R.I.P Michael Jackson - Kungen av pop är död

Status
Ej öppen för fler svar.

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Vem har bevisat att han har gjort bra musik? Eller är det bevis nog att 500 miljoner människor har köpt hans skiva? Isåfall kanske det är bevis nog att 500 miljoner människor tror att han har varit intim med småttingar...
Karlfan kunde röra på fötterna men att påstå att han gjorde bra musik är ju ett hån mot de riktiga musikerna. Han gjorde ju POP för fan :mad:

En tusing på att det kommer fram att han dog av en överdos läkemedel eller annat beroendeframkallande.

Jag kanske inte förstår ditt argument men man köper väl inte en skiva för att man tror det är bra musik?
Han var skum men jag tror (obs tror) inte han utsatt någon unge för sexuella övergrepp. Och eftersom han inte blev dömd så påstår jag att ingen kan veta att han faktiskt gjorde det.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vem har bevisat att han har gjort bra musik? Eller är det bevis nog att 500 miljoner människor har köpt hans skiva? Isåfall kanske det är bevis nog att 500 miljoner människor tror att han har varit intim med småttingar...
Karlfan kunde röra på fötterna men att påstå att han gjorde bra musik är ju ett hån mot de riktiga musikerna. Han gjorde ju POP för fan :mad:

En tusing på att det kommer fram att han dog av en överdos läkemedel eller annat beroendeframkallande.

Vilken bitter människa du måste vara eller så har du inte fått i dig morgonkaffet bara.

M.J. var stencool och kommer alltid att vara. :Bugar

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Kan vara så, killar är ju kända för att tänka med lilla huvudet.

Enligt rättssystemet så är han oskyldig tills motsatsen är bevisad. Som privatperson så får jag anklaga vem jag vill. Ungefär som det här med mc-tjuvarna på sporthoj, de ska ju kölhalas innan domen har fallit.
Om en person som KAN vara skyldig till pedofilbrott råkar vara oskyldig så känns det som att det kvittar om han åker dit för det ändå, hellre fälla än fria :gnissla

Du kan anklaga vem du vill med det finns väll mer passande forum and trådar där folk vill hylla honom?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Om du besparar oss påståenden om att han gjorde mycket för världen så kan vi bespara dig pedofil-inläggen.

Det känns som att peddot levde på lånad tid på något vis, jag hade inte blivit förvånad av att läsa detta redan för 10 år sedan.

Citat från wikipedia ang Dangerous albumet:
Turnèn som följe startade den 27 juni 1992 för att sedan avslutas den 11 november 1993. Jackson donerade alla intäkter till välgörenhet.

Jag anser att detta är att göra något för världen (antar att det rör sig om mer pengar än vad någon här inne någonsin kommer se, tillsammans), detta är inte heller det ända han gjort.
Detta rättfärdigar givetvis inte det han påståtts ha gjort mot minderåriga (men aldrig blivit dömd för väl?)

Så, nu ska jag bespara er vidare diskussioner kring det här...

Jag förundras över ens del personers brist på intellekt när de inte förstår hur stor Michael var, och inte kan se förbi anklagelserna han blev åtalad för (notera, åtalad, ej dömd).

Skrämmande.

Håller med dig där.
Kliar mig lite i huvudet när folk säger att han är värdelös och bara är en pedofil.

Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Minnestråd för någon som bevisligen varit på barn är inget som borde finnas.
"Stor" i musiken var väl... 15 år sen minst iaf. Ni som tycker detta får gärna visa vad han gjort som var så stort för musiken som inte någon annan skulle kommit och gjort istället, rätt tid och rätt plats. Ungefär som Brittan som suger men varje gång hon gör en låt blir det en hit.

Gillade kommentaren som sa något om "hans privatliv" hur i hela jävla världen kan man tycka det är ok att han förgrep sig på barn, för att han gjort musik?

Då kan vi ju säga att tex Elvis, Lennon, Ray Charles, Stevie Wonder, Mozart mfl också bara va på rätt plats vid rätt tidpunkt och inte va något speciella alls.
Jag lyssnar inte aktivt på någon av ovanstående men förstår ändå innebörden av deras existens.

Du kan inte heller tro att någon tycker det är ok att han ev förgripit sig på barn för att han har gjort musik.
Han är inte dömd för det, vill du döma så är du välkommen att göra det i en annan tråd då denna tråden var ämnad som en minnestråd.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Gillade genidraget att ta med ett par suveräna gitarrister, främst då Van Halen på Beat it. Steve Stevens på Dirty Diana är också helt fenomenal!

