Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lion och JouH, ni är från mellanöstern va?
Intressant att ni enligt korvgubbe och hans bitchez är rasister och islamofober. Jag är benägen att hålla med, ni borde utvisas. :lol
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Lösningen

Markus skrev:
Fluffig, är din poäng att eftersom det är svårt att avgöra vilka invandrare som är eller blir brottslingar så löser vi problemet genom att.....eeehhh.......hmmm.......genom vad?
Du är en sån som ser ett problem i varje utmaning och inte en utmaning i varje problem va? :hihi

/Klyscherizer


Lösningen är att vi utvisar alla män och importerar sperma från något laglydigt land där de laglydiga människorna lever i speciella läger. :banana

Sen bygger vi en stor parkeringsplats i Stockholm och Malmö eftersom det är där de flesta brotten begås(har ingen aaaning om jag är ärlig men det låter OK). Enkel lösning på ett komplicerat problem eller.....

Nej jag menar att det är individer som begår brott. Att straffa alla i en grupp för att en del av dem begår brott är inte en bra lösning i en demokrati. Det spelar ingen roll om det är Svennar eller ytisar som begår brott för det är brottslingen som ska straffas i massan.

Varför göra saker enkelt närman kan komplicera det??
Mitt jobb går ut på att göra en komplicerad lösning på enkla problem så att jobbet tjänar pengar.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
t-rex skrev:
Vad är din poäng med denna länken? Du hittar en dåre, och drar utifrån det slutsatsen att muslimer är dårar? Igen, och igen....

Poängen var att visa att den som i officella sammanhang kallas "svensk" inte är det i folkmun. Något som du och Bonny gärna döljer, när statistik skall avhandlas. Förresten en dåre? Själv tycker jag att jag hittat ganska många medans för varje ny dåre jag hittar så kommer återigen Knutbypastorn upp. Börjar inte han bli utsliten nu?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fluffig skrev:
Nej jag menar att det är individer som begår brott. Att straffa alla i en grupp för att en del av dem begår brott är inte en bra lösning i en demokrati. Det spelar ingen roll om det är Svennar eller ytisar som begår brott för det är brottslingen som ska straffas i massan.

Vem har pratat om att straffa alla människor i en grupp?
Ni är ta mig tusan experter på att röra till saker, ingen har skrivit i den här tråden typ:
Utvisa alla invandrare, både laglydiga och kriminella

Det är inget straff att bli nekad vare sig asyl, PUT eller inresa i Sverige. Straff är fängelse eller böter, inget annat.

Fluffig skrev:
Varför göra saker enkelt närman kan komplicera det??
Mitt jobb går ut på att göra en komplicerad lösning på enkla problem så att jobbet tjänar pengar.

Offentlig sektor rules. :yoparty
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Lion och JouH, ni är från mellanöstern va?
Intressant att ni enligt korvgubbe och hans bitchez är rasister och islamofober. Jag är benägen att hålla med, ni borde utvisas. :lol

Du menar att det inte finns islamofober från mellanöstern? Ta och snacka med några kristna därifrån.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
t-rex skrev:
Du hittar en dåre, och drar utifrån det slutsatsen att muslimer är dårar? Igen, och igen....

Här finns lite fler muslimer: http://www.sindbad.se/phpBB2/viewforum.php?f=9

Här kan du tex få reda på: "Hur islamska kvinnor får barn"

*Vad man får för straff om man tar av sig slöjan.

*Varför radio och TV är förbjudet

Likaväl som jag tycker att ångmaskinen är en föråldrad och otidsenlig maskin i ett modernt samhälle tycker jag att Islam ej heller passar i ett demokratiskt samhälle.

Sedär en liten åsikt. Inget personligt man har ju olika smak. Ni som tycker tvärtom får ju lobba för er åsikt.
 
Last edited:

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Offentlig?

Markus skrev:
Det är inget straff att bli nekad vare sig asyl, PUT eller inresa i Sverige. Straff är fängelse eller böter, inget annat.
Offentlig sektor rules.

Hej

Jag har en privat arbetsgivare inom tekniksektorn så tyvärr Lilla Gubben där måste jag göra dig grymt besviken. Jag jobbar bla med speciella lösningar när det gäller tex belysning.

Men att vägra någon asyl som riskerar dödsstraff i hemlandet är för mig en bestraffning. Sen får du kalla det vad du vill.

Att inte få köra MC för att jag kört för fort är åsså ett straff för mig även om det inte heter så enligt lagen.

Kram på dig
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
ah17 skrev:
tycker jag att jag hittat ganska många medans för varje ny dåre jag hittar så kommer återigen Knutbypastorn upp. Börjar inte han bli utsliten nu?

