RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Chii skrev:
Som vanligt är trångsyntheten total bland inläggen på SH. Tanken har aldrig slagite er vad som skulle hända om man skulle tappa balansen i sidled i ca +200 då det står hundratals åskådare några meter från vägen :kocko

Visst kan dom som kör slanga ordentligt men alla som slangar ofta vet att det kan gå fel om man har otur. Jag tycker det är riktigt svårt att hålla koncentrationen då det är mycket folk som står och tittar.

NEJ försvinn från allmän väg och framför allt ha inte folj stående nära på sidorna då ni ska slanga. Håller med polisen om att det är inte frågan om det är snarare frågan om NÄR den stora olyckan kommer.

Tror inte att du sover så gott om nätterna då du vet att du körde ihjäl 3 personer pga ett misslyckat stunt. Det roliga tar slut när folk gör sig ordentligt illa och jag åker hoj av den andledningen att det ÄR roligt :tummenupp
Vi vill ju få politikerna att förstå att kunna låna ut något av de nerlagda militärflygfälten till oss så vi kan utöva våran "sport". Precis somdet finns crossbanor till de som kör sådant.
MYYYYYYCKET billigare än att sätta 18 poliser på plats.
majtii skrev:
Någon ursäkt eller bortförklaring från deras sida?
De trodde de fick använda materialet eftersom de hade snaxkat med en kille. Killer hänvisade till mig med email och nummer. De hörde inte av sig. De har ursäktat sig och sagt att de gjort fel och ska betala.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Lindén skrev:
Jävla snut svin!!!!!!!!!!
18 pers på o jaga några stackars mc förare!
Fy i fan hur resurserna läggs!
Häftigt o vara polis när det inte e någon större fara!
Men när en annan ringer för det håller på o slås ihjäl folk..vad händer
-Nja vi får se har ingen bil där just nu!
När man sedan skall göra en anmälan så skiter dom i det.
Kör jag för fort på vägen säkert 5km/h ja då e dom där o söker efter en i en timme efteråt!
O vem fan har en annan skadat med det???

Ang tv4 kläm åt dom!
"off topic-mode on"
Det är skillnad på poliser och poliser. En del håller koll på trafikanter medan andra håller koll på prostituerade tanter, vissa letar efter slödder och busar andra nöjer sig med att fånga näsans busar.

Är man snäll är polisen snäll tillbaka. Jag och en kompis fick en tårta av polisen när vi hjälpte dem upp ur ett dike som de halkat ner i.
Har träffat konstiga och rentav otrevliga poliser också, men inte lika ofta som jag träffat trevliga poliser.
Nästa gång folk slås ihjäl och du försöker få dit en polisbil får du väl uppgivet säga: Då får jag väl skjuta ihjäl de/den som slår ihjäl den andre. Gissa om de kommer fort då. :3freak "off topic-mode on"

Bättre att göra upp i godo med tv4 kanske, än att lösa det inför tinget.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Padde skrev:
Hehe har inte sett inslaget innu men hörde att alla som står vid sidan på rakan ska få böter, nått som stämmer eller?
Jag tycker alla som sett inslaget eller kollar på den på www.tv4 ska få böter, eller böter och indraget KK.
/D

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Mr K skrev:
Vi vill ju få politikerna att förstå att kunna låna ut något av de nerlagda militärflygfälten till oss så vi kan utöva våran "sport". Precis somdet finns crossbanor till de som kör sådant.

De trodde de fick använda materialet eftersom de hade snaxkat med en kille. Killer hänvisade till mig med email och nummer. De hörde inte av sig. De har ursäktat sig och sagt att de gjort fel och ska betala.

De var inte intresserade att göra åminstonde ett lokalt mot-reportage
och ta upp er sida av frågan?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Mr K skrev:

Fortsätt så lär dom ju inte se någon annan lösning än att fixa det åt er :tummenupp

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
RedBaron skrev:
Lägga dig ? Ut och åke en sväng i fina vädret i stallet. Se upp för traktorerna bara. De är jefligt breda så här års.

Hehe ja hade jag varit hemma så hade ajg gjort det..
men man sitter tyvärr på jobbet och kommer väl göra en massa fel idag..
det verkar ju som det inte e min dag:(

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Pejo skrev:
Vaddå inte för kommersienllt syfte? Menar du att TV4 inte drivs i vinstsyfte och inte har reklam för att tjäna pengar?

Allt tv4 visar syftar till att dra in pengar. Nu sparade dom en hel massa genom att sno ett material istället för att åka ut o filma det själva.
Vad babblar du om egentligen?
Jag skrev precis att tv4 inte får visa klippet för kommersiellt syfte!? Vilken del av det förstår du inte?

Om TV4 sparade pengar på att göra som de gjorde är ovesentligt eftersom de Inte får göra så.
Läs själv vad Mr.K skrivit.

Last edited:

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
tyckte det va en smart tjej som tyckte att " dom kör jättefort, o det känns jätteobehagligt" eller liknande.. (jag hör skitkasst) Frågan e ju va fan hon var där då för.. ingen hade väl tvingat henne? :3freak

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Håller helt med :fyllisar

Det är så fruktansvärt felprioriterade resurser hos grisarna så det liknar ingenting. Tror 50% av stian är ute på vägarna medan samtlig annan brottsverksamhet delar på resten av kultingarna :gnissla

Lindén skrev:
Jävla snut svin!!!!!!!!!!
18 pers på o jaga några stackars mc förare!
Fy i fan hur resurserna läggs!
Häftigt o vara polis när det inte e någon större fara!
Men när en annan ringer för det håller på o slås ihjäl folk..vad händer
-Nja vi får se har ingen bil där just nu!
När man sedan skall göra en anmälan så skiter dom i det.
Kör jag för fort på vägen säkert 5km/h ja då e dom där o söker efter en i en timme efteråt!
O vem fan har en annan skadat med det???

Ang tv4 kläm åt dom!

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Skulle ni inte kunna använda tv4 nu och försöka trycka på och fråga politikerna varför ni inte får köra på gamla flygplatser och sånt?

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
ODEN skrev:
tyckte det va en smart tjej som tyckte att " dom kör jättefort, o det känns jätteobehagligt" eller liknande.. (jag hör skitkasst) Frågan e ju va fan hon var där då för.. ingen hade väl tvingat henne? :3freak

:tummenupp
Det går inte att hamna där av misstag.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
ODEN skrev:
Hon tillhör troligen de som är där för att fika, inte stunta. Det gäller f.ö ca 98 % av dem som kommer.

Men hon kunde ju gett f-n i att beklaga sig i TV

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
RedBaron skrev:
Hon tillhör troligen de som är där för att fika, inte stunta. Det gäller f.ö ca 98 % av dem som kommer.

Jo men om hon nu var där och fikade, Var parkerade hon bilen/motorcyklen?
om hon nu inte hade tur och fick plats på deras parkering.
Och om hon tyckte det va obehagligt varför gick hon på vägen?.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Fyfan vilket korkat beslut :kocko.
Snacka om att använda polisresurserna till max, över 18poliser en kväll för att en o annan mc "kan" kör på bakhjulet en bit på rakan.
Att dom inte prioriterar misshandel, våldtäkter och knarkbrott på stan istället.
Och när man ringer efter en snut så får man svaret "vi kan tyvärr ej tillgodose ditt behov av en polispatrull"...

Jag säger bara: Keep on rolling svenska poliskåren :tummenupp :tummenupp :7peta :3freak.
Och det här om skadestånd håller jag mej utanför pga. min grymt stora kunskap angående juridik :crash.

Last edited:

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
hojbrud skrev:
Jo men om hon nu var där och fikade, Var parkerade hon bilen/motorcyklen?
om hon nu inte hade tur och fick plats på deras parkering.
Och om hon tyckte det va obehagligt varför gick hon på vägen?.
Ringa och fråga henne kanske ?
RedBaron skrev:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
ODEN skrev:
Jag känner henne och de intervjuvade henne i 5min och hon sa jätte bra saker, men hournalisten väljer att bara ta den enda negativa meningen hon sa med i reportaget. FULT.
Chii skrev:
Fortsätt så lär dom ju inte se någon annan lösning än att fixa det åt er :tummenupp
Det var så som Streetracebilarna i malmö gjorde för att få sin dragracingbana. Körde och tällde till hyss i stan hela tiden.
[Akryl]*Amid skrev:
De var inte intresserade att göra åminstonde ett lokalt mot-reportage
och ta upp er sida av frågan?
Nej. Totalt ointresserade.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Trötter skrev:
Skulle ni inte kunna använda tv4 nu och försöka trycka på och fråga politikerna varför ni inte får köra på gamla flygplatser och sånt?

Mycket bra ide´ Försök få tv att göra ett inslag från er/vår synvinkel då kanske regeringen vaknar...

1. billigare med flygfält
2. Dunk i ryggen Göran Person (om han gör fixar de)
3. Statestiken på MC-olyckor sjunker (De har jag för mig att G.P oxå tycker e bra...)
4. MC åkarna slipper köra "ifrån" polisen hela tiden från ställe till ställe osv... bättre för miljön eller nått...

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Mr K skrev:
Jag känner henne och de intervjuvade henne i 5min och hon sa jätte bra saker, men hournalisten väljer att bara ta den enda negativa meningen hon sa med i reportaget. FULT.
OK, jag tar tillbaka mitt omdöme om henne och jackar upp mitt misstroende mot media ett snäpp till
sdb92968-1.gif

Mr K skrev:
...hournalisten...
:skrattaåt

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mr K skrev:
QUOTE]

Jag tror att hon sagt mycket positivt..
för hade hon inte gillat det hade hon ju inte varit där..
:)

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Spärra av en väg inne i city för lite bus som protest, förklara er till eventuella journalister att det var det bästa stället ni hittade då ni inte har flygrakan kvar! Borde få någon inkompetent kommunalpolitiker att reagera då dom förhoppningsvis läser tidningen på morgonen iaf!

Många av poliserna som åker runt på dumma uppdrag gör det nog inte på eget initiativ... så man kan ju inte klaga allt för mycket på dom

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln