Slowroller
Skrämmer små barn
Låt ekonomerna ta hand om fångvården så kommer den snart att outsourcas till lämpligt låglöneland...
Nej för helvete! Det e dåligt betalt som det e!
Låt ekonomerna ta hand om fångvården så kommer den snart att outsourcas till lämpligt låglöneland...
Skall man ha ett roligt jobb får man räkna med låg lön.
Det är lugnt, du blir outsourcing quality manager och tjänar lugnt tre ggr vad du har nu
Okej! Då röstar jag för att vi outsourcar till Thailand! Eller möjligtvis Portugal.
Nä Balkan så de släppa ut dem i deras hemland efter avtjänat straff!
På lördagskvällen blev det klart att Österrike ska bygga ett fängelse i Rumänien. Rumäner som straffats i Österrike ska transporteras tillbaka till sitt hemland och där sitta av straffet i det av Österrike byggda fängelset. Det unika samarbetet möter såväl lovord som kritik.
Fängelsesamarbete i Rumänien
Rumäniens president Iliescu kom tillsammans med Rumäniens justitieminister på ett arbetsbesök i Wien och på lördagskvällen blev det grönt ljus för det unika samarbetet.
Ökad kriminalitet
Bakgrunden är att sedan visumplikten avskaffades med Rumänien ökade rumäners kriminalitet kraftigt i Österrike.
På kort tid blev rumäner den tredje största gruppen utlänningar i österrikiska fängelser efter före detta jugoslaver och nigerianer.
Appapp!
An engineer died and ended up in Hell. He was not pleased with the level
of comfort in Hell, and began to redesign and build improvements.
Men fittan vilken bra idé! Går det att långtidshyra Abu Graib eller Tora Bora tro?
Det finns ingen variant där man helt blir kvitt kriminella... men det finns även siffror som säger att grövre brott minskar med denna lag.
Men ja, det ger även att de inte ger sig den tredje gången vilket kanske inte är helt önskvärt.
Men oavsett så anser i alla fall jag att det system vi har idag inte skyddar allmänheten på ett värdigt sätt.
Intelligensreserven har talat:
"Sara (Ej registrerad) skrev:
Vad är det för galningar som på fullt allvar skjuter mot rånare med automatvapen då det enda skyddet är en papperskorg...? Jo, sådana som är fullt medvetna om att vapnen ifråga inte är äkta...
Hade rånarnas vapen varit äkta hade de skjutit rakt igenom papperskorgar, poliser och allt annat som stod i vägen.
Antingen har vi de mest idiotiska poliserna i Sverige (skjutgalna, självmordsbenägna och sådana som struntar fullständigt i om oskyldiga människor drabbas) eller så var de fullt medvetna om att rånarnas vapen inte var äkta och trots det valde att öppna eld mitt i centrum bland en massa oskyldiga människor.
Ingenting ursäktar ett rån (och det är bra att dessa rånare åkte fast), men ingenting ursäktar dumdristiga och idiotiska beslut tagna av polisen heller. - Jag blir uppriktigt sagt förbannad över tanken på allt som kunde ha hänt med alla de människorna som fanns runt om kring."
...Alla som själv handhaft pistol och automatkarbin vet att det är närmast suicidalt....
Håller helt med.Hon har ju i mångt och mycket rätt....jag blev väldigt förvånad när jag såg hur polisen utan vidare (såg det ut som) och på öppen gata gick in i en duellsituation beväpnade med pistol mot tre st rånare som föreföll vara tungt beväpnade. Alla som själv handhaft pistol och automatkarbin vet att det är närmast suicidalt att ge sig på någon beväpnad med AK om man själv bara har pistol att tillgå...dessutom på öppen gata med fullt av folk runtomkring. Polisen får nog finna sig i att deras agerande ifrågasätts....
Intelligensreserven har talat:
"Sara (Ej registrerad) skrev:
Vad är det för galningar som på fullt allvar skjuter mot rånare med automatvapen då det enda skyddet är en papperskorg...? Jo, sådana som är fullt medvetna om att vapnen ifråga inte är äkta...
Hade rånarnas vapen varit äkta hade de skjutit rakt igenom papperskorgar, poliser och allt annat som stod i vägen.
Antingen har vi de mest idiotiska poliserna i Sverige (skjutgalna, självmordsbenägna och sådana som struntar fullständigt i om oskyldiga människor drabbas) eller så var de fullt medvetna om att rånarnas vapen inte var äkta och trots det valde att öppna eld mitt i centrum bland en massa oskyldiga människor.
Ingenting ursäktar ett rån (och det är bra att dessa rånare åkte fast), men ingenting ursäktar dumdristiga och idiotiska beslut tagna av polisen heller. - Jag blir uppriktigt sagt förbannad över tanken på allt som kunde ha hänt med alla de människorna som fanns runt om kring."
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |