R1 och R6-tråden!

SweHollow

Ny medlem
Gick med
30 May 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha YZF R1 2001
Är det någon som har koll på huruvida det finns "aftermarket" styren som är några centimeter högre än r1- 2001 standard? Till landsvägsåka. Mvh /Marcus

Kan dessa funka ? http://www.alienmoto.se/contents/sv/d1429.html

50mm Clipon Risers - High - 50,8mm rise over a conventional 50mm clipon

This clipon will give you the ability to have a race style clipon assembly with the option to get the bars up higher for rider comfort.

Please note that you will need to assess your motorcycle for both handlebar clearance and available cable/brake line length.

This is a universal unit that is not model specific. Some additional work may be required for fitment.

Kan det funka med r1an ?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
hallåjsan :D, ska snart köpa singelkuts till hojen men det är så att jag kommer ta bort skjutspinnar, finns de täcklock till dessa hål, inte snyggt om man kör med 2 hål där bak :gnissla

Jag köpte små antenpluggar i plast från Mekonomen till min. De fungerar kanonbra till det ändamålet!

Alltså sådana där täckbrickor som döljer bilantennhål.
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
ja jag fatta tack för svaret :tummenupp off to mekonomen imorrn XD

Kommer inte att funka.
X-up har små runda hål på sin Retta men på R6 06> är det iaf stora rektangulära hål,
jag har varit i samma tankebanor & funderar på om man skulle sätta stylingnät i hålet så inte bofinkar å annat skräp skall komma in den vägen.:rolleyes:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kommer inte att funka.
X-up har små runda hål på sin Retta men på R6 06> är det iaf stora rektangulära hål,
jag har varit i samma tankebanor & funderar på om man skulle sätta stylingnät i hålet så inte bofinkar å annat skräp skall komma in den vägen.:rolleyes:

Jodå, det kommer att fungera. Antenbrickorna finns i olika storlekar. Till varje plugg är det en rund metallbricka. Denna klippte jag till så den fick en rektangulär form med en plåtsax för att få brickan att passa på insidan.

Så har du bara en täckbricka stor nog för hålet, så är det bara att fixa så att brickan passar på insidan.

Just Do It!:tummenupp
 

Johan "lillen"

televinken
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Göteborg (centrum)
Hoj
Blå-Runo-01
ska byta däck fram på hojen, men vet inte vilket märke jag ska ta o kränga på. har nu ett Sportec M3 på bak, bör jag ha samma märke fast mjukare fram typ m1, eller ska jag sätta på något annat????
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
R1 07-08:a, gasrullespel

Hur justerar man spelet på gasrullen på en R1 av modell -07?
I och med "fly by wire" har den inte traditionell gaswire med justerskruvar.
:va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som har tips på svingpuckar som påminner om de originalrampuckarna till R6 06-08?

Y-center har inte,ingen där som kunde hitta iaf.

Henrik
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
ostkakan skrev:
Hej bullen,

Kommer min r6 -02 klara besiktningen med ett Leo vince high pipe slipon?

Beror såklart helt på vem som besiktigar samt dennes humör osv.
Ett hett tips är ju att inte chansa.
Tar ju högst 5 minuter att byta till orginal. :tummenupp
Men det är ju absolut inte omöjligt att den går igenom, vet folk som både har klarat besiktning med slip-on men vet även de som inte gjort det.
 

ostkakan

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Östersund
Hoj
r6 -02
Beror såklart helt på vem som besiktigar samt dennes humör osv.
Ett hett tips är ju att inte chansa.
Tar ju högst 5 minuter att byta till orginal. :tummenupp
Men det är ju absolut inte omöjligt att den går igenom, vet folk som både har klarat besiktning med slip-on men vet även de som inte gjort det.
Jo misstänker att det kan bli problem, är dock rätt ny på det här med hojar och har inte jämnfört min hoj med leo vince slipon mot andra så vet inte om mitt låter på tok för högt eller om det är ett som lika gärna skulle kunna slinka igenom besiktningen

Har tyvärr inget original, så det lutar åt att chansa eller se efter om det finns nån att låna av
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jo misstänker att det kan bli problem, är dock rätt ny på det här med hojar och har inte jämnfört min hoj med leo vince slipon mot andra så vet inte om mitt låter på tok för högt eller om det är ett som lika gärna skulle kunna slinka igenom besiktningen

Har tyvärr inget original, så det lutar åt att chansa eller se efter om det finns nån att låna av

Jag byte till original inför min besiktning.
Jag har ett Acra slipon och det var som natt och dag mellan det och original.

Som sagt det, tar MAX 5min att byta.
 

Bruno22

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Vimmerby
Hoj
06 Yamaha R6
En fråga..

Tjenare.. Har en liten fråga angående min R1 -01!
Idag va jag o övningskörde privat med en kompis, han har en Kawasaki MeanStreak. När vi var klara o skulle kolla hur långt vi kört, (körde inte så långt på grund av väder), men iaf, min mätare visade 52,6km o hans 47,6km! Vad kan vara felet? kollade gången innan med o då skiljde det också, kommer inte ihåg exakt hur mkt men ändå! En halvmil exakt på den sträckan! Känns inte så kul om d skulle vara så att min mätare tickar fortare än den ska! Tack för ett kanon forum!
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Tjenare.. Har en liten fråga angående min R1 -01!
Idag va jag o övningskörde privat med en kompis, han har en Kawasaki MeanStreak. När vi var klara o skulle kolla hur långt vi kört, (körde inte så långt på grund av väder), men iaf, min mätare visade 52,6km o hans 47,6km! Vad kan vara felet? kollade gången innan med o då skiljde det också, kommer inte ihåg exakt hur mkt men ändå! En halvmil exakt på den sträckan! Känns inte så kul om d skulle vara så att min mätare tickar fortare än den ska! Tack för ett kanon forum!

Är någon av hojarna omdrevad?
Annan profil på däck? (Vet inte hur mycket det gör på trippmätaren men lite skillnad bör det väl bli)

Annars vet jag då inte...

Mvh
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Snygga spegel blockoffs? Har någon koll på vart det finns?? Har endast hittat på nilssons mc, men en polare skaffade dessa... fula som stryk.
 

Bruno22

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Vimmerby
Hoj
06 Yamaha R6
Är någon av hojarna omdrevad?
Annan profil på däck? (Vet inte hur mycket det gör på trippmätaren men lite skillnad bör det väl bli)

Annars vet jag då inte...

Mvh

Det har jag faktiskt inte tänkt på.. Ska kolla det! En följd fråga då, vad ska det vara för drev fram o bak original!?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Det har jag faktiskt inte tänkt på.. Ska kolla det! En följd fråga då, vad ska det vara för drev fram o bak original!?

På en 01a vet jag inte, hade en 02a förut men den var inte originaldrevad. Kolla X-up:s profil, han har nog länkar till handböcker om du inte har kvar din :tummenupp

Edit: 16/43 är original på 01an :)
 
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Den fjädern som ofta blir dålig och leder till urhoppande växlar på 98-00 modellen, när man byter den måste alla olja tömmas? Har inte hunnit kollat på bilderna till det men jag antar detta?
 

Hopper

Fd Raceway
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Lund
Hoj
-06 R6
Tänke bara låna tråden lite. Jag har en trasig kåpa på vänster sida i underkant av tanken på en r6-06. Undrar om det är någon som har en sån liggandes I så fall är jag mer än intresserad.
Den är svart, ca 30 cm lång, och kilas fast på 2 ställen och skruvas fast i bakkant. De är alltså inte en sidokåpa , utan den ligger runt nederdelen på tanken.

Hör av er om ni har nån ni inte behöver!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top