Radiotjänst, vår kära Radiotjänst...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, för SVT1 och 2. Inte Sveriges Radio som du nämnde. Skilj på begreppen.

Men enligt Viasats kundtjänst är licenskostnaden inräknad i min faktura. Och jag vill poängtera att jag inte betalar den officiellt. Jag är väl medveten om det. Men trots allt så betalar jag till Viasat som i sin tur betalar till Radiotjänst.

Har dom gett dig uppgiften att licensen ingår i deras månadskostnad yrar dom.

Sr kostar oxå att driva, antar att du inte lyssnar på dom?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har svurit ed på att inte titta på SVT så länge jag inte betalar. Ställ den frågan i nån av SD-trådarna i stället. Mindre OT. :)

.....för det gick nämligen ett program på SVT som visade hur Viasat lurade sin kunder att tro att dom betalade licenspengarna vi fakturan :tungan

Smagatusk

Guest
Har dom gett dig uppgiften att licensen ingår i deras månadskostnad yrar dom.

Sr kostar oxå att driva, antar att du inte lyssnar på dom?

Aldrig, så till vida jag inte blir tvingad när jag är ute på ett jobb. Men jag antar att det är tillräckligt för er för att jag ska betala in privata STIM-pengar också?

Smagatusk

Guest
Du, för du lyssnar på en försäljare, en telefonförsäljare därtill.

Jag är ju inte helt säker på att jag blir kopplad till en säljare när jag vill ha svar på byråkratiska frågor som en befintlig kund.

Jag vill tro att de har en annan instans för frågor av den karaktären.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag är ju inte helt säker på att jag blir kopplad till en säljare när jag vill ha svar på byråkratiska frågor som en befintlig kund.

Jag vill tro att de har en annan instans för frågor av den karaktären.

Haha, ja där finns två sorter, säljarna och teknisk support, den sistnämnda kommer du inte ens till när du har problem.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag kollar nog 80% på SVT och lyssnar >90% på SR när jag har radion på.
På dessa kanaler får man ett brett utbud och program som faktiskt är intressanta att se/höra istället för löst pladder och bjäfs som körs mestadels på de reklamfinansierade kanalerna.

Smagatusk

Guest
Japp, det vågar jag påstå att du är. Viasat kan inte ta över till betalningsåläggande till Radiotjänst.

Jag har aldrig påstått att de betalar min räkning. Jag har påstått att Radiotjänst tar betalt av Viasat som tar betalt av mig. Radiotjänst vill även ha betalt av mig. Aldrig någonstans har skrivit att Viasat betalar min räkning till Radiotjänst.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag har aldrig påstått att de betalar min räkning. Jag har påstått att Radiotjänst tar betalt av Viasat som tar betalt av mig. Radiotjänst vill även ha betalt av mig. Aldrig någonstans har skrivit att Viasat betalar min räkning till Radiotjänst.

Ja, för SVT1 och 2. Inte Sveriges Radio som du nämnde. Skilj på begreppen.

Men enligt Viasats kundtjänst är licenskostnaden inräknad i min faktura. Och jag vill poängtera att jag inte betalar den officiellt. Jag är väl medveten om det. Men trots allt så betalar jag till Viasat som i sin tur betalar till Radiotjänst.

Säger det igen, Viasat kan inte ta över ditt betalningsåläggande för licensavgiften.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Helt off-topic!
Jag var ute och käka middag i helgen med fyra kompisar. Två var lite udda, den ena tog dricksen och stoppade i egen ficka, kom därigenom undan betydligt billigare än oss andra. Gvietvis blev jag förbannad, han tog trots allt pengar som inte var hans egna. Dj-a sätt! :mad:
Den andre vägrade bara att betala. Tydligen vill han protestera mot McDonalds (ok, det var där vi åt!) och deras personalpolitik plus att han inte tycker om maten. (Han tog bara en cheesburgare!) Tur att SH lärt mig att det är en helt annan sak annars hade jag nog lackat ut lite...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag var ute och käka middag i helgen med fyra kompisar. Två var lite udda, den ena tog dricksen och stoppade i egen ficka,....... text..............text...............text..........text................text.........
Den andre vägrade bara att betala.

Bara en fråga. Betala dricks på McD?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Helt off-topic!
Jag var ute och käka middag i helgen med fyra kompisar. Två var lite udda, den ena tog dricksen och stoppade i egen ficka, kom därigenom undan betydligt billigare än oss andra. Gvietvis blev jag förbannad, han tog trots allt pengar som inte var hans egna. Dj-a sätt! :mad:
Den andre vägrade bara att betala. Tydligen vill han protestera mot McDonalds (ok, det var där vi åt!) och deras personalpolitik plus att han inte tycker om maten. (Han tog bara en cheesburgare!) Tur att SH lärt mig att det är en helt annan sak annars hade jag nog lackat ut lite...

Bättre kan du.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Helt off-topic!

Ja, tacka vet jag oss som öht inte äter på McDonalds och ändå förväntas betala för packet som äter där.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Suverän service måste alltid uppskattas, plus att de kanbehöva det för att få tillbaka pengarna de har fått betala för sin anställningar!

Sant. Jag har dock aldrig betalt dricks på McD. Kanske skulle börja med det också. Det är dock ytterst sällan de gör sig förtjänta av det. Så det kanske finns en förklaring där varför det aldrig blivit av.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin