R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nix köpa nytt, det är orginal som sitter på nu sen tidigare ägare.

Kanske kommer vilja dreva om senare men men:)
Var köper man bra drivpaket? Grevens?

Typ, men ska du inte byta dimension på kedjan så kan du köpa på vilket yamahacenter som helst. Kostar ca 2000:-
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjo det här kanske är rätt tråd att fråga om kopplingen till min R1a -98.
hur fasiken ska man få till baka kåpan över kopplingen och samtidigt lirka dit armen och det?
nå bra tips?
lyckas bara få det så den inte tar alls och så att den ligger på hela tiden -.-

Ja du, det är lite pilligt, men det går allt med en hel del skopor tålamod:)

Den sågtandade armen ska du dra utåt så att den inte hänger ned, har du gjort det? Sedan är det "bara" att prica rätt med kåpans spår över armen.

Lycka till!:)
 

ShinobiNoInnen

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2007
Ort
Kalix
Hoj
CBR 929 , Gixxer K3
Ja du, det är lite pilligt, men det går allt med en hel del skopor tålamod:)

Den sågtandade armen ska du dra utåt så att den inte hänger ned, har du gjort det? Sedan är det "bara" att prica rätt med kåpans spår över armen.

Lycka till!:)

ok jo har fått in armen men blir alltingen att kopplingen inte alls funkar eller att den ligger på hela tiden -.-
hmm ska man ha armen i inersta läget eller yttersta?
går ju som att trycka in den en bit.
tacksam för svar =)
 

milarte

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2000 Yamaha Yzf r6
defekt r6.

Jag funderar på att lägga ner crossåkandet kommande säsong och börja köra gathoj istället. Har kollat på lite annonser och hittat denna. http://www.blocket.se/vi/14268743.htm?ca=17_s

Är det någon som har koll på vad det kan vara för fel på växellådan och vad det kan kosta att åtgärda?

RÄkna med att köpa nya gafflar (1200+700+700)och nya drev(700+500kr) mao ca 5000kr sen kan det ju vara ide att byta lameller när den ändå är isär, ca 1500kr.

Arbete kostar ca 5-10tusen beroende på verkstad. Ca 10h.

Köper du den skall du inte betala mer än 25k. Då kan det bli en god affär om du gör jobbet själv. ca 30-35k klar.

Hör av dig om du köper för jag har nog alla delar utom den ena gaffeln då den är skaddad på min gamla låda. (2:an rasade) på min så 4:an torde vara bra.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
windflow-ruta till r6-05

Heeeej!

Har en polare som har en windflow-ruta till r6-05 som ligger och dammar så jag tänkte höra om nånn här vet om den passar på en R1-05?

Peace:tummenupp
 

vette78

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Hyltebruk
Hoj
2006 YAMAHA YZF R6
R6 -06

Tjenare!

Som nybliven hojägare av en R6 -06 har jag lite funderingar om den och vill givetvis ha era synpunkter och ta del av eventuella erfarenheter.

För det första, Halvljus bara på ena lyktan fram är ju fruktansvärt fult.. nån som har tips på hur jag kan få båda att lysa på halvljus?

För det andra funderar jag på slipon.. Någon som har erfarenhet av ett system som heter "megaphone" acropovic som tillverkare? Är ju ganska billigt men dånar det för j..vla mycket tror ni?:rolleyes:

Mvh Jonas
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Heeeej!

Har en polare som har en windflow-ruta till r6-05 som ligger och dammar så jag tänkte höra om nånn här vet om den passar på en R1-05?

Peace:tummenupp

Nix det gör den inte.

Tjenare!

Som nybliven hojägare av en R6 -06 har jag lite funderingar om den och vill givetvis ha era synpunkter och ta del av eventuella erfarenheter.

För det första, Halvljus bara på ena lyktan fram är ju fruktansvärt fult.. nån som har tips på hur jag kan få båda att lysa på halvljus?

För det andra funderar jag på slipon.. Någon som har erfarenhet av ett system som heter "megaphone" acropovic som tillverkare? Är ju ganska billigt men dånar det för j..vla mycket tror ni?:rolleyes:

Mvh Jonas

Akrapovic är grymma. Tjöp.

ok jo har fått in armen men blir alltingen att kopplingen inte alls funkar eller att den ligger på hela tiden -.-
hmm ska man ha armen i inersta läget eller yttersta?
går ju som att trycka in den en bit.
tacksam för svar =)

Du ska ha den i det yttre läget.
 
Last edited:

maol69

aStyle
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Kings Ports Place - GBG
Hoj
2009 R1, 2008 848
Tjenare!

Som nybliven hojägare av en R6 -06 har jag lite funderingar om den och vill givetvis ha era synpunkter och ta del av eventuella erfarenheter.

För det första, Halvljus bara på ena lyktan fram är ju fruktansvärt fult.. nån som har tips på hur jag kan få båda att lysa på halvljus?

För det andra funderar jag på slipon.. Någon som har erfarenhet av ett system som heter "megaphone" acropovic som tillverkare? Är ju ganska billigt men dånar det för j..vla mycket tror ni?:rolleyes:

Mvh Jonas

Halvljuset tror jag inte du kan modda enkelt utan ett betydligt större ingrepp, så sorry..
Däremot ska Megaphone pipan vara specat till 103 db vilket i princip ska klara vanliga regleringar i trafik, kanske inte besiktning.
Jag har det inte själv, men varit sugen på det eftersom priset är rätt lockande och tilltalande..
Kolla med Dennis förresten på Yamahacenter vad han tycker om sitt.. :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top