R1an från Växjö som jagades av civilpolis - Hela filmen

Status
Ej öppen för fler svar.

creare

Guest
Kanske något för SMC att tänka på.
Eftersom många anser att killen på hojen kör illa så kanske det borde finnas en SMC utbildning i hur man håller huvet kallt när man har snutjagis :tummenupp :D

Spökis kan hyra ut sig till dem som lärare:tummenupp

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Var det en civilbil??? då är det ju ännu värre, finns ju inte en chans att nån kopplar det till att det är en polis när de kör sådär, de tankar som dyker upp är snarare påtänd galning.

Klart han försöker komma undan. Nåja, polisen måste väl endå dömmas till grov vårslöshet i trafik, mordförsök och vållande till kropsskada när det finns så fina bildbevis, så han ser man nog inte på vägarna igen i det närmaste iaf

Mordförsök:confused:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Känns som en typisk sporthojsförare på R1:an.
Ung, oerfaren och tror att han kan köra ifrån ALLT bara för att han har en snabb hoj...
Ser faktiskt inget direkt fel i polisens agerande (förutom när han laddade på fel sida i rondellen, vilket inte alls var snyggt och faktiskt gjorde polisen till en störra fara än mc:n). Försöker man smita från polisen så får man skylla sig själv och måste räkna med konsekvenser.

Hoppas dock verkligen att grabben på hojen inte skadade sig allvarligt, utan bara fick sig en läxa.

Har inte läst alla inläg i tråden utan bara tittat på filmen.

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Känns som en typisk sporthojsförare på R1:an.
Ung, oerfaren och tror att han kan köra ifrån ALLT bara för att han har en snabb hoj...
Ser faktiskt inget direkt fel i polisens agerande (förutom när han laddade på fel sida i rondellen, vilket inte alls var snyggt och faktiskt gjorde polisen till en störra fara än mc:n). Försöker man smita från polisen så får man skylla sig själv och måste räkna med konsekvenser.

Hoppas dock verkligen att grabben på hojen inte skadade sig allvarligt, utan bara fick sig en läxa.

Har inte läst alla inläg i tråden utan bara tittat på filmen.

En fråga jag ställer mig är om hojåkaren förstod att det var poliser som körde bilen. Var det en civilbil utan blåljus är det inte säker han uppfattade att det var poliser i bilen.
Polisernas uppträdande är väl mest pinsamt.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Förstår dig förvisso men kanske inte så långsökt om man jämför med en polisman som hoppar ut mitt framför ett flyende fordon och sedan kallar det mordförsök ifall fordonet inte bromsar.

Personligen kallar jag det snarare självmordsförsök.

Sant. Nu snackar jag bara rätt ut i luften men visst är det så att för att bli dömd för mordförsök måste man väll kunna bevisa att han hade avsikt att döda någon?. Att polisen ville han skulle smaka asfalt är väll rätt uppenbart men att han hade uppsåt att mörda honom kan ju ingen tro. Så vad kan polismannen bli dömd för?.. Sen att alla är lika inför lagen stämmer ju inte riktigt heller:rolleyes:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Fattar inte, det ser ju inte ut som att han laddar ens på rakorna. Det är sällan han drar från snuten. Sen att han kör kasst där det är korsningar o slingrigt kan jag förstå för det gör jag med men då kanske man å andra sidan skulle stannat direkt. Tyckte det olämpliga av polisen är att tränga honom så mycket, rondellincidenten samt att de sitter o i princip säger att de hoppas han kör ihjäl sig och, mest av allt, att de inte avbryter när de får tillsägelse.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
herregud...

jag förutsätter att polisbilen inte hade kameran igång när de svängde ut på en väg där MC:erna just passerat i hög fart (lagbrott nr 1 från MC-föraren)

polisen kör i samma riktning och startar kameran.

de kommer ikapp och rapporterar in detta.
ser att MC:n inte uppfyller lagens riktlinjer (felmonterad skylt) (lagbrott nr 2 från MC-föraren)

Rapporterar in REGNR och får reda på att en "adnan" äger hojen, äger den, inte att han kör på den just nu, så sluta hänga ut honom. (Hur många % här inne står på hojen själv t.ex.) hojen kanske är stulen utan ägarens vetskap, eller utlånad ?

Polisen markerar med tuta att den vill något, kör om och skär av vägen, man ser att MC-Föraren tittar in i bilen och sticker (lagbrott 3, smitning)
detta sker i låg hastighet

även i nästa rondell skär polisbilen av vägen och MC-Föraren tittar minst 2 ggr bakåt innan han drar igen.
detta sker i ganska låg hastighet

någon av dessa gångar kan man ju tycka att man uppmärksammar att det sitter 2 st uniformerade poliser i bilen !

nästa prejning tycker jag att MC-förar en förtjänar, även här i ganska låg hastighet.

felen jag anser polisen gör:
körning på fel sida i rondell med obefintlig sikt.
fortsätta accelerera från 160 till 200 när han får order att avbryta efterföljningen.

sen tyckte jag nästan att det lät som att polisen som skötte radion i bilen lät som en rekryt....
det var ju ganska klart att det var föraren som bestämmde, kanske ville visa "hur man gör " för en blivande kollega ??

over and out :glömdet

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Gör polisen rätt här också?.

[YOUTUBE-ID]ZcK5a2MlO_I[/YOUTUBE-ID]

Vet inte. Det synns inte om han blinkade innan han svängde ut. Men sånt kanske inte behövs i Österled?

Att köra ut i vägen 200 meter framför en motorcyklist på en 50-(?)väg kan väl inte vara principiellt fel? Att puckot sen kör som han gör kan väl inte denna bilist lastas för lika lite som alla andra bilister som rammas av grabbar som försöker impa på polarna?

Om det istället varit en 6-åring som sprungit ut i vägen från sitt hem i lägenheten i bakgrunden och ungen därefter blivit påkörd av samma motorcyklist hade det då enbart varit ungens fel?

Finns det nån anledning att tycka synd om puckot på hojen? Nä inte det minsta!

Kommer övriga hojförare som står längs vägen, och kanske även många av de som ser filmen, tänka sig för innan de wheelar nästa gång? Garanterat!

Med andra ord. Enligt Darwins filosofi så gagnade bilistens handlande sannolikt mänskligheten.

creare

Guest
någon av dessa gångar kan man ju tycka att man uppmärksammar att det sitter 2 st uniformerade poliser i bilen !
Exakt, man det kan tycka. Sen om han gör det får vi aldrig veta. Vid sådana adrenalin-situationer lär man inte uppmärksamma allt.. Lika så om polisen ville göra kaoz med han eller endast stanna honom.

Men håller med, killen förtjänar vurpan helt klart.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Exakt, man det kan tycka. Sen om han gör det får vi aldrig veta. Vid sådana adrenalin-situationer lär man inte uppmärksamma allt.. Lika så om polisen ville göra kaoz med han eller endast stanna honom.

Men håller med, killen förtjänar vurpan helt klart.

Men alla polisbilar har väll lampor i grillen?

Robz

Guest
Hur vet ni att det är en CIVIL-bil??

De kör garanterat med Röd/Blått igång fram, tyvärr utan siren (som även civilbilar har).

I övrigt har -=[P-son]=- skrivit vad jag själv tycker.

Märkligt vad många här som alltid tycker polisen är flat mot hojtjuvar, som själva kanske i SH-anda skulle "bankat skiten" ur dem... helt plötsligt tycker det är illa att de kör in FRAMFÖR hojen. Det ser inte ut som att de kör PÅ honom.

När nu en Jeans-klädd nisse, som inte kan hantera sin hoj över huvudtaget, sticker trots någon mild förseelse som inte hade renderat i KK-indrag - ja då undrar även jag om det möjligen kan vara en stulen hoj som TILLHÖR Adnan.

(Dj-a tur att han inte blev spetsad av staketet vid andra prejningen!)

Last edited:

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
snowracer tills våren kommer...
Nu har jag inte läst alla sidor, det räckte med första... jävlar vad det gnälls!!

Killen är ju bara tuff och ska dra, han vet nog mycket väl att bilen kommer åka efter.... HELA grejen är ju en katt och råtta lek och till slut fick katten sin råtta.. inga konstigheter.

när bilen körde in framför hojen vid staketet så hade killen på hojen ett val, stanna eller hugga ved, han valde den jobbiga vägen..

Tycker faktiskt polisen kör rätt bra, hade ju kunnat knuffa till han lite lätt så han ramlade vid någon korsning när hojföraren ändå bara körde i 3 km/h..

ääähh.. nu tänkte jag högt igen.... sorry..

:död

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Ärligt talat, hur kan ni tycka att han kör dåligt, han kör fan IGENOM ett staket - på LÄNGDEN!! :D Och håller sig på hjulen! :D Rena rama Evel Knievel juuh!

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Ptja polisens 170 på 60 väg kan ju diskuteras hade dom ens blåljus och sådant på? Man hör deras tuta men inga sirener.
MC föraren............ varför kör han in mot stan och inte ut på vägen där han körde av direkt då hade han haft 3 mil rakt fram väg där han kunde kört ifrån dom.
Glömde klaga på polisen när dom åker med en jävla fart rakt in i rondellen i slutet på fel håll............. utan sikt me jävla tur de inte kom någon.

Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Mcförarens val - utrett!
Polisen vid ratten - borde bli av med jobbet, PRONTO!!!
Antagligen en rekryt brevid, gör bara som han blev tillsagd.
Av en polis tycker jag att man kan kräva mer än av en vanlig "Svenne", han/hon är utbildad, bär vapen osv.
Att bryta mot en tydlig order som han visar att han förstått men struntar i gör honom farlig!
Brottet står inte i proportion till efterföljandet och dess konsekvenser, tycker man det är man NAZIST - Weimann, känn dig träffad!!!
Någon sa att vem som helst inte kan bli polis, fel, min lillebror har just blivit polis och han kuggade psykundersökningen 2 ggr innan dom släppte in honom. Tro mig, ni vill inte möta honom i tjänsten om han kan hitta fel på er, och han letar...

Fredrik:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...