R1 och R6-tråden!

Flemm

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Halden , Norge
Hoj
Yamaha R1 2000
Vad skall en göra med motoren för att öka hk?

Tjena!

Jag har en R1:a 01, banhoj som jag vill ha lite mer hk i.

Någon här inne som har trimmat dom här lite och kan svara på vad ni har gjort?
Borrat up, nya stämpel, en lägra topp packning? Jag har aldri trimmat eller gjort nått med en hoj motor, så alt av ni kan komma med tas med öppna armar velkomen =)


Tack för hjälpen!

Hallå allihopa... Nykomling med nytaget körkort (17/7).
Är tänkt nu i helgen köpa en hoj men har några frågor om just sporthoj.

Är det obekvämt att köra t.ex en R6?, slitet för armarna? ryggen? går det att köra t.ex 4h non-stop med en sporthoj eller pallar man inte detta?

/Nille

Nu har jag ingen r6:a, men en r1:a och jag har precis kommit hem från min semester med hojen. Och jag blev inte så där sliten, men när jag hade kört några mil, så blir man lite sliten i benen. Jag märkade inget i ryggen, men lite i högre handled.. =) Jag kjörde 689mil på 4 dager, så det blev några mil kan du säga =)

4h,trängs inte... Jag hadde fyllning värje 20mil och det räkte för at få sträkt lite på benen... Så jag kunne aldrig köra mer enn ett par timmar kanske, pga bensinen....

Vet inte om dette hjälpte något men.... Du får ha lycka till!
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Det är bekvämare att köra sporthoj än glidare tycker jag överlag. Är det jag som är cp eller snackar folk en massa skit utan att faktiskt PROVAT olika hojtyper?

Med HDn hade man ryggont och rövont konstant. Iaf efter en lite längre tur. Det får jag aldrig med rettan. Känns som man får en naturligare sittställning med sporthoj. Ryggen hålls upprätt och man "svankar" naturligt istället för att sjunka ihop som på en glidare.
 

o_boy22

33 nitar
Gick med
19 Jun 2007
Ort
karlstad
Hoj
yamaha yzf r1 -07
Jag har för mig att det är h7 jag köpte 6000 k på biltema till min vilket grymt ljus det blev. enda nackdelen med xenon var att ibland om man körde bakhjul på natten kan ljusbågen slockna om man missar vid nerlägget.. fast de ska mycket till att båda släcks samtidigt...
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Nu har jag ingen r6:a, men en r1:a och jag har precis kommit hem från min semester med hojen. Och jag blev inte så där sliten, men när jag hade kört några mil, så blir man lite sliten i benen. Jag märkade inget i ryggen, men lite i högre handled.. =) Jag kjörde 689mil på 4 dager, så det blev några mil kan du säga =)

4h,trängs inte... Jag hadde fyllning värje 20mil och det räkte för at få sträkt lite på benen... Så jag kunne aldrig köra mer enn ett par timmar kanske, pga bensinen....

689mil på 4 dagar? allvarligt? 170mil/dag! Imponerande isf!

Var körde du då? fram och tillbaks på autoban? spanien/portugal?
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Hejsan. Har blivit lycklig ägare till en r1:a-98! Undrar vart man kan köpa en framskärm i svart-kolfiber för 03:ans gafflar? Söker en ny... har nya gafflar på, och mycket kolfiberdetaljer, så vill att det skall passa in.
Sedan undrar jag hur man enklast byter kylarvattnet? Är det bara att lossa någon undre slang å låta det rinna ut? Sedan är det 50/50 GLYKOL vatten som skall i väl? Något annat man bör tänka på?


mvh Martin S
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
drevning!

Hej!

Nu är det dags att köpa nytt drivpaket o tänkte höra med er om man ska ta orginal drevning eller om man ska ge sig på nån annan?
Vad kör ni med?

/Thommy
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Såld för 45000:- nu precis, skall jag vara nöjd med det? Vart ju en kanonhoj..
Har lite ågren men måste man så måste man...

Ja, du kan nog vara nöjd. Fick inte ens bud på min 2002 som annonserades för 57 för 2 månader sen, 1800 mil. En kille som var lite småintresserad hann inte ens lämna bud då han åkte och köpte en annan som han prutade ner till 45, en 2003 tror jag kan ha varit en 2002, med samm miltal.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
jaha, nu måste jag alltså köpa en billig jewla sketbil o så ge mig ut o leta hoj igen nu när de uppebarligen är så billiga..

fan också ;)

Den pärlan skulle du inte sålt :D Kärleken mellan mig o min växer för varje dag.

ja över 7000 rpm finns det mycket kärlek.. det som slog mig mest med R1an var dock chassit, det fick min 916 att kännas som något riktigt gammalt.

saknar den faktiskt..
 
Last edited:

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
mina blinkers har dött = (. någon som har koll var man ska börja felsöka någonstans? när jag ska blinka åt något håll så lyser den gröna lampan på mätaren ytterst lite...
måste tillägga att jag har tricklights på hojjen om det spelar någon roll.

säkringar o sånt har jag redan kikar (dom under sadeln). var finns det fler? samt var finns relät till blinkerserna?
tacksam för svar!
 

Flemm

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Halden , Norge
Hoj
Yamaha R1 2000
689mil på 4 dagar? allvarligt? 170mil/dag! Imponerande isf!

Var körde du då? fram och tillbaks på autoban? spanien/portugal?

Halden (norge) - Amsterdam
Amsterdam - Kiel
Kiel - Zwickau (såg på moto gp=)
Zwickau - Spanien
Spanien - Halden =)

Så ja, en del på autobahn =)
 

BlackRaven

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Norge - Kongsvinger
Hoj
2008, Yamaha R6
Må ha med min raven i denna tråden :)

:yoparty

347haqh.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top