv har jag haft ca 50 lokala sponsorer på mellan 1000 kr och 20 000:- räkna ett snitt på 3000:- och det blir en hyfsad budget att åka på. Detta trots att jag haft Karlskoga som hemma bana 110 mil bort.

Sen jag slutade har lokal tidningen gjort reportage om att jag slutat samt har dom ringt och frågat om någonting är på gång med comeback osv, gamla sponsorer frågar om jag inte ska börja igen allt för att jag skapade ett lokalt intresse runt mig och roadracing. och dom tycker att det är tråkigt att inte kunna berätta på Odd Feloow logen om dåren som kör roadracing som dom sponsrar vurpade i helgen eller kom på pallen och hans firma logga blänkte till på skinnstället
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du har rätt. Och fel fel FEL!!! Rätt i det att jag tycker det är KUL att snacka, synas, låta och att jag därför också är bra (ganska iaf) bra på det. Men du har fel i flera avseenden.

- Ingen sportredaktion består av enbart motorhatare. Tom vår lilla lokaltidning har ett antal journalister (minst fem), och jag har inte märkt NÅGON som hatar motorsport. Dessutom VET de om att folk är intresserade av motor (för det är folk) och därför kommer de att skriva om motor. Därför de VET att folk kommer att läsa det.

- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid. Tidningen skickar ut reportra EN gång per år och det är när det är SM på Falkenbergsbanan. Annars aldrig. Trots det är det ca 2 RR-reprotage och 4 srtiklar och 3 notiser per år. Undrar varför? Jo, för att jag rapporterar och skriver reportage. I somras var det en motorbilaga där jag var på framsidagn och inne i tidningen, reportaget hade jag skrivit själv. Reportern som skrev bilagan riktigt jublade då jag sparade henne och en fotograf en dags arbete. "Det var bara att copypejsta juh" tyckte hon. Lätt för reportern = in i tidningen.

- Att stå på torget tror jag går bra överallt. Ibland frågar man inte och ber om ursäkt efteråt, ibland säger man att man representerar en ideell förening, ibland frågar man en affär om inte de skulle tycka det vore kul om man stod utanför och lät ungar provsitta en räserhoj. Jag har aldrig fått nej. Skit i tältet och stå med hojen bara, ta lite bilder som visar potentiella partners vilken rackarns PR-kille du är...


Som sagt.. Jag menade inte att ta prestationen ifrån dig, du gör ett fantastiskt jobb både för dig, mig ;) och RR-Sverige.

Vad jag menar är att förutsättningarna ÄR olika på olika orter. Men att din insats för ALLA, oavsett förutsättningar skulle ge resultat. Kanske inte enastående resultat som lokal hjälte, men det skulle skapa ett namn och en produkt som gick att sälja, för ALLA som gjorde jobbet och försökte.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Som sagt.. Jag menade inte att ta prestationen ifrån dig, du gör ett fantastiskt jobb både för dig, mig ;) och RR-Sverige.

Vad jag menar är att förutsättningarna ÄR olika på olika orter. Men att din insats för ALLA, oavsett förutsättningar skulle ge resultat. Kanske inte enastående resultat som lokal hjälte, men det skulle skapa ett namn och en produkt som gick att sälja, för ALLA som gjorde jobbet och försökte.

Känner inte alls att du försöker förringa någon prestation, ville bara ge en annan syn. För i vissa fall tror jag det är en fördel att vara på en liten ort, där man har lättare att synas då det inte är så många som slåss om utrymmet...

Mossberg har helt rätt.

Tack Steny. Men jag föredrar att kallas "Lokal Räserhjälte" framför B-kändis!:tummenupp
 
Last edited:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
En liten fråga angående Pro superbike i sverige.

Hur många är yrkesförare, som inte har vanligt jobb på vardagarna?
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Svaret finns i spegeln!

Du har rätt. Och fel fel FEL!!! Rätt i det att jag tycker det är KUL att snacka, synas, låta och att jag därför också är bra (ganska iaf) bra på det. Men du har fel i flera avseenden.

- Ingen sportredaktion består av enbart motorhatare. Tom vår lilla lokaltidning har ett antal journalister (minst fem), och jag har inte märkt NÅGON som hatar motorsport. Dessutom VET de om att folk är intresserade av motor (för det är folk) och därför kommer de att skriva om motor. Därför de VET att folk kommer att läsa det.

- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid.

- Att stå på torget tror jag går bra överallt. Ibland frågar man inte och ber om ursäkt efteråt, ibland säger man att man representerar en ideell förening, ibland frågar man en affär om inte de skulle tycka det vore kul om man stod utanför och lät ungar provsitta en räserhoj. Jag har aldrig fått nej. Skit i tältet och stå med hojen bara, ta lite bilder som visar potentiella partners vilken rackarns PR-kille du är...

Yes, läs gärna Moss inlägg 2x till

Antingen så sitter man & gnäller att ”media rapporterar minsann inget om min motorsport”, eller så GÖR man nåt åt det!

Det man alltför ofta ser/läser här & på andra ställen är ju mest ett bevis på den ibland totala avsaknaden av egen vilja & handlingskraft.

Dessvärre tror jag det grundas av lite Svensk mentalitet tillsammans med den så förhatliga ”Nånannanismen” Dvs någon annan ska se till att nåt händer för DIN skull. Själv skall du bara kamma benan åt rätt håll innan fotoblixtarna tar vid i rampljuset. Vill du ha nåt i tidningen el med i TV så ser du till att göra jobbet & hemläxan först – ingen annan än DU kan påverka resultatet el försöket.

Förmodligen (och kanske helt sant?) är att alldeles för få förstår varför man behöver/bör anstränga sig för att exponeras. Förmodligen hänger det mest ihop med att så oerhört få arbetar med sponsorer/partners och inte behöver visa sig - utan väljer att ”betala racingen själv”.

Men visst tycker jag att,
Ibland ser det rätt märkligt ut att man "enkelt" är villig att pressa sig själv & köra m knäskrap i +200 km/h för att sätta nytt PB el vinna race - men å andra sidan inte vågar diskutera med företag och presentera förslag på givande samarbeten.


/Eric
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Känner inte alls att du försöker förringa någon prestation, ville bara ge en annan syn. För i vissa fall tror jag det är en fördel att vara på en liten ort, där man har lättare att synas då det inte är så många som slåss om utrymmet...



Tack Steny. Men jag föredrar att kallas "Lokal Räserhjälte" framför B-kändis!:tummenupp


Visste att du skulle hugga :)
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top