Radiotjänst kör med skrämseltaktik?

tkdrille

Guest
Det är inte upp till dig att avgöra hur stenålders deras system är. Har du problem med det så får du väl starta upp en facebookgrupp eller liknande. Det är beslutats att alla som har tv ska betala licens.
Tv licensen kostar ca. 2000 om året ca. 165 kr. i månaden.
Jag tycker det är dyrt att parkera bilen i stan, är det då ok att jag skiter i det och lägger pengar på mat eller på min mc istället. Åka pendeltåg kostar jättemycket, är det ok att jag plankar och lägger pengarna på krogen istället
Sluta snylta på samhället och pröjsa licensen istället, som sagt det är inte mycket pengar det handlar om

Så hur fan snyltar jag på samhället? Använder inte skiten. Förstår inte. Kommer aldrig ge dem en enda krona mer i mitt liv. Jobbar mer än de flesta snyltarna i vårt land.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Fast det är ju en helt sjuk jämförelse du gör.

Hade det däremot varit ok att skita i att betala P-avgift om jag aldrig parkerat i stan?

Hade det varit ok att fuska bort den del av skatten som går till kollektivttrafik när jag aldrig använder den?

Som Xibalba säger så är det du som snyltar på alla tvångslicensbetalande icketittare som skiter i PS-TV.

OK.Kanske dålig jämförelse, men det är principen jag är ute efter. Alla som köper en tv vet att man måste betala licensen. Det är inte ok att ge fan i att betala bara för att just du inte tycker att programen är dåliga eller att du tycker det är en mossig gammal lag.
Fanns det en möjlighet att välja bort SVT så vore det helt ok att inte betala, men eftersom det inte finns det, så snyltar faktiskt den personen på de som betalar. Det är inte upp till var och en hurvida de ska följa lagar och regler

tkdrille

Guest
OK.Kanske dålig jämförelse, men det är principen jag är ute efter. Alla som köper en tv vet att man måste betala licensen. Det är inte ok att ge fan i att betala bara för att just du inte tycker att programen är dåliga eller att du tycker det är en mossig gammal lag.
Fanns det en möjlighet att välja bort SVT så vore det helt ok att inte betala, men eftersom det inte finns det, så snyltar faktiskt den personen på de som betalar. Det är inte upp till var och en hurvida de ska följa lagar och regler

Säg hur vi snyltar när vi inte använder tjänsten. Kyrkan är valfritt . Varför är då svt inte moderna nog att fixa sin egna box. Tvångshandlingarna de brukar är jag helt emot. Då de inte tillför några livsviktiga åtgärder i samhället.

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Det är inte upp till var och en hurvida de ska följa lagar och regler

Nja. Alla tänjer och bänder vi på lagar och regler. Den som säger annat ljuger. Vissa struntar i tvlicensen andra kastar fimpar på marken, listan kan göras lång. I det fall vi diskuterar här finns det iaf bra argument för att strunta i tvlicensen.

Vilka lagar och regler struntar du i?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Nja. Alla tänjer och bänder vi på lagar och regler. Den som säger annat ljuger. Vissa struntar i tvlicensen andra kastar fimpar på marken, listan kan göras lång. I det fall vi diskuterar här finns det iaf bra argument för att strunta i tvlicensen.

Inte olagligt att kasta fimpar på marken!

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det är en helt annan fråga varför SVT inte är moderna. Jag skulle som sagt tycka att det vore jättebra om det gick att stänga av kanal 1 och 2. Jag tittar nästan aldrig på dom. Men eftersom det alternativet inte finns ännu så kan/ska/få en enskild peson inte bestämma själv om han ska följa lagar och regler.
Dom alternativ som finns idag är
Titta på tv=betala licens
Slippa betala licens= ingen tv
Det är bara att bestämma sig vilket alternativ man vill ha

Den som inte betalar för sitt tv-tittande låter övriga medborgare betala ännu mer i tv licens. Det tycker jag är snyltande på samhället

Jag kör ofta för fort med hojen. Men de gånger jag fått böter så har jag betalat det själv. Jag låter inte andra hojåkare betala för mina fortkörningar bara för att jag tycker att vägverket är mossiga och inte sätter en fartbegränsning som passar just mig

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
När jag försökte avskaffa min tv-licens så vägrade dom ta bort mig. Efter 5 samtal och 20 e-mail senare skickade jag ett e-mail med citat från lagtexten om tv-licens samt namnet på min advokat som kommer kontakta dom för vidare samtal om rättsliga åtgärder, varvid jag nästa dag tydligen inte behövde betala tv-licens längre. :rofl

