Radiotjänst kör med skrämseltaktik?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Glöm inte bort att ni får ha en TV på test i 7 dagar, vilket ni givetvis har vid besöket ;)

Själv betalar jag för tillfället då lägenheten är på bottenvåningen med god insyn.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ja det blir lätt för dig att bevisa att du enbart tittar på webb-tv genom din 50". Markvåning suger och ett hett tips är att skaffa dörrkik så du slipper otrevligt besök.

[YOUTUBE-ID]PHaY12w0y_k[/YOUTUBE-ID]
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Bor man i ett land bör man hålla sig uppdaterad i dess händelser, svt/sr är en utmärkt källa till detta. Vill man hålla sig med informationen bör man oxå betala för den.

Att avstå eller inte bry sig är bara sorgligt.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
vill tillägga att det betalas faktiskt licens för detta hushåll även om jag ger sken av att så inte görs.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bor man i ett land bör man hålla sig uppdaterad i dess händelser, svt/sr är en utmärkt källa till detta. Vill man hålla sig med informationen bör man oxå betala för den.

Att avstå eller inte bry sig är bara sorgligt.


Eller så vaknar man upp, luktar på kaffet och skaffar INTERNET!!!!!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kan vi inte ha en tråd där folk kan få visa upp vad dom köpt för kul för sina 2kkr istället för att betala komministavgiften?


Sina 2ksek?? 2 tyysen PER ÅR!!

För mig ger det ca 15.000 vilket täcker ett par IRC-strumpor, surround-Canton-högtalare, en Fender Strata -86 och en flaska Lagavulin.

Mkt roligare än att betala för nåt jag aldrig fått!

Förutsätter att du inte syftar på svtplay?

DN.se, DI.se, TV4.se, E24.se, Nyheter.se, SVD.se, WSJ.com, http://english.aljazeera.net/

Det kanske låter märkligt, men kommunisterna har inte monopol på nyheter.
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Sina 2ksek?? 2 tyysen PER ÅR!!

För mig ger det ca 15.000 vilket täcker ett par IRC-strumpor, surround-Canton-högtalare, en Fender Strata -86 och en flaska Lagavulin.

Mkt roligare än att betala för nåt jag aldrig fått!



DN.se, DI.se, TV4.se, E24.se, Nyheter.se, SVD.se, WSJ.com, http://english.aljazeera.net/

Det kanske låter märkligt, men kommunisterna har inte monopol på nyheter.

Ger dina alternativ ger mig gott om vettiga nyheter på kommunal nivå?

Bortsett från stockholm då.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Licenskrav på mottagare är en förlegad rest vi troligtvis tyvärr kommer få behålla ända tills arbetslö(s)hetspartiet styr igen då ingen borglig regering törs föra över driftskostnaderna till skattesystemet.

Tyvärr är skattefinansierat enda sättet att överleva då de som betalar för sig oftast vill ha lite valuta för slantarna och förmodligen skulle rata "paketet SVT" om det blev verklighet.

Jag sörjer dom inte,det fanns en diskussion om att förbjuda satelitmottagare för "det är inte bra att få tillgång till något utan statlig kontroll och den farliga reklamen"ungefär på-80talet,dom såg väl vartåt det barkade för sin egen verksamhet och försökte rädda det......

Och,alla "stackare"som gnäller på reklam......köp för fan filmen om du vill se den utan reklam,på ett eller annat sätt betalar man för sig!

Nåja,det är inte tillåtet för tv-failarna att kolla in genom ett fönster som tidigare sagt i tråden utan bara att neka och skita i det, "Va.TV? Måste varit datorn du såg" ungefär.

För övrigt är det ens jävla Skyldighet att enbart åtlyda de lagar som är vettiga så resten kan förpassas till historien likt häxbränningar och liknande.

Jag är övertygad om att om alla som torskat i en "trafiksäkerhetskamera"hade gett fan i att erkänna och krävt sin rätt att få det prövat i domstol så hade de försvunnit ganska fort,på samma sätt reser licensen en enkel resa till historieböckerna bara tillräckligt många vågar visa vad de tycker!
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ger dina alternativ ger mig gott om vettiga nyheter på kommunal nivå?

Bortsett från stockholm då.

- Varbergs flicklag -93 i innebandy spelade oavgjort mot Örkelljunga.
- S vann kommunalvalet med 67% av rösterna
- Kollektivtrafiken fungerar fortsatt bra men utökar nu till 6 avgångar per helg.
- I torsdags sågs Per Gessel på Stora Torget, åtminstone var det jävligt likt!

Typ så?


[Irony mode: OFF]

På älit.. Är SVT er bästa nyhetskanal för lokalnyheter? :va

Känns som ett jobb som löses bättre (och billigare) av nån lokal-tidning/-tevekanal.