Jag vet inte vad allt tjafs och alla påståenden har att göra med hans kvaliteter som artist, som föredöme är en annan sak. Hur många han inspirerat till stordåd kan vi bara fantisera om, jag vet ett par exempel. Han har skrivit musikhistoria och så är det med det. Då, på yngre juratiden , var jag så låst i mitt "fack" att uppskattandet av vad han förmådde inte kom förrän långt senare.

Man behöver inte gilla det, men greppar man inte graden av musikalitet och artisteri gör man nog klokt i att hålla sin åsikt för sig själv, (för att inte i onödan torgföra sin dumhet).

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Halogen: Titta på lets dance eller vad det heter om du gillar dans, och inte ens det var bra i klippet.

Oavsett uppfostran har man ett aktivt val att göra, vilket då för en frisk människa inte är att förgripa sig på barn eller andra sjuka grejer. Har man sådana tendenser skall man vara inlåst, om man sedan gör en sådan handling bör något mycket värre hända.

Slutar aldrig förundras över folk, om man influerat en massa personer är man så glorifierad att man sedan kan förgripa sig på barn eller annat och fortfarande blundar vissa....

Spekulationer från din sida. Jag trodde ni läste Fitness Mag i omklädningsrummet, inte Se & Hör. I övrigt: Se Markus inlägg.

Att ha släppt musik på Motown Records är egentligen bara det skäl nog att bli invald i musikens Hall of Fame, oavsett hur många miljoner skivor man sedan säljer.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har aldrig varit gravid :mad:
W0t? :va

Visst är det tråkigt att MJ lämnat jordelivet och börjat åka karusell på någon annan rolig plats.

MEN, jag skulle ljuga om jag sa att han var en artist som inte var speciellt bra, för det var han väl. Däremot som någon skrev i tråden att han var lika stor och av samma dignitet som Elvis, då tycker jag att man tar i. Visst, han var en sjukt stor och populär person, framgångsrik samt gjorde ball musik. Men till det musikaliska skulle jag personligen faktiskt inte vilja höja MJ till samma nivåer som exempelvis Elvis, Beatles eller Mikael Åkerfeldt.

Fast det är jag det.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag orkade inte läsa hela tråden på grund av överdos av MJ i form av radiosända låtar och allmänt bölande. Men jag fick ett roligt SMS iallafall.

"Michael Jackson ska inte kremeras. Han består till 85% av plast och skall därför smältas ner och bli lego så att ungarna kan fortsätta leka med honom."

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var en självironiskt onomatopoetisk glidande metafor kring begreppet gravitation. Hoonkie läser ju bla språk har jag förstått. Men jag har ju rätt pubertal humor.

Jag menade väl mest att jag helt och fullt inser MJ.s storhet men att hans musik aldrig berört mig. Men jag erkänner helt och fullt att MJ var en stor popmusiker, en av de största. Ungefär lika stor som en annan artist vars musik aldrig förmått fängsla mig: Madonna.

MJ var nog mycket ensam den sista halvan av sitt liv.

/J

W0t? :va

Visst är det tråkigt att MJ lämnat jordelivet och börjat åka karusell på någon annan rolig plats.

MEN, jag skulle ljuga om jag sa att han var en artist som inte var speciellt bra, för det var han väl. Däremot som någon skrev i tråden att han var lika stor och av samma dignitet som Elvis, då tycker jag att man tar i. Visst, han var en sjukt stor och populär person, framgångsrik samt gjorde ball musik. Men till det musikaliska skulle jag personligen faktiskt inte vilja höja MJ till samma nivåer som exempelvis Elvis, Beatles eller Mikael Åkerfeldt.

Fast det är jag det.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det var en självironiskt onomatopoetisk glidande metafor kring begreppet gravitation. Hoonkie läser ju bla språk har jag förstått. Men jag har ju rätt pubertal humor.

Jag menade väl mest att jag helt och fullt inser MJ.s storhet men att hans musik aldrig berört mig. Men jag erkänner helt och fullt att MJ var en stor popmusiker, en av de största. Ungefär lika stor som en annan artist vars musik aldrig förmått fängsla mig: Madonna.

MJ var nog mycket ensam den sista halvan av sitt liv.

/J
Äsch, jag har varit för inaktiv de senaste tre åren för att min ickeskojiga rolighetsironi ska vara rolig.

Förövrigt håller jag med dig gällande allt. Alltid.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...