R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Water wetter? Vad är det för någonting? Mycket möjligt att det är det som jag har i kylsystemet, försökte mäta fryspunkten på vätskan men instrumentet balla ur och visa -50 om jag inte minns fel :va

Har man enbart water wetter och vatten eller är det glykol inblandat också?

Water Wette är ett köldmedium som sägs kunna kyla bättre än glykol. Samt att det inte blir halt om det skulle läcka ut. Används främst inom roadracing.

Water Wette används bara tillsammans med vatten. Alltså, ut med den gamla kylarvätskan, spola genom systemet ett par gånger, sedan i med Water wette + vatten. Om det visade -50°C så är det nog så att du har en ganska så stor andel Water Wette i blandningen. Normal blandning är typ 4-5 kapsyler per liter vatten om jag inte minns fel.
 

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Bymarken
Hoj
Yamaha R6
Porsche 997 targa 4S vs R6

Här är ännu en meningslös bil vs mc fundering.. Det är så att min polare skaffat en ny porsche och självklart vill han tävla mot mig.. det är en -07 med runt 380hk, jag tror jag tar honom till strax efter 200..
Jag vet att hans går fortare, men han tror han kan ta mig 100-200?
 

JustIce

JustIce
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R6
Någon som vet om det är lätt att strypa en R6:a till 25 kw, tycker sökmotorn här är lite sisådär, men förmodar att det finns många trådar som svarar på detta, men hittade inget!

Kommer R6:an gå asdåligt eller kommer den vara fullt körbar ändå för en nybörjare? Är inget som sliter på hojen?

MVH Kristoffer
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Då får jag också vara med i tråden. :)
Köpte mig en fin R1 -98 i fredags.
 

Bifogat

  • r1.jpg
    r1.jpg
    129.2 KB · Visningar: 108

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som vet om det är lätt att strypa en R6:a till 25 kw, tycker sökmotorn här är lite sisådär, men förmodar att det finns många trådar som svarar på detta, men hittade inget!

Kommer R6:an gå asdåligt eller kommer den vara fullt körbar ändå för en nybörjare? Är inget som sliter på hojen?

MVH Kristoffer

Det är ganska enkelt. Köp en strypsats från till exempel www.mc-kompaniet.se Kostar ca 1.500:-

Hojen tar ingen stryk av det & du kommer inte märka någon större skillnad vid lugn alldaglig körning. Det är först då du vrider på rullen ordentligt som du kommer märka att den känns aningen trött.

Då får jag också vara med i tråden. :)
Köpte mig en fin R1 -98 i fredags.

Grattis & välkommen! :)

Den ser väldigt fin ut & verkar vara i orginalskick?
Låt den förbli i orginalskick & var rädd om den.

Enligt den engelska MC-tidningen "Superbike Magazine" så kommer en välskött R1 -98 i orginalskick att bli hett eftertraktade om några år. Den är med på listan över "FTC - Future Classic´s".
 
Last edited:

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
450 FE
Det här har säkert oxå kommit upp tidigare i den här tråden men palla sitta å leta igenom. Finns det ingen hemsida för oss Yamaha R-åkare?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Grattis & välkommen! :)

Den ser väldigt fin ut & verkar vara i orginalskick?
Låt den förbli i orginalskick & var rädd om den.

Enligt den engelska MC-tidningen "Superbike Magazine" så kommer en välskött R1 -98 i orginalskick att bli hett eftertraktade om några år. Den är med på listan över "FTC - Future Classic´s".

Peter R1, Hanzzon, X-up: Tacktack! :tummenupp

Ja, det är knappt en skråma på den, och den är helt original förutom stålomspunna bromsslangar. Jag var på min första MC-mässa 98 och dreglade över den nylanserade R1:an, så lite kul att det blev just en sån.

Snabb fråga: Kan någon rekomendera kraschpuckar som passar på min maskin? Gärna effektiva och billiga, men speciellt snygga behöver dom inte vara.
 

no_fear_23

it´s must sucks to ride like you!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
zx10r -07
R1 och R6 är enligt mig riktigt sköna hojjar väl balanserade och bra sug i tycker jag iaf. har haft innan en ninja 600 men va inte alls så bra tryck i som r6 an. skickar med lite bilder jag med då :D :yoparty
 

Bifogat

  • R1 an.jpg
    R1 an.jpg
    72.1 KB · Visningar: 131

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R


Snabb fråga: Kan någon rekomendera kraschpuckar som passar på min maskin? Gärna effektiva och billiga, men speciellt snygga behöver dom inte vara.

S-racing's puckar funkar bra :tummenupp

Dessutom är priset bra.

De har räddat min hoj vid några..hrm incidenter :rolleyes:

Högersidan 100% oskadd, vä sida lite repor på generatorkåpan - en undre puck även där rekomenderas.. (motsvarande kopplingspucken)

NACKDEL - de är stora och "svampformade" vilket innebär att mellankåpan inte går att lossa..

Fick jag göra om tror jag att jag skulle skaffa "raka" och göra ett tillräckligt stort hål, för att trä igenom pucken. Det är ju som sagt redan ett (två) hål i kåpan :rolleyes:

/ Micke
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Peter R1, Hanzzon, X-up: Tacktack! :tummenupp

Ja, det är knappt en skråma på den, och den är helt original förutom stålomspunna bromsslangar. Jag var på min första MC-mässa 98 och dreglade över den nylanserade R1:an, så lite kul att det blev just en sån.

Snabb fråga: Kan någon rekomendera kraschpuckar som passar på min maskin? Gärna effektiva och billiga, men speciellt snygga behöver dom inte vara.

jag köpte mina på bikersneed, (shotgun extreme nåt hette dom) långa svarta
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
packboxar till framgaffel

Hej, är det ngn som vet dim på packboxar som sitter i framgaffeln? (R1-02) Har även läst i mekhandboken att man ska använda vissa spec.verktyg som Yamaha säljer. Är dessa verkligen nödvändiga? Har bytt boxar på crossen flera gånger men aldrig behövt några specialgrejer förutom när den nya boxen ska på.
 

JohnePonken

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
R1 04
Ska inhandla en r1

Har sökt en hel del men inte fått fram effekt uppgifter på de olika årsmodellerna förutom -07:an som tydligen har 189hk

Är sugen på en -04:a då jag sett att det är första årsmodellen de har börjat med avgassystemet monterat under sätet/bakskärmen är det ett bra val att satsa på en -04:a eller nyare? hur många hk har en -04:a???

mvh /John
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top