Pro Superbike 2012

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kan inte ni 2, starta 1 team ihop i Pro Sbk?:)

MediaMarkt KTM, när allt annat känns puckat...:tummenupp

Här skulle jag kunna svara två saker:

1. Vi kan ju inte ha två kanonmarknadsförare i samma team. Vi måste ju ha någon som kan köra också!

eller

2. Vi kan ju inte ha två kanonförare i samma team. Vi måste ju ha någon som sköter marknadsföringen också!

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition

Bifogat

• samsung-crescent.jpg
    samsung-crescent.jpg
    117.2 KB · Visningar: 274
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Backlund i topphemliga förhandlingar med Crescent Suzuki!!?? :trollface

Crescent Suzuki poised to confirm WSB future
An announcement on the team’s future is expected tomorrow, although there may still be some time before the rider-line-up is confirmed.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...11-crescent-suzuki-poised-confirm-wsb-future/

Så, om man ska tro dig och läser artikeln, så står valet mellan Hopkins, Leon Camier, Tommy Hill och Fille? Undrar vilka två det blir?

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Breaking news!!
Max Biaggi nu bokad till gridshowen på Grande Finale Solvalla för att skriva autografer o stunta för publikmassorna på sin WSBK Aprilia!!:trollface

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Silly Season: Varför inte införa en form av säsongskvalpris i Pro Sbk...typ valfri Volvo?:rolleyes:

bmw_01_original.jpg

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Silly Season: Varför inte införa en form av säsongskvalpris i Pro Sbk...typ valfri Volvo?:rolleyes:

Då kan man väl isåfall välja en bil som nån vill ha o inte en volvo, eller? :)

Hur ser det ut annars, någon som vet hur det går med planerna?
Hur verkar kalendern, och hur verkar det gå med diskussioerna gällande
däckspriserna?

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Hur ser det ut annars, någon som vet hur det går med planerna?
Hur verkar kalendern, och hur verkar det gå med diskussioerna gällande
däckspriserna?

Jag är med väldigt nyfiken! Det är lite svårt att planera innan man vet hur det kommer se ut!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Saxat från Highsider twitter.

Pro Superbike klart för STCC 2012! Det bekräftas idag och under de kommande veckorna kommer det upp mängder med nyheter i ämnet.

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc
Saxat från Highsider twitter.

Pro Superbike klart för STCC 2012! Det bekräftas idag och under de kommande veckorna kommer det upp mängder med nyheter i ämnet.

4 st tävlingar inbokat än så länge,2 på knudan och 2 på Mantorp.Preleminära datum finns om ni kollar Big reds inlägg på so festen i Karlskoga.

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
Hej!

En helt annan fråga... Någon som vet vad mannen från Karlskoga som körde Yamaha några gånger i år, kommer att köra och vart 2012!?

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
antar att det är hampus johansson du menar,fast han är från karlstad med teamchef mikael nilsson från karlskoga däremot.
http://www.hampusjohansson.com/ är hans hemsida och han har inte gjort mycket väsen av sig efter kraschen på knutstorp tyvärr.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
- Ingen journalist söker upp mig för att höra hur det gått. JAG rapporterar. Alltid. Tidningen skickar ut reportra EN gång per år och det är när det är SM på Falkenbergsbanan. Annars aldrig. Trots det är det ca 2 RR-reprotage och 4 srtiklar och 3 notiser per år. Undrar varför? Jo, för att jag rapporterar och skriver reportage. I somras var det en motorbilaga där jag var på framsidagn och inne i tidningen, reportaget hade jag skrivit själv. Reportern som skrev bilagan riktigt jublade då jag sparade henne och en fotograf en dags arbete. "Det var bara att copypejsta juh" tyckte hon. Lätt för reportern = in i tidningen.

...

Läser denna tråd då och då och måste bara skriva lite.

Detta inlägg quotat ovan är mycket viktigare än vad många tror.

Jag i mitt dagliga arbete gör ett gäng pressevent per år och det bästa man kan göra för journalisterna, är att lägga orden i deras mun och skriva åt dem.
Ju bättre ni skriver desto oftare kommer de att använda ert material - de är lata de också (och har ibland extremt korta deadlines).

Jag tror faktiskt att ni skulle kunna tjäna en hel del på att ni som förare och en till i ert team (fru, mekaniker, teamchef etc) gick på mediaträning.

Varför inte hyra in någon duktig rackare vid något upptaktsmöte inför 2012, som hjälper er hur ni skall tänka/tala/skriva och kanske även kan förse er med lite mallar?

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Någon som vet vad mannen från Karlskoga som körde Yamaha några gånger i år, kommer att köra och vart 2012!?

Klockrent exempel på att man fan inte vet vilka som kör i Pro Sbk bland vanligt folk, trots att man kör samma märke som racerföraren ifråga :hihi för du trollar väl inte nu va?
Hampus vann ju första racet för året o var med på TV o intervjuer överallt, sen årets värstingkrash på Knutstorp, sen krashade hela tiden, skadade sig, försvann o gick upp i rök återstoden av säsongen.

"Att sköna prickar kan gasa", mja allt är ju relativt, man ska väl ta målflagg oxå om man är seriös på denna nivån.

Mediaträning? Nej tack, det går rätt hyffsat ändå, men tack för påpekandet! TRAD yb gnicaR ailirpA ;)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Mediaträning? Nej tack, det går rätt hyffsat ändå, men tack för påpekandet! TRAD yb gnicaR ailirpA ;)

Eftersom jag är en frågvis Noob så undrar jag då:

Hur menar du "det går rätt hyfsat ändå", menar du att du är stolt över hemsidan och allt dess innehåll och tävlingsframgångarna? Jag har då tre kontrollfrågor:tummenupp:

- Hur många gånger är ni omnämnda i lokalt media eller riksmedia (t.ex. TV/Radio/lokaltidningar/rikstidningar.
- Hur många utav de som prenumererar på ert nyhetsbrev är mediafolk?
- Hur har era sponsorer kunnat utnyttja att det går "det går rätt hyfsat ändå" för er, what's in it for them?

Du behöver inte svara och jag gör inte det här för att skriva dig på näsan utan för att alla kan alltid bli bättre:)

Jag är övertygad om att både du, dina kollegor i SBK och sponsorerna skulle tjäna massor på att ha utövare som är lite mer slipade utanför banan.

Personligen gillar jag er hemsida, med filmerna och reportage. Frågan är hur mycket utomstående mediafolk det är som snappar upp den?

Nån snackade ner Janne Flash tidigare i tråden, min fråga är då: Har ni träffat honom live i ett sponsormöte 1 mot 1? Har ni varit inbjuden i hans sponsortält vid tävling? Har ni varit inbjudna genom ert företag på något av de event som han arrangerar vid sidan av racingen? Vilket Team brukar Media vända sig till vid frågor och reportage?
Visst, hans budget är enorm, men han var också en Noob en gång i tiden.:crash

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Lite synd om det bara blir 4 race i STCC och bara på 2 olika banor.
Antar att förhandlingar pågår?
8 race var kanske lite att ta i men 5-6 st på varierande banor hade suttit fint :)

//Han som är sämst på marknadsföring...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...