Personligen är jag betydligt mer intresserad av SAAB-affären, Kinas politiska läge och skuldläget för Grekland / USA / Spanien än jag är av den meningslösa hög skit som presenteras på lokalnivå. Men det kanske är jättespännande i Varberg, vad vet jag?

Ger dina alternativ ger mig gott om vettiga nyheter på kommunal nivå?

Bortsett från stockholm då.

Intörnät.. Awesome shit!

http://hn.se/nyheter/varberg
http://varberg.lny.se/
http://www.mittvarberg.se/nyheter/
http://www.ortsguiden.se/nyheter/varberg-7.asp

Har t.ex hunnit lära mig att torsken inte drabbas av muddringen i Varbergs hamn nu.. På bara nån minut, helt utan avgifter.
 
Last edited:

rasmussen

Guest
Det är inte upp till dig att avgöra hur stenålders deras system är. Har du problem med det så får du väl starta upp en facebookgrupp eller liknande. Det är beslutats att alla som har tv ska betala licens.
Tv licensen kostar ca. 2000 om året ca. 165 kr. i månaden.
Jag tycker det är dyrt att parkera bilen i stan, är det då ok att jag skiter i det och lägger pengar på mat eller på min mc istället. Åka pendeltåg kostar jättemycket, är det ok att jag plankar och lägger pengarna på krogen istället
Sluta snylta på samhället och pröjsa licensen istället, som sagt det är inte mycket pengar det handlar om

Varför ska man betala för något man aldrig använder? Ska alla börja betala parkeringsavgift/pendeltåg trots att man aldrig använder det?


Jag fick hem ett brev om att en pejlare hade sett en tv igenom mitt fönster och att dom skulle fakturera mig inom 20 dagar.. Jag bestred deras påstående och juristen sa att jag möjligen skulle bli polisanmäld. Jaha sa jag och la på... Varken hört av rånartjänst eller polisen än.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Varför ska man betala för något man aldrig använder? Ska alla börja betala parkeringsavgift/pendeltåg trots att man aldrig använder det?

Nu ska jag försvara kommunisterna en sekund..

Det här med pendeltåg var tidigare en hett debatterad fråga från min sida då jag var helt galen på hur billigt det var att åka kollektivt (dvs. JAG betalade Nisses resor).

Men.. Faktum är att jag även köpte fri väg på E4an där jag själv valde att färdas. För om Nisse fått betala HELA sin tågbiljett hade säkert han också skaffat bil, och köerna hade gjort det helt värdelöst att ta bilen om man måste dela väg med pöbeln.

Ett resonemang jag inte köpte förrän ganska nyligen när vi i plugget satt och räknade på dylika projekt/finansieringsformer.

Funkar fortfarande inte på SVT dock, så det ska bara väck väck väck..
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Den främsta orsaken till att betala tv-avgiften, om man nu vill det, tycker jag är att man då finansierar oberoende svensk publik service. Alltså kommersiellt oberoende nyhetsrapportering och granskande reportage. Tex granskning av bankernas affärer och bonussystem, wallraffreportage, avsläjande av fifflande kommunpolitier i UG och sånt.
Det är ju det man ska fatta att man isf betalalar för, dvs den oberoende rapportering som är nödvändig i en demokrati. Inte för idol och sån skit :dummer Fattar inte hur staten kan supporta sån dynga.

Utöver nyheter och granskande program tittar jag sällan på svt. och så gott som aldrig på resten av de svenska kanalerna. Det vore ju som att läsa aftonbladet, helt fördummande.

Tycker dock de borde införa untandag för studerande. Iaf på gymnasiet.
Jag gick på gymnasiet på annan ort och hade en tv för tv-spel (heck, fanns varken antenn eller parabol i kåken).

2076:- på ett år är rätt mycket när man har 1000:- över efter mat/boende per månad.
Jag hade iaf ingen lust att pröjsa två månadslöner på något jag inte kunde använda.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
- Varbergs flicklag -93 i innebandy spelade oavgjort mot Örkelljunga.
- S vann kommunalvalet med 67% av rösterna
- Kollektivtrafiken fungerar fortsatt bra men utökar nu till 6 avgångar per helg.
- I torsdags sågs Per Gessel på Stora Torget, åtminstone var det jävligt likt!

Typ så?


[Irony mode: OFF]

På älit.. Är SVT er bästa nyhetskanal för lokalnyheter? :va

Känns som ett jobb som löses bättre (och billigare) av nån lokal-tidning/-tevekanal.

Personligen är jag betydligt mer intresserad av SAAB-affären, Kinas politiska läge och skuldläget för Grekland / USA / Spanien än jag är av den meningslösa hög skit som presenteras på lokalnivå. Men det kanske är jättespännande i Varberg, vad vet jag?



Intörnät.. Awesome shit!

http://hn.se/nyheter/varberg
http://varberg.lny.se/
http://www.mittvarberg.se/nyheter/
http://www.ortsguiden.se/nyheter/varberg-7.asp

Har t.ex hunnit lära mig att torsken inte drabbas av muddringen i Varbergs hamn nu.. På bara nån minut, helt utan avgifter.

Allvarligt, har du tid att plöja igenom ett tjugotal sidor på nätet och sålla i skiten, varendaste dag?

Jag är av naturen rätt bekväm och vill ha mina nyheter serverade till mig, gärna när jag kör bil eller slösurfar/jobbar på datorn i soffan. Det betyder inte för den delen att jag vill ha usla nyheter.

Men var hittar jag program på nätet som dom som nyligen plöjde igenom lite av skiten i sandviken?

edit, muddrar dom i hamnan nu?
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tycker dock de borde införa untandag för studerande. Iaf på gymnasiet.
Jag gick på gymnasiet på annan ort och hade en tv för tv-spel (heck, fanns varken antenn eller parabol i kåken).

2076:- på ett år är rätt mycket när man har 1000:- över efter mat/boende per månad.
Jag hade iaf ingen lust att pröjsa två månadslöner på något jag inte kunde använda.

Ja jag tycker det där borde gå på skatten, så att det blir differentierat. Oberoende media ska ju ändå ingå i en demokrati.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tycker dock de borde införa untandag för studerande. Iaf på gymnasiet.
Jag gick på gymnasiet på annan ort och hade en tv för tv-spel (heck, fanns varken antenn eller parabol i kåken).

2076:- på ett år är rätt mycket när man har 1000:- över efter mat/boende per månad.
Jag hade iaf ingen lust att pröjsa två månadslöner på något jag inte kunde använda.

Det man borde göra undantag för är folk som inte använder skiten som tv-mottagare utan just som en skärm. Jag ingår ju förvisso i ett hushåll som betalar, men jag använder inte min egen tv till något tv-tittande. Den tjänstgör endast som skärm för uppspelning av tv-spel, dvd:er, musik och videos. Varför i hela friden skulle jag betala 2000 kr om året när jag redan betalat pengar för att köpa in själva apparaten?:va

Visst, rent potentiellt skulle den kunna nyttjas till att pejla in SVTs jävla skitkanaler om man orkade. So what? Min avställda bil skulle rent potentiellt kunna tas ut på vägarna en sväng, men den behöver jag inte betala skatt för löpande... Ställer jag på bilen kommer inbetalningen som ett brev på posten, och i likhet med det borde Radiotjänst endast kunna kräva mig på pengar om jag nyttjar deras tjänster (vilket jag inte gör om jag nu bara använder min tv som beskrivet ovan).

Går jag in på elgiganten och köper mig en telefon så betalar jag för hårdvaran vid inköpstillfället, sedan beställer jag en extratjänst i form av ett abonnemang från någon som tillhandahåller dessa. Därefter får jag ett simkort på posten, och löpande räkningar för mitt användande av telefoneringstjänsten. Försökte någon få mig att betala en löpande summa för en icke aktiv telefon som ligger och skräpar i en byrålåda skulle jag slå ner personen i fråga på stället, jävla luffarfasoner!:mad:

Ja jag tycker det där borde gå på skatten, så att det blir differentierat. Oberoende media ska ju ändå ingå i en demokrati.

Det tramsiga är ju att det i nuläget rör sig om ett föråldrat system. I tvns begynnelsedagar fanns varken video eller tv-spel, de som hade tv tittade på tvkanalerna och skulle därför betala licens för detta tittande. Men numera är det långtifrån alla som faktiskt har sin tv till tv-tittande, alltså är det ett jävla trams att licensbelägga hårdvaran. Bara för att en sak rent potentiellt skulle kunna användas på ett visst sätt betyder det inte att man använder den på sagda sätt. Och man ska inte betala för något man inte använder.

Sen håller jag med dig om att det är värt att bekosta ett oberoende rapporteringsmedia, men det är en helt annan fråga.
 
Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Mycket egosnack här. Ni har ingen tanke på att faktiskt betala för att andra personer än er själva ska ha möjlighet att se viktiga program för dem?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Mycket egosnack här. Ni har ingen tanke på att faktiskt betala för att andra personer än er själva ska ha möjlighet att se viktiga program för dem?

Jag tycker det är mer ego att begära att alla andra ska betala för nånting bara en själv vill se. Jag tror det skulle funka ganska bra om alla betalade för dom kanaler dom ville ha istället. TV-licensen kostar väl ungefär lika mycket som ett abonnemang hos kanalleverantörerna (räknar man per kanal så är antagligen SVT betydligt dyrare) så det är bara att välja och vraka bland dom leverantörer som finns.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top