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Det är en helt annan fråga varför SVT inte är moderna. Jag skulle som sagt tycka att det vore jättebra om det gick att stänga av kanal 1 och 2. Jag tittar nästan aldrig på dom. Men eftersom det alternativet inte finns ännu så kan/ska/få en enskild peson inte bestämma själv om han ska följa lagar och regler.
Dom alternativ som finns idag är
Titta på tv=betala licens
Slippa betala licens= ingen tv
Det är bara att bestämma sig vilket alternativ man vill ha

Den som inte betalar för sitt tv-tittande låter övriga medborgare betala ännu mer i tv licens. Det tycker jag är snyltande på samhället

Jag kör ofta för fort med hojen. Men de gånger jag fått böter så har jag betalat det själv. Jag låter inte andra hojåkare betala för mina fortkörningar bara för att jag tycker att vägverket är mossiga och inte sätter en fartbegränsning som passar just mig

Men om jag får böter för att jag inte betalar tvlicens så betalar jag också dom själv. Vad är skillnaden? Jag tycker att svt spenderar sina licenspengar på skit, och skit är inget jag betalar för.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
700 spänn i böter fr.o.m. i sommar att skräpa ner.
Vi lär dock inte se många poliser som delar ut sådana.

Tyvärr räknas inte slängda fimpar som nedskräpning även om jag skulle önskat det.

Citat:
"Om det handlar om en obetydlig nedskräpning i förhållande till det skyddssyfte som lagen har ska nedskräpningen bedömas som en ringa förseelse, vilket inte är straffbart."
http://www.hsr.se/fakta_vad_sager_lagen

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Då skiter du ju själv i lagar och regler eftersom vi har hastighetsbegränsingar som du bryter mot. Det är inte upp till dig att bestämma hur fort man får köra. Det är bara att sälja hojen eller börja köra på bana.

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Lagar hit o lagar dit. Saken är att om jag vill spela ps3 på en fullhd 50 tummare så får jag inte det om jag inte betalat tv licens. Det borde vara olagligt att frånta folk den rätten.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Lagar hit o lagar dit. Saken är att om jag vill spela ps3 på en fullhd 50 tummare så får jag inte det om jag inte betalat tv licens. Det borde vara olagligt att frånta folk den rätten.

Exakt. Jag köpte också min tv för att spela ps3 på. Jag vill inte ha SVT och jag tänker inte betala för det.

TV-licens är samma sak som att jag varje dag skulle gå på stan och ställa ut några flaskor av en besk, gul vätska som jag producerar själv och sen fakturera alla i hela kommunen 10 kr/dag för att dom faktiskt om dom vill har möjlighet att gå ut och dricka lite.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
700 spänn i böter fr.o.m. i sommar att skräpa ner.
Vi lär dock inte se många poliser som delar ut sådana.

Ser att flera redan skrivit men nej inte på fimpar och exempelvis tuggummipapper.

Det är spöstraff på nedskräpning.

Det har inte funnits på länge i detta landet!

Det är spöstraff på nedskräpning.

Det har inte funnits på länge i detta landet!

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
jag tycker att det är samma sak som att inte betala skatt, trafikförsäkring mm.mm. ni låter andra betala för era nöjen. Dvs. det blir dyrare för alla andra. Sen tror jag att det är ytterst ovanligt att köpa en tv och aldrig titta på den, utan bara använda den till spel. Jag tror inte heller på att de flesta här aldrig kollat på svt. Även om deras program suger för det mesta, så sänds det sport från stora evenegemang och liknande. Men visst gick det att låsa kanalerna så vore allt ok.

Grejen är inte tv-licensen i sig, det är inställningen att "just jag ska inte behöva betala som alla andra mentaliteten" som jag inte gillar.

tkdrille

Guest
jag tycker att det är samma sak som att inte betala skatt, trafikförsäkring mm.mm. ni låter andra betala för era nöjen. Dvs. det blir dyrare för alla andra. Sen tror jag att det är ytterst ovanligt att köpa en tv och aldrig titta på den, utan bara använda den till spel. Jag tror inte heller på att de flesta här aldrig kollat på svt. Även om deras program suger för det mesta, så sänds det sport från stora evenegemang och liknande. Men visst gick det att låsa kanalerna så vore allt ok.

Grejen är inte tv-licensen i sig, det är inställningen att "just jag ska inte behöva betala som alla andra mentaliteten" som jag inte gillar.

Men så är det och vi snyltar inte. Om de är som mig. Enda gångerna jag tittat på svt är då i hushåll som betalar.
Sen gillar jag inte inställningen till de som skyddar radiotjänst idiotiska metoder.
argument om att 2000 är en struntsumma är värdelöst. För vissa är det mycket pengar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

du kör alltså aldrig din hoj över 110? de kan man faktiskt välja själv.
men de är olagligt.. moraliskt sett värre då de kan hända mer saker.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!