Publiksporten RoadRacing

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Varje förare i närområdet får en packe biljetter de kan sälja eller ge bort till partners och vänner. Varje använd biljett debiteras med säg 40 kr. PERFEKT att gödsla med till presumtiva sponsorer/partners; "Varsågoda, kom och se på racing, jag finns i box 8, kaffet är på!"
Man sprider ett positivt intresse för racing och får förhoppningsvis nya partners. Mike och FMK har varit positiva till detta arrangemanget tidigare, jättebra säger jag!
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ett stort problem är att rr är ganska tråkig att titta på för den oinvigde. Det är samma ''fula'' plastburk som kör omkring oavsett fabrikat. De enda hojtyperna som sticker ut är ktm rc 8 med sitt kaxiga utseende samt i viss mån Ducati med sitt maffiga ljud.

Det är betydligt enklare att följa ett bilrace t.ex där kommer den röda volvo 850 den siluetten är tydlig för dom flesta.

I t.ex cross där hoppar och sladdar förarna och dammet yr runt hela banan. Det är sånt skapar en publik show under tävlingen

Att lösa actionbiten är ytterligare ett problem, delvis skiljt från att få folk till platsen. Ser vi till actionbiten så är läktarplatserna rätt kassa på många banor i Sverige. Tar vi Gelleråsen som exempel så finns det två läktare och en grässlänt att sitta i, varav den enda läktaren är rätt anonym och oftast tom. Alla tre rätt långt ifrån där saker händer, dvs esset, ejes och hårnålen. Det är lite som att sitta på grandstand på valfri europeisk bana, det är kul i några varv. Men det händer inget speciellt. En portabel läktare att ställa på gokartbanan vid ejes skulle delvis lösa detta problem, men det innefattar ju såklart en kostnad som måste bli en intäkt för att någon ska ha viljan att genomföra det.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Dagens ungdom, dvs återväxten, får du inte att åka 40 mil enkel väg om de inte vet vad de får när de kommer fram.

Mer media, dvs film, från tävlingar. Korta videoreportage, ombordrullar, intervjuer med förare osv.

20-åringar lämnar fan knappt hemmet idag för något skäl alls eftersom hela världen finns på internet. Då är det där insatsen måste ske.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dagens ungdom, dvs återväxten, får du inte att åka 40 mil enkel väg om de inte vet vad de får när de kommer fram.

Mer media, dvs film, från tävlingar. Korta videoreportage, ombordrullar, intervjuer med förare osv.

20-åringar lämnar fan knappt hemmet idag för något skäl alls eftersom hela världen finns på internet. Då är det där insatsen måste ske.

Ärligt talat var det inte speciellt många i min generation (80) som kunde åka 40 mil enkel väg om de inte visste vad som fanns i andra änden av resan heller.
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Motorsporten i Sverige är generellt, både klubbar, föreningar och tävlingsarrangörer är helt fantastiskt dåliga på marknadsföring och få träff via sökmotorer, hitta info på hemsidor är helt obefintligt. Enda anledningen att jag vet när tävlingar är är sambon med licens som har åtkomst till informationen. Försökt introducera barnen i cross o minigp men information saknas konstant om kursstart, tävlingstider, var och hur det funkar. Det är det absolut sämsta med motorsport i Sverige för det motverkar tillväxt.

Sen måste nog kortläsare till för alla idag annars tappar man kunder. Minsta hemmafixare som gör egna grejor o säljer har det idag då förväntar man sig att företag med mer en en kund tar kort.

Vad gäller priset måste vi nog tänka till. Vill vi ha tillväxt i sporten bör vi lägga priset på inträde så många har råd att bli sugna. Många besökare = mycket extraförsäljning på kringtjänster som mat o dricka. Som företagare så styr jag prisnivån efter vad jag vill uppnå, vilket borde vara maximal vinst och visst ger inträde bra vinstmarginal jämfört med tex glass men många små saker som mat, dricka, kepsar, ballonger (tänk er mc-helium ballonger för en hundring, jag hade lätt köpt två till ungarna, eller till mig), t-shirts, paraplyer o regnkappor vid regn, möjligheter till vinstmarginaler finns... om någon vill och orkar förstås.

Förstå att vi som kunder inte alltid hittar in på nån mystisk webbadress och lägg ut starttider, pris och information om parkering etc så kommer vi.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tyvärr är det ibland endast motorsportsintresse som de som startar och driver motorsportstävlingar har. Kan tänka mig att ambitionerna efter XX år av samma malande (även kritik) år efter år gör att man till slut bara gör som man brukar. Vilket förstås inte duger.

