Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
zpeppy skrev:
Om vi säger som såhär va....jag hatar dom, jag säger inte vilka jag hatar...bara att jag hatar dom över allt annat...

Det brukar ju heta att om man sagt a så får man säga b... Vilka är det du hatar och varför?! Eller är du för hård och tuff för att behöva motivera det du tycker?!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
zpeppy skrev:
Om vi säger som såhär va....jag hatar dom, jag säger inte vilka jag hatar...bara att jag hatar dom över allt annat...

Be nån i din närhet om en kram så känns det bättre.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
zpeppy skrev:
Jo det gav ju debatten en helt ny dimension :näsblod

Pojkar att ni fortfarande orkar att debattera om ämnet. Det är ju snart jul och då ska ni vara vänner!

Aj fan kom på att mitt inlägg inte heller var så relevant :huvet

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
benrangel skrev:
Däremot kan det vara bra för våra andra debattörer att känna till att du hämtar din argumentering från en tidskrift som har en chefredaktör som var aktiv som partisekreterare i sverigedemokraterna.

Spelar det någon som helst roll om jag säger att jag inte hämtar min argumentering därifrån?

För övrigt anser jag att man kan "hämta" sina argument ifrån vad som helst. Sedan kan man låta sakinnehållet tala. Alltid lika kul när de här högerextrema konspirationsteorierna kommer upp.

Man måste inte vara skinnskallig hustrumisshandlare för att man tex tycker att Islam är en olämplig religion i Sverige.

Var väl hälften av svenska folket som tyckte så mig enligt en rapport från i höstas. :7peta

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
http://hd.se/landskrona/2005/12/13/mobbades_bort_fraan_dammhagskolan

"Exakt vad mobbarna ansåg det var för fel på killarna är oklart, men alla föräldrarna, och skolpersonal som tidningen talat med, bekräftar att killarna hamnat i onåd för att de stuckit ut - varit svenskar på en skola där majoriteten har invandrarbakgrund"

"När det sedan visade sig att skolan inte anmält de rena misshandelsfallen till polisen, något som kommunens policy föreskriver, beslöt brödernas mamma att själv anmäla det inträffade till polisen.
Sebastians mamma valde att ta sin son ur skolan efter att först hållit honom hemma i sex veckor.
— Han ville själv gå tillbaka till sin gamla skola. Detta visade sig också vara en nödvändighet. Han började nämligen visa rasistiska tendenser, och så långt ville jag inte att det skulle gå med min son, som är en klok och rationell kille normalt, att han blev rasist, säger mamman
.
"

Nej ve o fasa. Undrar vem som är rasist i denna historien från verkligheten.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
jag hatar dom som snodde min hoj och som gjorde att jag fick en buckla i tanken och som snodde mina polares hojar, jag gav nummer och namn till polisen men inte ett skitgjorde dom...JAG HATAT DOM ÖVER ALLT ANNAT!!!! nej jag är inte sosse...

Btw: danskar är inte friska dom heller

En sak till...de som snodde min hoj är inte svenskar, inte danskar heller för den delen...

Sissta Edit: sen jag flyttade till växjö har ja blivit mycket mer hatande...mycket pga av att jag bor 200 meter från den här skiten Skithålet

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
zpeppy skrev:
jag hatar dom som snodde min hoj och som gjorde att jag fick en buckla i tanken och som snodde mina polares hojar, jag gav nummer och namn till polisen men inte ett skitgjorde dom...JAG HATAT DOM ÖVER ALLT ANNAT!!!! nej jag är inte sosse...

Btw: danskar är inte friska dom heller

En sak till...de som snodde min hoj är inte svenskar, inte danskar heller för den delen...

Sissta Edit: sen jag flyttade till växjö har ja blivit mycket mer hatande...mycket pga av att jag bor 200 meter från den här skiten Skithålet
:kiss såså...jag som trodde att det bara rörde sig om muslimer :brynad

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Däremot kan det vara bra för våra andra debattörer att känna till att du hämtar din argumentering från en tidskrift som har en chefredaktör som var aktiv som partisekreterare i sverigedemokraterna.

Jag tror det är bra för våra andra debattörer att känna till att du försvann illa kvickt från forumet efter att ha fått fakta presenterade som omkullkastade timmar av ihärdigt proletärknappande och att du sedan valde att inte bemöta det via PM heller.
Alltså ah17, det här är en fajt du aldrig kan vinna - han gör som bonny, chris ash och korvgubbe - drar sig undan när det hettar till.
T-rex däremot kommer du få svar på tal av, eventuellt av Humbert Humbert också.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
benrangel skrev:
....
Förutom att stora delar av hans textproduktion luktar rättshaverism lång väg.

Fanimej. Det här är nästan löjligt kul...

Förra gången som ettan på min ignore började komma med konkreta referenser landade vi i en brun smörja som till o med klev ordentligt över gränsen för vad som kan anses som lite vanlig svenne-rasism.

Nu kommer tvåan på listan och visar sig vara sprungen ur ungefär samma hål...

Och man blir inte ett dugg förvånad.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Markus skrev:
Nu kör ju du din dryga stil, raljerande och dryg - blir du förvånad att du får igen av samma mynt?
Var det exempel du ville ha? Ja, hedersmordstråden som korvgubeb startade är ju en klassiker, annat obesvarat finns i den här tråden. Till exempel.
PS.
Jag förväntar mig inte att du kommer svara (den här gången heller).
Oj, vad förvånad jag blev att det var det exemplet du skulle ta upp!
Ok, vad jag har påstått, och som jag är väl medveten om att du inte har fått med dig, är att du, med stor sannolikhet, inte hittar något stöd för sitt påstående i Svensk kriminalstatsistk 2004. Jag var dock noga med brasklappen att jag dock inte har lusläst den men att du gärna får göra det.
Så om du i den hittar de antal hedersmord som du påstår sker i den så skicka sidan!
Nu påstår du att det är vanligt att jag har fel så bättre än så här kan du väl??

Men jag kan villigt erkänna att jag är lite raljerande och dryg mot dig och AH 17 och med stor sannolikhet beror det ju enbart på mig, det är ju svårt att hitta andra personer här på SH som har vissa åsikter om ert sätt att debattera.

För att vara ärlig så finns det en anledning till att jag är raljerande mot dig: det är att du har något dj-a komplex som tydligen tvingar dig att kommentera allt jag skriver, och gärna då med en spydig kommentar följt av följande smiley: :rofl och väldigt sällan backat med någon form av fakta eller hypoteser, det bästa du kommer med är i allmänhet urklipp från DN.
Just i ditt fall är det lite tråkigt då jag har läst inlägg av dig som har varit både tankvärda och bra så det är synd att du ofta ska falla ner till att håna dina meningsmotståndare. Jag har blvit mer och mer trött på det och även om jag försöker undvika att bli hånfull mot dig så blir jag det i alla fall ibland.

Jag erkänner vidare att jag inte är helt van till folk som ser en debatt som en match på liv och död som måste vinnas eller ens försöker att förstå sina meningsmotståndares argument. jag vet att du nu kommer att säga att samma sak gäller ju för mig. Ja, på sätt och vis, men jag lovar att den dagen du kommer att länka till en "kunskapssida" och inte massmedia eller politiska sidor så kommer du också att tas på allvar, samma med dina agrument.

Att något förekommer i massmedia har jag stor distans till. Ett exempel kan vara att, enl en undersökning Newsweek genomförde 1999, tror 2% av USA:s befolkning att de har varit bortrövade av rymdskepp (Inte konstigt at de vill ha bättre luftövervakningssytem!) men det betyder inte att jag tar deras uttalande på allvar eller tror på rymdskepp, trots att det motsvarar ca 5 miljoner individer.
M.a.o vem som helst kan säga vad som helst i massmedia varför jag inte ser det som "bevis".

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Jag tror det är bra för våra andra debattörer att känna till att du försvann illa kvickt från forumet efter att ha fått fakta presenterade som omkullkastade timmar av ihärdigt proletärknappande och att du sedan valde att inte bemöta det via PM heller.
Alltså ah17, det här är en fajt du aldrig kan vinna - han gör som bonny, chris ash och korvgubbe - drar sig undan när det hettar till.
T-rex däremot kommer du få svar på tal av, eventuellt av Humbert Humbert också.

Nu tillmäter du din person en aning för stor vikt - men det är heller ingen nyhet.
Mitt proletärknappande har just fått stryka på foten av sociala och yrkesmässiga omständigheter. Ingen hoj och full fart på jobbet 10h om dagen gör att SH och en och annan skribents sårade ego ligger långt ner på prioriteringslistan.
Jag kan dock ge dig rätt i en sak - jag kommer inte att bli långvarig här.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
benrangel skrev:
Nu tillmäter du din person en aning för stor vikt - men det är heller ingen nyhet.
.....
Jag kan dock ge dig rätt i en sak - jag kommer inte att bli långvarig här.

Va? Menar du verkligen att det finns viktigare saker än att tjafsa med Markus på SH?? Hur kan du säga så?

(Har han verkligen kommit med fakta nånstans?)

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Är det någon som passat på att läsa rapporten ännu? Har bara läst den korta sammanfattningen på deras hemsida och, under över alla under: Det verkar som om BRÅ har funnit andra saker än Rojas som startade debatten. Trots att det var dem här som menade att han var trovärdig och flaggade för "sanningen".
Men det var väl inte så troligt att en politiker som uttalade sig ville göra en politisk poäng av detta...

Nu är det bara för de som önskar att läsa och sedan skriva om mörkläggning!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
bonny skrev:
Nu är det bara för de som önskar att läsa och sedan skriva om mörkläggning!

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=3&id=191

* För personer som har en eller två utrikes födda föräldrar är risken att misstänkas för brott 1,6 gånger högre än för personer födda i Sverige med svenskfödda föräldrar.

* För personer från familjer som har haft socialbidrag under det senast året är risken 6 gånger högre att misstänkas för brott, än för personer vars familj inte haft socialbidrag.

- verkar inte finnas något som helst samband mellan sociala faktorer och kriminallitet?!
:rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...