1-2 juni Göteborg City Race ArenaDen kalendern kommer att revideras, var så säker.....
Det är väl Polestar som äger banan i Göteborg, samma Polestar som lämnat STCC och startat TTA?
1-2 juni Göteborg City Race ArenaDen kalendern kommer att revideras, var så säker.....
Den kalendern kommer att revideras, var så säker.....
STCC har SM-status och borde väl i så fall enligt SBF ha förtur?Är det nån bana som är dubbelbokad menar du?
Fast om du inte känner till Flash! och inte Dart heller, men Mossberg...?
Då känns det lite som om du är i din egen bubbla. Till och med min dam har hört talas om Flash och hon skiter fullständigt i bilarna.
Mossberg känner hon till under täcknamnet "han som alltid går runt och skriker"
Håller med dig i sak! Vi måste marknadsföra oss själva bättre utanför banan!
Edit: Jag skall försöka investera i kamera till 2012 så jag kan lägga ut racen på Youtube sen. (Inspiration ifrån de okända...? Dart)
1-2 juni Göteborg City Race Arena
Det är väl Polestar som äger banan i Göteborg, samma Polestar som lämnat STCC och startat TTA?
Fast om du inte känner till Flash! och inte Dart heller, men Mossberg...?
Då känns det lite som om du är i din egen bubbla. Till och med min dam har hört talas om Flash och hon skiter fullständigt i bilarna.
Mossberg känner hon till under täcknamnet "han som alltid går runt och skriker"
Håller med dig i sak! Vi måste marknadsföra oss själva bättre utanför banan!
Faktiskt tror jag det är sååååå viktigt! Om alla hade betett sig som jag, skulle RR vara betydligt viktigare och mer rumsrent bland folk, än vad det är idag! Tror jag.
Om du skulle fråga här hemma i Varberg så är det kanske fler som vet vem Mossberg är än Flash, och definitivt fler som vet vem Mossberg är än Dart. Och när man som jag inte har ett STCC-paket att erbjuda, utan mer erbjuder ett kul event och lokal synlighet för att ragga samarbetspartners på hemmaplan, så är det väl det som räknas?
Jag talar ALLTID i lugn och sansad ton ute på banorna. Du ska höra mig när jag skriker!
Faktiskt tror jag det är sååååå viktigt! Om alla hade betett sig som jag, skulle RR vara betydligt viktigare och mer rumsrent bland folk, än vad det är idag! Tror jag.
Förmodligen en sanning viktigare än många.
Dock (utan att ta din prestation ifrån dig) så ligger det nog mer än vilja i dina framgångar.
Dels har du förmodligen lättare än alla att vara intressant. Det är liksom inte bara att bestämma sig, utan handlar lite om person också.
Dels ligger det nog en gnutta tur i det också. Någonstans har journalist faktiskt varit intresserad nog av RR att öht lyfta blicken så att du KUNNAT visa dig intressant som idrottsman att följa.
-----------------------------------
På många orter kanske historien slutar redan vid den första kontakten med pressen om ensam ansvarige för sporten totalt avskyr allt vad RR heter.
Det kanske inte finns ett centrum som är villiga att låta en ställa upp med tält och allt och visa upp sig osv..
Men risken att ingen av dessa delar gå att sy ihop är faktiskt liten, och om alla skulle försöka så skulle det som du säger förmodligen se väldigt annorlunda ut. Både på publiksiffrorna och alla aktivas bankkonton.
Du har rätt. Och fel fel FEL!!! Rätt i det att jag tycker det är KUL att snacka, synas, låta och att jag därför också är bra (ganska iaf) bra på det. Men du har fel i flera avseenden.
- Ingen sportredaktion består av enbart motorhatare. Tom vår lilla lokaltidning har ett antal journalister (minst fem), och jag har inte märkt NÅGON som hatar motorsport. Dessutom VET de om att folk är intresserade av motor (för det är folk) och därför kommer de att skriva om motor. Därför de VET att folk kommer att läsa det.
- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid. Tidningen skickar ut reportra EN gång per år och det är när det är SM på Falkenbergsbanan. Annars aldrig. Trots det är det ca 2 RR-reprotage och 4 srtiklar och 3 notiser per år. Undrar varför? Jo, för att jag rapporterar och skriver reportage. I somras var det en motorbilaga där jag var på framsidagn och inne i tidningen, reportaget hade jag skrivit själv. Reportern som skrev bilagan riktigt jublade då jag sparade henne och en fotograf en dags arbete. "Det var bara att copypejsta juh" tyckte hon. Lätt för reportern = in i tidningen.
- Att stå på torget tror jag går bra överallt. Ibland frågar man inte och ber om ursäkt efteråt, ibland säger man att man representerar en ideell förening, ibland frågar man en affär om inte de skulle tycka det vore kul om man stod utanför och lät ungar provsitta en räserhoj. Jag har aldrig fått nej. Skit i tältet och stå med hojen bara, ta lite bilder som visar potentiella partners vilken rackarns PR-kille du är...
Som sagt.. Jag menade inte att ta prestationen ifrån dig, du gör ett fantastiskt jobb både för dig, mig och RR-Sverige.
Vad jag menar är att förutsättningarna ÄR olika på olika orter. Men att din insats för ALLA, oavsett förutsättningar skulle ge resultat. Kanske inte enastående resultat som lokal hjälte, men det skulle skapa ett namn och en produkt som gick att sälja, för ALLA som gjorde jobbet och försökte.
Mossberg har helt rätt.
En liten fråga angående Pro superbike i sverige.
Hur många är yrkesförare, som inte har vanligt jobb på vardagarna?
Du har rätt. Och fel fel FEL!!! Rätt i det att jag tycker det är KUL att snacka, synas, låta och att jag därför också är bra (ganska iaf) bra på det. Men du har fel i flera avseenden.
- Ingen sportredaktion består av enbart motorhatare. Tom vår lilla lokaltidning har ett antal journalister (minst fem), och jag har inte märkt NÅGON som hatar motorsport. Dessutom VET de om att folk är intresserade av motor (för det är folk) och därför kommer de att skriva om motor. Därför de VET att folk kommer att läsa det.
- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid.
- Att stå på torget tror jag går bra överallt. Ibland frågar man inte och ber om ursäkt efteråt, ibland säger man att man representerar en ideell förening, ibland frågar man en affär om inte de skulle tycka det vore kul om man stod utanför och lät ungar provsitta en räserhoj. Jag har aldrig fått nej. Skit i tältet och stå med hojen bara, ta lite bilder som visar potentiella partners vilken rackarns PR-kille du är...
Känner inte alls att du försöker förringa någon prestation, ville bara ge en annan syn. För i vissa fall tror jag det är en fördel att vara på en liten ort, där man har lättare att synas då det inte är så många som slåss om utrymmet...
Tack Steny. Men jag föredrar att kallas "Lokal Räserhjälte" framför B-kändis!
Visste att du skulle hugga
Har Freddy något "vanligt" jobb?1, Filip Backlund.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |