Varning för ett Långt och tråkigt inlägg! som samlas ihop i de sista stycket.
Jag är definitivt fel person att säga gör si eller gör så men jag kanske kan väcka en tanke i o med att jag faktiskt inte vet ett skit om detta.
Jag har ALDRIG varit på en roadracing tävling.
varför ? jag har ju kört en sporthoj de senaste 7 åren och rimligtvis med alla pengar man kastar in i det svarta hålet så borde det finnas intresse för att se tävlingar med densamma.
Det finns det men det fungerar inte för mig att läsa om sakerna i efterhand. svårt att gå på ett event i efterhand liksom.
Jag såg en reklam här på sporthoj om sm i roadracing och någonting om linköping.
det lät ju intressant, dock så var det inte "nästa helg" vilket gör att jag inte tänkte så mkt mer på det.
Nu finns inte reklamen kvar så jag gick till google och googlade det lilla jag kom ihåg och fick fram att jo till helgen så är det nog något på vad jag nu uppfattar som lms. Idrott online hade något om att det saknades funktionärer under rubriken "Funkisar anmäl er snarast!" Men det verkar vara all information om eventet som jag kan hitta där. under tävling finns det en beklagan om att det inte gick någon tävling då o då och att nästa är sm mer info under tävlingsdokumenten till vänster. ahh där finns ett dokument arkiv och under det finns rubriken tävlingsdokument. under detta presenteras ett enda excel dokument som avslutas med en dränkbar pump + förlängningskabel. ehm skall jag ha med mig detta ? nä tror inte det va.
Dvs inte så mkt matnyttigt där inte.
Dock så en bit ner i google resultaten finns ett sporthojsinlägg från Axxexs
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270887-Roadracing-SM-Link%F6ping-14-15-juni
Skitbra inlägg som visar mig att 1) det kommer nog vara ett roadracing sm i linköping den 14-15 juni.
2) det kostar ca 50 kr i entre /dag
detta inlägget berättar mer för mig om eventet än den som sköter lms hemsida. och framför allt gör det att jag nog faktiskt kan tänka mig att åka dit och kolla på Daniel Falemo #31 och Håkan Stensby #61
eller #22 Mossberg fan ju mer jag läser ju mer intresserad blir jag av att faktiskt åka 20 mil enkel resa och stå o svettas som fan i stället och se de där personerna som man faktiskt inte vet ett skit om men som man ändå lärt känna lite genom #22 mozz tröja som finns i varje operationsrum i sverige verkar det som, osv.
Men en viktig detalj är fortfarande höljd i dunkel
När skall man vara där ? vilken tid börjar det ?
eller kort sagt hur fungerar det jag har ju aldrig varit på ett sådant event tidigare.
Kontentan är att utan reklam på sporthojs hemsida och axxexs inlägg även det på sporthoj skulle jag definitivt inte åkt dit och kollat, nu finns det en distinkt möjlighet att jag faktiskt gör det.