Ps3 Tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hoppas (och tror) dom plockar in alla fördelar från Forza 3, nu när dom ändåså har chansen att göra det :)

Sen verkligen önskar jag att dom skulle sno lite idéer från NFS:Shift och Dirt 2 också.
Shift blir en så mycket roligare, mer realistisk och intensiv upplevelse iochmed att kameran skakar, hoppar runt och har sig - och Dirt 2 har allmänt en riktigt go känsla :)

Forza och GT känns så tamt och dött jämfört med dessa två spel, även om dom teoretiskt är mer korrekta spel...

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
MAG verkar lovande, om än lite pixligt i beta. :tummenupp

Någon som har kört demot Dante's Inferno? Styggt, snyggt och bra plattforms-action. Ett solklart köp när det kommer i butik.

Lite info om GT5.

* High-definition video uploads directly to YouTube

Jag är redan less på alla filmklipp från spel på tuben. Ska du söka på någon rolig bil så blir hälften av träffarna ett klipp på någon tonåring som har satt ett "bra" varv. :gnissla

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Någon som har kört demot Dante's Inferno? Styggt, snyggt och bra plattforms-action. Ett solklart köp när det kommer i butik.

Japp. Enda dåliga är att de snott allt från God of War-spelen förutom storyn. Fast den är rätt lik den med på vissa punkter. Jävligt lame!
Men som sagt, kul o ballt spel detta till trots..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
ser lovande ut men jag tror inte på att det släpps förrens den står i butikshyllan :p

Lite av samma åsikt. Släpp skiten istället! 1000 bilar är i mina ögon 3-400 olika (varav 75 är intressanta) med en jefla massa specialmodeller av de japanska. R34 GTR eller R34 GTR V-Spec eller R34 GTR Nürburgring är för mig precis samma skit. Jag har följt GT sen man åkte runt med stans turbolag i den vit/blå-lila GTO'n. Satan va kul den bilen var att köra. Den & den typ grå-lila TVR Cerbera LM som fått en att fastna :yoparty Men nu börjar väntan bli så lång att det är dags för GT6 istället.. Risken är ju att AI samt grafikmotorn inte alls lever upp till förväntningarna. Är det samma kassa online-system som för GT5P så är det ju inte mycket att ropa hej för. Privata rum för online bara måste dom fixa.

Nu när man ser filmerna i efterhand är det läskigt att man tyckte "verklighetskänslan" var så grym för 12 år sen :rofl

[YOUTUBE-ID]3qQ1Pzyy0qg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]D6PA2jOBdSg[/YOUTUBE-ID]

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Japp. Enda dåliga är att de snott allt från God of War-spelen förutom storyn. Fast den är rätt lik den med på vissa punkter. Jävligt lame!
Men som sagt, kul o ballt spel detta till trots..

Se det som en aptitretare inför GoW3 som kommer i mars!

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Det kan man göra. Men för min del måste de hitta på något nytt spelmässigt, inte bara finslipa grafiken som de oftast gör med uppföljare.
MGS4 t.ex var en besvikelse, det var enbart mer av samma och knepigt nog de tråkigaste boss fighterna hittills + 200min av videosekvenser som till slut gav en myror i brallan.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Ett helt annat spel antar jag, det är för mycket begärt att börja begära att en spelserie ska ändra på sig bara för en annan har tröttnat.

Ett spel som är antingen som GOW eller MGS fast med mer klur. Åt pussel hållet. Får ont i tummen o ögonen av att bara FET slakta hela tiden. Mer spänning vore inte fel (MGS iofs bra på detta)....att man får ta't lugnt ibland och att man INTE kan se på miljön/terrängen (som i första Uncharted) när det kommer komma fiender.

Svårt att beskriva.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Själv undrar man ju osökt över om Gran Turismo NÅGONSIN kommer bli klart.. Det är ju f*n två år sedan jag förbokade det! Q3 2010 är nya budet.:va

Någon måste ha gjort någon generalmiss där, det är allt jag säger..

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hur länge var Forza 3 i utveckling egentligen!?
Känns som att även om GT5 säljer hundra tusen exemplar mer än Forza 3 så måste ju "Microsoft" ha tjänat mer pengar än "Sony" (Poly-nånting hehe) ändå...

Och dessutom så har iallafall jag inte lirat GT:prolouge en enda gång sedan jag provade på NFS:Shift och Dirt 2... helt annan känsla i dessa spel, GT ser och känns dött ut efter man testat något av dessa spel.

saurus

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2007
Hoj
GSX-R 1000 '06
Själv undrar man ju osökt över om Gran Turismo NÅGONSIN kommer bli klart.. Det är ju f*n två år sedan jag förbokade det! Q3 2010 är nya budet.:va

Någon måste ha gjort någon generalmiss där, det är allt jag säger..

GT5 kommer i mars.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vägrar köpa GT nu bara för att de har tabbat sig så rejält :mad: Bara för att sätta ner foten liksom :gnissla

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Jag prövade nyss demot på DARK VOID, asballt och riktigt kul!!!

[YOUTUBE-ID]LmNsRnbf_gk[/YOUTUBE-ID]

Spela demot, läs sedan handlingen, så kommer ni förstå varför han beter sig lite pantat i början och inte riktigt passar in. :D

>>Handlingen<<

Läste precis lite om DANTE'S INFERNO och precis som jag misstänkte så är det folk inblandade från GOD OF WAR, mer exakt 2:an. Men huvudgrundarna är studion som tillverkade det underbara DEAD SPACE.

Ganska grym kombo.

Last edited:

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Prövade ett nytt spel som heter BATTLE TANKS, jäkligt kul det med.
Snacka om partyspel! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]xulnclfCH6o[/YOUTUBE-ID]

Kostar 63kr på PSN.
Trial versionen går att spela i 5 min.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Battle Tanks och Bomberman är de spel som går mest här hemma... ja, fram tills nyligen när jag köpte Guitar Hero som frugan tydligen gick igång på. :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
MAG betan är ju förjädra roligt, men som gammal Quake-räv så stör man sig ju lite på att mus och tangentbord saknas ibland, men så är det ju med alla FPS på konsol. (fast det går väl att fixa tror jag, men orka det... inte direkt ergonomiskt heller att försöka lira med det när man sitter i en soffa eller säng)

Battle Tanks körde jag 5 minuter igår, får nog räcka där.

MX vs ATV REFLEX (demo, playable) var däremot roligt och jäkligt svårt att lira bra (som det ska vara, spelet fuskar eller hjälper en inte mycket utan man får fixa det mesta själv).
ha rätt fart och hitta en bra landningsplats när man kör freestyle motocross är INTE lätt :hihi
rekommenderar att ni testar, för ni är la MC-intresserade!? :tungan ;)

Idag kommer det bli mycket MAG och REFLEX :)

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
MX vs ATV REFLEX är släpptes i USA före jul så om ni letar lite kan det finnas att beställa på någon svensk sida!

Själv köpte jag det från ps3kungen.se och fick det i brevlådan efter nån dag bara, men dom verkar ha slut spel nu...

För övrigt ett jävligt roligt spel även om jag tycker det var lite drygt att köra alla biltävlingar som va med i careermode.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA