Protest mot bensinpriset - blockera Essingeleden

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
men ærligt, om man bortser från bensinpriset.....finns det någon annan typ jæmført med backslick stockholmare med rosa scarf som man kan hata lika mycket? fyfan vad æckliga dom ær...blir fan illamående av att se dessa typer...mina s.k slag-nerver børjar nøstan leva eget liv då....:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
tänk på tex ensamstående föräldrar osv.

Normupplösning


fy fan

Det räcker med att xxx antal hojåkare krypkör längs med Essingeleden i rusningstrafik för att sedan parkera runt riksdagen.

Om någon gör det hoppas jag faktiskt en bilist kör på honom/henne.
Det finns inget vidrigare än människor som protesterar på andras bekostnad, det kan vara uppbrända Scan-bilar eller provokationer på Essingeleden, båda skall stävjas med våld.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tycker bensin är billigt! 15 spänn för fem varv runt Falken eller 2 och ett halvt på Torpet är ju för fan rena stölden!
 

EmiliosFantomen

Guest
Vill bara klargöra att det är norrBOTTNINGARNAS malm, vattenkraft ni tjafsar om.
En stockholmare är fast besluten att tex Uppsala tillhör norrLAND.

Tycker ni ska skita i att blockera essingeleden, känns som sagt lite 14-åring-med-palestinasjal-och-chetröja-wannabe-kommunist över det hela.

Vi har demokrati här så ni får väl starta ett nytt sånt där bensinprisparti till nästa valår.

edit: Västerbottningarna har lite bra saker också
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nu är det ju så att man inte bara kör hoj utan även måste ta sig till jobbet ibland medelst bil...
Har man inte råd att lägga stålar på soppa så får man kanske omprioritera.. En stor stark tar dig runt 4mil omräknat i bensinpengar..
Inte mycket att gnälla om, eller hur!?
 

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
VFR 800
Kanske göra avdrag för sina mil i delklarationen så att det inte kostar dig något?
10mil x 18,50 = 185kr (det är den skattefria)
10mil x 0,6l / mil ) 6 liter x 14kr = 84kr
185 - 84kr = 101kr

Så varje gång du kör till och från jobbet så tjänar du 202kr.
Vad är problemet?

Nä, det är för mycket jante och gnällande barktoffle mentalitet i det här landet.
- bhu,bhu kan vi inte träffas och virka oss en kofta i bark och sedan hålla hand och sjunga kumba ja.

Vet inte om du är seriös men för att tjäna på att åka hoj måste man vara väldigt kreativ i deklarationen. Till att börja med kan du bara dra av 9 kronor/mil för mc (känns helt galet, någon som vet hur det motiveras?) och efter det får du tillbaka ca 30% av det som överstiger 8.000 kr.

Källa: http://tinyurl.com/4y3m5y (går till RSV)

Inget lysande sätt att fixa soppapengar på kanske?
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ärligt talat förstår jag inte varför mc-kollektivet ska ta smällen, och bilarna som ju drar lite mer ska ligga på latsidan? Bättre då att göra någon slags aktion framför stadshuset, Rosenbad eller nåt.
 

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Ort
.
Hoj
.
Återigen, Norrland försörjer södra sverige med kapital, inte tvärtom. Ni kan inte Sveriges nutidshistoria.

Det är 08-regionen som parasiterar på norrland inte tvärtom...

Jag läste siffror på det där för ett tag sedan. Det börjar bli gammalt inlägg, men kanske kan tjäna som input i alla fall. Enligt det skulle bidraget från Norrlands naturtillgångar till statskassan vara fördelat såhär:

Vattenfall 2,5 miljarder
LKAB 2,1 miljarder
Boliden 347 miljoner
Skog / pappersverk / sågverk 1 miljard
Summa ca 6 miljarder

Medan i andra riktningen går det kommunala utjämningsbidraget till Norrland, ca 10 miljarder kr.

källa
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
jo, det är precis så det har gått till historiskt, min farfars far var sprängbas både på inlandsbanan och harad-porjus kraftstationer i seklets början. Inte fan var det stockholmare som kom upp och sedan åkte hem...
Det är Norrländska kompisar till min farfars far om ligger begravda på rallarkyrkogårdarna och i kiruna/gällivare, inga stockholmare.

Om Norrlänningarna äger anläggningarna? Jo, det gör dom men bara små procentandelar, framförallt kommune med vattenkraft.

Det skedde en enorm rovdrift på skogsbruket i norrland där stora delar av markerna förstatligades på 1930-talet i norrland. Mången hemmansägare som blev bestulen marken och satt i svält. Även tidigare stöldvågor gick fram på 1800-talets slut. Om nu stockholmare gör ägaranspråk på industrierna i huvudstaden, varför gäller inte samma resonemang i norrland?
Återigen, Norrland försörjer södra sverige med kapital, inte tvärtom. Ni kan inte Sveriges nutidshistoria.

Det är 08-regionen som parasiterar på norrland inte tvärtom...
Fyfan vad du är full av dravel och skit... Jävla bonnläpp helt enkelt...
Jag och halva släkten härstammar från västernorrland -alltså är jag också en del av det eller? Jag ska fan ha min del av kakan!
En stor del av "stockholmarna" kommer från runt om sverige - Var finns flest lappar? Stockholm har otrolig mängd flyktingar och med tanke på situationen så borde robinhoodskatten avskaffas.
Mina föräldrar flyttade till jobben för att förr stod man för sin egen försörjning och inte som dagens "norrlänningar" som bara jobbar för att få förlängd a-kassa så de kan förstöra naturen med med sitt skoteråkande och "jägar"liv...

Betänk att trots det dyra bensinpriset så har norrläningar otroligt låga kostnader för tex boende. Då många även kan fåtag i ved och jaga så kan en händig norrlänning komma undan med en bråkdel av kostnaden jämfört med en 08:ing.

När det gäller bensinpriset kommer det stiga allt mer i framtiden då det blir allt dyrare att pumpa upp olja eftersom tillgångarna sinar samtidigt som efterfrågan är stor. Det är kört helt enkelt...
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Vicken bra idé å korka igen stockholmen!! Egentligen skulle man kunna stänga av hela betonggettot. Va bra att det därigenom inte blir nåra höjda soppa-priser. Lycka till! Hoppas ni uppdaterar läget här på sphj.com, jag ser fram emot rapporterna. Hahaha!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Va fan,är inte essingeleden alltid igenkorkad i rusningen?

Vem bryr sig om en aktion som bara visar hur det ser ut en vanlig dag?

Vad gäller soppapriset så kostar det vad det kostar,är det inte värt det så välj ett alternativ och förlorar du på att jobba så byt jobb.

Man väljer vart man lägger pengarna och om att säkra inkomsten kostar så får man skära ner på annat,byt fordon,bostad,föda till något man har råd med.

Henrik
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
Och jag som knappt tycker att jag berörs.:rolleyes:
När jag skaffa kärran kostade bränslet 8,90:-/L, nu 14:-/L. På bara 1,5år. Diesel är bra härligt att köra på.

Men skillnaden är inte så stor.
12:-/L * 0,58/L/mil *4500mil= 31 320:-/år.
14:-/L * 0,58/l/mil * 4500mil= 36 540:-/år.

Ca 5000:- per år skiljer mellan 12 eller 14 kr litern. Jag erkänner, jag slösar bort mer varje år. Och då kör endå jag mycket bil med mina 4500 per år. Det flesta kör 1500-2000 gissar jag, för några år sedan körde medel svensson 1500mil per år. och då är skillnaden mindre än 2000:-/år. Så ansträngd kan ingens ekonomi vara om bilen nu är livsnödvändig för ens existens.

Och vad gäller hojen och dess bensin så skiter jag i vilket. Det är den minsta kostnaden på den med mina 600mil per år.


om det gör 2000kr för en medelsvensson att höja besinpriset 2kronor vad gör det inte då att höja från 14 till 27 kronor litern ?? eftersom det har vart snack om att höja bensinpriset till minst det dubbla om inte mer. så jag tror du har missat poängen eller så är du bara rätt korkad :rolleyes: efter som du snackar sådan liten förändring eller varför tror du folk klagar ?

och kom inte snacka åka buss förren det går nån vid lagoma tider :mad: jag bor rätt nära (ett par kilometer) från en buss som går 2gånger per dag men kompisar i klassen har långt till sin buss som ochså bara går 2 gånger per dag och alla vill inte ta bussen 16.10 när det slutar 12.00

jag har bott i storstad och hade jag bott kvar där så hade jag bara använt hojen för skoj och inte klagat då det går en buss var 10min
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top