Det är synd att inte motorsporttävlingar utannonseras oftare utöver de många motorforum det finns. Jag pratar då inte bara om roadracing. Utan all typ av motorsport. Känns som att man aldrig riktigt hör talas om det som händer, man läser bara eventuella efterreaktioner, sen får man googla som fan för att hitta nån mer info.

Av någon anledning så förväntar sig arrangörer av motorsport att alla redan känner till det och marknadsföring är onödig. Man tänker, "ja men du som förare känner väl X, du kan väl dra in XX i publik"... Så har snacket gått i alla år jag kört RR. Man gör det enkelt för sig genom att båda ta betalt av utövarna, och sen ska utövarna själva dra in publik.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det som skulle behövas är en Svensk Motorsportportal. I den portalen finns alla grenarna reprensenterade från från gocart, minimoto till stcc. Där kan alla klubbar och företag lägga ut information om tävlingar, träningar och utbildning.
Där kan man ställa in olika sökvillkor t.ex söka efter veckans rr träningar i sydsverige.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det som skulle behövas är en Svensk Motorsportportal. I den portalen finns alla grenarna reprensenterade från från gocart, minimoto till stcc. Där kan alla klubbar och företag lägga ut information om tävlingar, träningar och utbildning.
Där kan man ställa in olika sökvillkor t.ex söka efter veckans rr träningar i sydsverige.

Jag började koda på en dylik när jag var mellan uppdrag, men sen dök ett uppdrag upp. :D
Måste fixa pengar så jag kan ta lite långledigt och bygga en respektabel sajt om det ska bli av på den här sidan om nästa millenieskifte för mig. :gnissla
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Den idén är inte direkt ny. Jag har själv haft tanken, men det faller varje gång på att för att det ska bli en vettig sida, behövs direktkopplingar till tävlingar för att få ut resultaten. Och det är oftast ett enormt manuellt jobb, tid jag inte har. Samt sitter Svemo på all data, och det är bundet till deras TA-system, som de inte lär släppa ett publikt API till. En så trivial sak som ett öppet API, kan man tycka, skulle kunna generera enormt mycket mer intresse för sporten genom att diverse webb-nördar som driver motorsportssidor plötsligt skulle enkelt kunna lista alla kommande tävlingar inom viss genre osv osv...
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Det som skulle behövas är en Svensk Motorsportportal. I den portalen finns alla grenarna reprensenterade från från gocart, minimoto till stcc. Där kan alla klubbar och företag lägga ut information om tävlingar, träningar och utbildning.
Där kan man ställa in olika sökvillkor t.ex söka efter veckans rr träningar i sydsverige.

Äntligen en synpunkt jag håller med om.

Förra året började jag åka och kolla på RR i sverige igen, men när man skulle hitta information om tävlingarna är det så Sherlock skulle framstå som en amatör.

Först hittade jag info här i racingforumet om vilken helg, sedan kollade jag Svemo's hemsida (hur många som ska kolla på Roadracing men inte kör aktivt vet vad Svemo är?), men filtret där innebär mer eller mindre att man är insatt i vilka klasser man vill se, annars visas allt upp till motoGP.

Sedan för att få ett hum om något program för dagen/dagarna, får man klicka fram info om tävlingen (på Svemos hemsida) och sedan ladda ner och läsa tilläggsregler. Genialt, förutsatt att man bara vill ha deltagare och inga åskådare!

Finalen i Linköping förra året annonserades väl och synliggjordes på ett bra sätt, baksidan med det verkar vara att de fick för många besökare då det till premiären på Gälleråsen inte fanns mer än vanligt att läsa om tävlingen och ej heller särskilt många åskådare.

I efterhand har jag läst att det var event på lördagen också, Race of legends och någon KTM cup, men det verkar vara något internt för de som kör racing?

I min värld borde det fungera att man besöker en webbsida, vad den heter spelar ingen roll, bara det går att googla fram den eller hitta länkar när man söker på den racing-gren man är intresserad av.

Väl inne på sidan ska det tydligt gå att välja om man är intresserad av RR, cross, classic etc för att när man valt borde en stor reklambild visa nästa tävling med hyffsat nyttig info, samt vanliga länkar för de som behöver.

Att idag i Svemos tävlingskalender hitta information om motoGP tror jag ingen besökare vill ha, då går man troligtvis till motogp.com.

Det är väldigt många interna begrepp för att filtrera ut vilka tävlingar man vill veta om:
Väljer man i klass tex:
125GP/Moto3, 125GP/Moto3, Junior Cup, Junior Cup, Rookie 1000, Rookie 1000, Rookie 600, Rookie 600, Speedster Cup, Speedster Cup, Superbike, Superbike, Superstock 600, Superstock 600

får man fram att det är 2 tävlingar, bägge i Karlskoga.
Ändrar man och väljer istället:

125GP/Moto3, Junior Cup, Rookie 1000, Rookie 600, Speedster Cup, Superbike, Superstock 600

så får man fram tävlingar (SM i roadracing) 2x Linköping och en i Falkenberg.

För mig som insatt utomstående känns det väldigt komplicerat att veta om det finns mer jag missar för att jag väljer fel i klass när jag letar.

Att jobba lite för att besökare ska få information kanske inte garanterar fler besökare, men att inte göra något alls, genererar garanterat färre besökare.

Nä, fram för en tydlig site med enkla val för att hitta information om
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Tror inte vi skall göra det så svårt med svaren(?)

Om fler tyckte som ”vi” att detta med RR var så pass intressant & häftigt att ta del av så skulle det vara svårt att få biljetterna att räcka till. Tyvärr är det inte så idag och de nyfikna som en gång har öppnat upp en tråd om Svensk RR här på forumet lär sig rätt omg att – vilket djkla skit det är med det ena & det andra med denna sport.

Kort sagt du/ni/vi som lättar på tangenttrycket här på SH i positiva ordalag är alldeles för få och skriver för sällan. Och jo – det i sig KAN ju bero på att det finns saker som behöver bli bättre för den pytteskara besökare som mot alla odds dyker upp på tävlingsdagen OCH dessutom betalar för att kika på de snabbaste i landet på 2-hjul…

Om information,
Märkligt nog har det aldrig funnit mer hjälpmedel att marknadsföra sig själv eller sin sport, förbundet, arrangören som vi har idag. Allt med internet & sociala medier nås på en armlängds avstånd – och ÄNDÅ dyker inga besökare upp….(?) Vad beror det på då…?

Svaren är nog lika många som frågorna men ganska enkla egentligen;
Om inte ens du som MC/motorintresserad och i målgruppen som publik tycker att det är värt att se racing live & på riktigt, ja då är det nog sant. Vad man KAN göra för att ÄNDRA på detta finns det massor av svar på. Problemet (ja, förmodligen det största av dem) är alla som tycker sig sitta inne med dessa svar sällan el ALDRIG vill göra ngt själv för att förverkliga dem. Knappt heller säkra, hjälpa så någon annan namngiven person/funktion försöker få dem utförda.

Exakt som med all annan sport el händelse värd att betala för i tid, resa/bensinpengar etc. måste upplevelsen man får tillbaka var värd det. Ett sätt att börja vara intressant är att verka & agera för att vara det. Här är ordet samarbete rätt användbart OM man förstår innebörden och delar någorlunda samma värderingar, gör förarkollektivet det?

SÅ - Vem skall då börja med att göra sporten & racehelgen värd att åka till…?



/Eric
(Som inte tror på masskorsband/trådinlägg av förslag OM det inte finns en person/funktion som känner ansvar för att utföra desamma)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Eric, varför ska återigen alla som kör sporten eller deltar i den även stå för allt runt den?

Och varför tror du inte att fler vore intresserade av sporten? Inte en kotte 2 mil eller mer från banan vet ju om att där går en tävling.

LMS är ju de första på många år att faktiskt göra sig synliga och satt en person på att aktivt marknadsföra tävlingen... Och det har gett resultat. De hade publikrekord förra året!

Tror du har fullständigt fel i att det alltid vore fel på utövarna av sporten för att "vi" inte skapar nog med intresse. Låter som ett absurt krav att lägga på de som redan tar mycket av sin tid och pengar för att "köra lite hoj". Låt utövarna göra det de är bäst på, och låt någon annan se till att det är ett medialt intresse runt tävlingen. Och har arrangören inget sådant intresse, ta bort "SM" och gör det till ett klubbrace utan publik och reducera kostnaderna.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
LMS är ju de första på många år att faktiskt göra sig synliga och satt en person på att aktivt marknadsföra tävlingen... Och det har gett resultat. De hade publikrekord förra året!

Tror du har fullständigt fel i att det alltid vore fel på utövarna av sporten för att "vi" inte skapar nog med intresse. Låter som ett absurt krav att lägga på de som redan tar mycket av sin tid och pengar för att "köra lite hoj". Låt utövarna göra det de är bäst på, och låt någon annan se till att det är ett medialt intresse runt tävlingen. Och har arrangören inget sådant intresse, ta bort "SM" och gör det till ett klubbrace utan publik och reducera kostnaderna.

En kommentar på det:

Förra året la jag ett monsterjobb på SM, mest för att folk var skeptiska och att jag ville visa att jobb gav resultat. Hur gick det egentligen? Och vad saknades för att nå RIKTIGT bra resultat?

1. Det jobb jag la är orimligt att förvänta sig av en person. Hade jag tagit betalt för det hade det blivit närapå orimligt dyrt (dessutom orättvist om BARA jag fått betalt vilket gjort det än dyrare om alla skulle som jobbat aktivt skulle ha betalt.

2. Det saknas folk som vill jobba med det. DÄRFÖR krävs att förarna ställer upp för SIN sport. Att begära att folk som inte ens kör själva ska vara de som gör det stora jobbet ter sig lite... orimligt.

3. En oerhört viktig komponent marknadsföringsmässigt är närvaro. Jag bollade förra året upp massvis med möjligheter för förare att visa upp sporten och sig själva i publika sammanhang som med stor sannolikhet även gett media. Utfall? 4 stycken som ställde upp, varav 1 inte ens tävlar själv.

Kort sagt är det jäkligt svårt att försöka göra en intressant produkt och profiler av förare som inte bemödar sig med att ägna en dag åt sin egen marknadsföring. Det handlar om att bygga profiler, men då behöver vi just det också. Inte divor som bara vill köra och förväntar sig allt av den där "nån annan"!
 

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Är att GÖRA ett för starkt ord?

Eric, varför ska återigen alla som kör sporten eller deltar i den även stå för allt runt den?

Och varför tror du inte att fler vore intresserade av sporten? Inte en kotte 2 mil eller mer från banan vet ju om att där går en tävling.

LMS är ju de första på många år att faktiskt göra sig synliga och satt en person på att aktivt marknadsföra tävlingen... Och det har gett resultat. De hade publikrekord förra året!

Tror du har fullständigt fel i att det alltid vore fel på utövarna av sporten för att "vi" inte skapar nog med intresse. Låter som ett absurt krav att lägga på de som redan tar mycket av sin tid och pengar för att "köra lite hoj". Låt utövarna göra det de är bäst på, och låt någon annan se till att det är ett medialt intresse runt tävlingen. Och har arrangören inget sådant intresse, ta bort "SM" och gör det till ett klubbrace utan publik och reducera kostnaderna.
Mmm,
Ber dig tänka över och gärna läsa det jag skrev utan att hänga varje ord på pidestal.

Om (ja OM) utövarna tycker att fler skall komma och intressera sig för sporten – vem skall BÖRJA göra det intressant om inte ens dessa utövare/intressenter vill försöka förändra? Vi har diametralt olika åsikt här men (jag tror) att vi kan enas om samma slutmål där arenan för Svenska RR är mer välfylld än idag?

LMS gjorde något fler borde GÖRA.
Johnnie S. drog mkt av detta i fjol och i jämförelse med övriga arrangemang blev det en succé – kul! Och vad gjorde Johnnie innan & varför ville han göra mer än bara hålla i styret el knappa på tangenterna?

Den rosaskimrade iden m promotor är bra
Men från dagens läge rätt klen då det denna ska promota inte har insett att det måste finnas ett värde att promotera.


Det jag vänder mig emot,
Är att det nu under alla år allt som oftast är ”någonannan ” som skall göra sporten intressant, locka publik & sponsorer- Glöm det! Du & vi alla läskunniga VET att det förhållningssättet inte fungerat ngt vidare alls - eftersom läktarna gapar tomma. Om man vill förändra och göra sig ett större nummer än vad man har idag – så hävdar jag att det börjar med varje individ och dess insikt, motivation & förmåga att samarbeta.

Låt oss bara vara överens om att idag är det 0 poäng för Svensk RR. Å andra sidan speglar det väl insatserna FÖR Svensk RR det resultatet rätt bra?

Det du (förmodligen) läser tokigt el missuppfattar är att det är varje förare som skall sköta markservicen till 100 % och i alla lägen & för alltid – så är det INTE tänkt! Ingen kan göra allt, men många kan göra något – och OM man samarbetar kan skapa en oerhörd kraft. Däremot måste jobbet starta någonstans och då är väl de aktiva (eller de som lagt hjälmen på hyllan) ett bra urval?

Och – kan man inte själv så försök åtminstone hjälpa de få som FÖRSÖKER få ngt att förändras till det bättre OM (OM) det nu behöver förändras nåt….?

/E
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tror du har fullständigt fel i att det alltid vore fel på utövarna av sporten för att "vi" inte skapar nog med intresse. Låter som ett absurt krav att lägga på de som redan tar mycket av sin tid och pengar för att "köra lite hoj". Låt utövarna göra det de är bäst på, och låt någon annan se till att det är ett medialt intresse runt tävlingen.

Håller inte med. Förarna måste skapa sitt eget namn, rykte, stjärnstatus om man så vill.

Varför ska jag som publik gå och titta på någon som jag inte har en aning om vem han/hon är?
Då är det nästan roligare att sitta på läktaren och kolla på polarna på en bandag.

Det finns en (1) person som jag skulle vilja se på en tävling och det är Mossberg.
Anledningen till det är att han på ett kul sätt (självmant) bjuder rejält på personen bakom visiret i form av underhållande racerapporter och att han tog sig tid att hålla jävligt bra föredrag på en licenskurs.

Ett annat exempel är varför t ex Rossi är så sjuuukt populär och har så mkt fans trots att hans karriär är på väg mot sitt slut. Jag skulle vilja påstå att det är för att han "sticker ut", och lägger mkt tid på att synas, ploja osv. Det är inte bara en lirare som kör sina varv och sen packar ihop och åker hem.

(Nu förstår även jag att MotoGP har tillgång till en heeelt annan PR och media-apparat, men ändå)

För ett par år sen var det ett par tre st. Pro-förare som syntes ganska mkt här, kom med tips på nybörjarfrågor osv, syntes på MC-mässorna.

Efter att dom la av så kan jag inte namnge en enda som kör i högsta serien. Vart är dom? Vilka är dom?
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ok. Kan vi då bara komma överens om att vi idag inte har förare som är intresserade av att marknadsföra sporten samtidigt som de ska kanske jobba extra, ta ut semester, planera barnpassning osv bara för att utöva sin hobby / s.k. "racing"? Vissa gör så klart allt de kan för att få in sponsorpengar för att det vanliga jobbet inte drar in nog med pengar. Funkar det, grattis. Men vissa vill inte ta det längre än så att deras lokala sponsorer och oftast vänner hjälper till mot gratis biljetter eller nån rolig lokal utställning med en RR-hoj.

Men det finns oxå en anledning till att folk överger tävling till fördel att bara åka lite bandagar där det både kostar mindre och man får mer bantid. Folk har blivit mer medvetna om sina pengar och lägger dom där man får mest valuta för dom.

Kan en promotor inte hitta fantastiska förare för billboarded tävlingen eller serien, så fokusera då på helheten av klassen, hojarna, historiken, osv. Det finns massor sätt att marknadsföra en sport och skapa intresse. Allt handlar inte enbart om en specifik individ, om än såklart det är bra. Men har vi inga sådana mediala personer, får vi väl börja om på sandnivå och berätta om hur find vi har. Sen får vi bygga sandslott, och tada... folk köper hink och spade, yada yada...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Dock utgår jag förstås från en viss grundnivå i hur man presenterar sig som s.k. racingstjärna. Ser det inte bra ut i depåerna (det tjatet har varit långt oxå i alla år jag kört) eller att man kör med sitt trasiga skinnställ för att det är ju så skönt och tufft. Ja, då är det ju ingen mening att marknadsföra och försöka få dit folk att se på spektaklet. Men är det så, och det blir mer och mer sådant så är det väl så att RR i Sverige har tappat fokus och kvar är att gå till klubbracing och andra former av racing.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, Jag kan inte göra som Moss för jag är inte han, skulle jag försöka skulle det synas att det inte är jag så om det är enda sättet så är det kört för mig. . . . . Sen är det inte möjligt för alla att "ställa upp och fixa" heller, jobb och liv i allmänhet men om det passar med resten så är jag på. Nu tillhör jag ju inte de snabba men jag är ju med och fyller startfältet iaf., räcker inte det i nuläget får jag väl hitta på något annat att göra.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Håller med på båda håll, men om utövarna nu betalar en startavgift till en förening som har ett ekonomiskt intresse, så tycker jag nog att det borde finnas ett intresse för samma förening att öka antalet besökare.

Visst kan förare driva på, men om inte arrangören är intresserad av att lyfta det till en högre nivå så ser jag inte riktigt någon anledning till att en annan intressent inte kan starta en alternativ serie.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top