Helge börjar se tärd ut, det har du rätt i. Han borde göra något åt påsarna under ögonen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fluffig skrev:

Okej, så var och en har egna definitioner på straff nu? Det här kan ju bli kul, vi kanske skulle ha en poll?
:lol

PS.
Om jag vore du skulle jag inte tala om för din arbetsgivare vad du skriver på internet att deras affärsidé är:

Företagets idé går ut på att göra en komplicerad lösning på enkla problem så att jobbet tjänar pengar.

:hej
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Tema krypa till korset:

Så här lät det i november 2001:

"Någonting är ruttet i staten Danmark................
Ursäkta om jag verkar grinig men jag är egentligen mest dyster. Ännu ett land målar sig brunt på Europakartan. Denna gång är det jovialiska Danmarks tur att sälla sig till den växande skaran av europeiska länder som ger främlingshatet fria tyglar genom att rösta in extremhögern i parlamentet.
Nånting är sannerligen ruttet i staten Danmark....................
Ska bli intressant att se vilka kraftfulla åtgärder som vidtas när den nya regimen börjar härja."


http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,108598,00.html

Nu låter det såhär:

"17-årige sonen kom hem i lördags kväll och hade blivit knivrånad. .......Jag önskar att nudelrånarna hade varit blonda och hetat Patrik eller Håkan. Dessvärre var de hungriga unga männen typiska exponenter för vad som kallas vissa invandrargruppers överrepresentation i brottsstatistiken.
.................. Nästan samtidigt, på en spårvagnshållplats i en äldre och så kallat socialt etablerad del av stadens utkanter: två fjortonåriga flickor kliver av vagnen och blir utan förvarning påhoppade av ett gäng som slår, sparkar, drar och bankar. Inte förrän en rasande vuxen karl ingriper slutar misshandeln och de fyra überaggressiva invandrartjejerna drar sig undan.
.................. Sverige har tagit ett stort ansvar för att hjälpa människor på flykt, människor med drömmen om frihet från diktatur och fattigdom. Vår demokratiska välvilja är stor, men förmågan att ge innehåll har varit starkt begränsad. Den svenska flykting- och invandringspolitiken behöver en egen haverikommission.


Finns det möjlighet att detta kan bli en valfråga utan att vi får Ian & Bert & Lasermannen tillbaka?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,745713,00.html


Jag tolkar det den sista meningen som om han efterfrågar saklighet i debatten och är trött på den smutskastningen som han själv var så bra på att utöva för 4 år sedan. Verkligheten kom visst ikapp denna journalisten också.


Jag har sagt det förrut och säger det igen. De mångkulturella experimenten kommer att falla samman ett efter ett och en efter en kommer dess tillskyndare att krypa till korset och vädja om åtgärder.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Något som du och Bonny gärna döljer, när statistik skall avhandlas.
Förklara för mig hur jag kan dölja något som du vet??? Jag blir ju lite orolig då det är ett argument som mina paranioda klienter också använder sig av...
Sedan får du snart acceptera att det inte är jag som döljer något i en officeill statistik. Du tillerkänner mig krafter jag inte har.
Om du har en definition på "svensk" som inte passar i officiella sammanhang kan jag inte göra något åt det, utan du får bara nog bara acceptera det.
Fast det är ju ett otroligt smart argument för att, utan att bevisa något, misstänkligöra allt! Givetivs kan det vara så att 100% av ALLA kriminella i Sverige har ett svenskt pass men utländska föräldrar, Jag väljer dock att bortse från den möjligheten....
Sitter du inne med annan information så lovar jag att ta den till mig!
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Jåbbe

Markus skrev:
Om jag vore du skulle jag inte tala om för din arbetsgivare vad du skriver på internet att deras affärsidé är

Den enkla lösningen är ju att alla går till en strömbrytare och sätter på eller stänger av tex rumsbelysningen.

En komplicerad lösning är att du sitter kvar i TV soffan och trycker på en knapp så att alla fönsterbelysningar tänds, alla taklampor dimmas till 40% och kaffekokaren sätts igång.

Ingen konstigt med det. Lata männsikor är ibland beredda att betala för attslippa jobba.

Sen tror jag att alla har en egen åsikt om vad som är ett straff. Precis som vi har olika åsikter om allt annat, nästan.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Åldersbetingat

En lite fråga från "lilla" mig.

Hur många tror att många av brotten begås av personer mellan 15 och 30 och att just invandrare även är överrepresentarede av just den åldersgruppen.

Åldersfördelningskurvan är ju ganska jämn för Svennar men hur ser den ut för nysvennisarna?

Det är ju inte så många 60+ som väljer att fly från sitt land för att flytta till Sverige av alla länder. Hallå det är mycket varmare i Spanien, dit flyttar ju våra pensisar och bildar egna små getton där man inte ens behöver prata Spanska för att klara sig det räcker med ett nordiskt språk. Sen är ju just pensionärer ganska underrepresenterade när det gäller brott.

Nä nu är det dags för enkopp kaffe innan jag flippar ut totalt.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Enligt mina beräkningar så är det exakt 61,4% som inte har nånting emot folk av annan hudfärg. Gick ju lätt att räkna ut iaf.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Den leken leker de i Australien oxå! Nita araben:
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11275144.asp
Mer angående raskravallerna Down Under:

"I BELIEVE that the rise of Middle Eastern organised crime in Sydney will have an impact on society unlike anything we have ever seen."

Detta skrevs för nästan 2 år sedan:

http://www.quadrant.org.au/php/archive_details_list.php?article_id=581

En lång text men här är några utdrag:

!AN EXAMPLE of the confrontations police nearly always experienced in Muslim-dominated areas when confronting even the most minor of crimes is an incident that occurred in 2001 in Auburn. Two uniformed officers stopped a motor vehicle containing three well known male offenders of Middle Eastern origin, on credible information via the police radio that indicated that the occupants of the vehicle had been involved in a series of break-and-enters. What occurred during the next few hours can only be described as frightening.

When searching the vehicle and finding stolen property from the break-and-enter, the police were physically threatened by the three occupants of the car, including references to tracking down where the officers lived, killing them and “fucking your girlfriends”. The two officers were intimidated to the point of retreating to their police car and calling for urgent assistance. When police back-up arrived, the three occupants called their associates via their mobile phones, which incidentally is the Middle Eastern radio network used to communicate amongst gangs. Within minutes as many as twenty associates arrived as well as another forty or so from the street where they had been stopped. As further police cars arrived, the Middle Eastern males became even more aggressive, throwing punches at police, pushing police over onto the ground, threatening them with violence and damaging police vehicles.

When the duty officer arrived, he immediately ordered all police back into their vehicles and they retreated from the scene. The stolen property was not recovered. No offender was arrested for assaulting police or damaging police vehicles.

But the humiliation did not end there. The group of Middle Eastern males then drove to the police station, where they intimidated the station staff, damaged property and virtually held a suburban police station hostage. The police were powerless. The duty officer ordered police not to confront the offenders but to call for back-up from nearby stations. Eventually the offenders left of their own volition. No action was taken against them."


"The Middle Eastern cycle of violence is not local. It can occur on the central coast, around Cronulla(här startade kravallerna), Bondi, Darling Harbour, Five Dock, Redfern, Paddington, anywhere in Sydney.Unlike their Vietnamese counterparts, they roam the city and are not confined to either Cabramatta or Chinatown. And even more alarming is that the violence is directed mainly against young Australian men and women. There is a clear and definite link between violent attacks on our young men and women being racial as well as criminal. Quite often when taking statements from young men attacked by groups of Lebanese males around Darling Harbour, a common theme has been the racially motivated violence against the victims simply because they are Australian."

"The problems in Paris in Muslim communities are being replicated here in Sydney at an alarming rate. Paris has seen an explosion of rapes committed by Middle Eastern males on French women in the past fifteen years. The rapes are almost identical to those in Sydney. They are not only committed for sexual gratification but also with deep racial undertones along with threats of violence and retribution. What is more alarming is the identical reaction by some sections of the media and criminologists in France of downplaying the significance of race as an issue (Varje land har sin egen Sarnecki) and even ganging up on those people who try to draw attention to the widening gulf between Middle Eastern youth and the rest of French society."

bonny skrev:
Förklara för mig hur jag kan dölja något som du vet???

Visst kan jag det. Du döljer det för andra och förmodligen också för de förståndigare delarna av dig själv. Somliga tycks ju gå på det. Genom att argumentera med missvisande statistik så raticifierar du den i någon mening.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fluffig skrev:
Det är ju inte så många 60+ som väljer att fly från sitt land för att flytta till Sverige av alla länder.

Fly? Handlar det här om flyktingar plötsligt? Ja ni kan då konsten att röra till det.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Visst kan jag det. Du döljer det för andra och förmodligen också för de förståndigare delarna av dig själv. Somliga tycks ju gå på det. Genom att argumentera med missvisande statistik så raticifierar du den i någon mening.
Trevligt at du i alla fall se att jag ibland har en förståndig sida! Fast den har lite svårt med att jag skulle argumentera med missvisande statistik om jag länkar till SCB eller BRÅ. Jag tycker att det är mer missvisande att som Rojas ta en eller annan siffra ur sitt sammanhang för att vinna politiska poänger. Samma gäller personer som väljer vilken statistik man vill förhålla sig till.
Och jag upprepar gärna att om du har mer tillförlitlig statistik än mina källor så ser jag fram till att både få se den och för en konstruktiv debatt om skillnaderna.
jag är också lite nyfiken på vad "det" är som jag tydligen försöker att dölja. Jag försöker ju trots allt vara noga med att uppge mina källor just för att inte dölja något och ge andra chansen att kolla det jag skriver. Något som både du och Markus med jämna mellanrum gör er lustiga över. :fatta!

Jag säger alltså inte att du har fel, men jag vill gärna se vad det är som är missvisande i min statistik och vilken statistik du i så fall menar är rätt. :confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top