Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
JoUh skrev:
Nejdå, jag skojar inte. :hihi

Gör nu som Chris Ash säger och läs de gamla trådarna först.. :tummenupp

Behövs inte... Jag kan Kuranen ganska mkt :tummenupp
Som jag skrev innan så finns det olika muslimer inte bara shia o suni.
Man måste kolla på traditionen, kulturen mm.

För alla tolkar kuranen på sitt sätt. Allt e inte svart o vit. Man kan inte bara läsa uppifrån o ner. Finns så mkt bakom det hela. Jaja de lite svårt att förklara hoppas att du fatta hur jag menar.

Jag tolkar den på mitt sätt, det sättet som jag tror e det rätta. Det rätta i mina ögon e inte att slå sin fru eller dra ut på nån jihad krig o spränga folk. :kocko

behandla andra så som du vill bli behandlat själv. Står så i kuranen o bibeln. :tummenupp
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Herkules skrev:
Behövs inte... Jag kan Kuranen ganska mkt :tummenupp
Som jag skrev innan så finns det olika muslimer inte bara shia o suni.
Man måste kolla på traditionen, kulturen mm.

För alla tolkar kuranen på sitt sätt. Allt e inte svart o vit. Man kan inte bara läsa uppifrån o ner. Finns så mkt bakom det hela. Jaja de lite svårt att förklara hoppas att du fatta hur jag menar.

Jag tolkar den på mitt sätt, det sättet som jag tror e det rätta. Det rätta i mina ögon e inte att slå sin fru eller dra ut på nån jihad krig o spränga folk. :kocko

behandla andra så som du vill bli behandlat själv. Står så i kuranen o bibeln. :tummenupp

Om ändå alla vore som du. :tummenupp
Det är som du säger (även Chris Ash har tjatat om det tidigare), mycket som ska vägas innan man tolkar det som står i Koranen. Men det jag sa var bara att det står där att man har rätt att slå sin fru. Det ska ha föregåtts av en hel visserligen, men det står fortfarande där för de som vill ha det där...
Varför står det inte någonstans att kvinnan har rätt att slå sin man om han uppför sig upproriskt?
Ne, nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag allihopa! :)
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
JoUh skrev:
Om ändå alla vore som du. :tummenupp
Det är som du säger (även Chris Ash har tjatat om det tidigare), mycket som ska vägas innan man tolkar det som står i Koranen. Men det jag sa var bara att det står där att man har rätt att slå sin fru. Det ska ha föregåtts av en hel visserligen, men det står fortfarande där för de som vill ha det där...
Varför står det inte någonstans att kvinnan har rätt att slå sin man om han uppför sig upproriskt?
Ne, nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag allihopa! :)

:klappar
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Chrille skrev:
Parallellen Knutby/Kristna är för mig lika relevant som muslimer/hedersmord. Även lika korkad.......jämförelsen ovan anser jag vara helt relevant.

Ser du inte skillnaden mellan Knutby/Kristna och muslimer/hedersmord så är det du som är korkad! Ge dig inte in i ett ämne om du inte är insatt i! :kocko
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Lion skrev:
Ser du inte skillnaden mellan Knutby/Kristna och muslimer/hedersmord så är det du som är korkad! Ge dig inte in i ett ämne om du inte är insatt i! :kocko

Vad är skillnaden tycker du då? För mig är det bara hjärndöda individer som använder religion som ett rättfärdigande för sjuka handlingar. Nu är väl hedersmord mer komplext än så i vissa fall.

Summan är att jag inte fördömer kristna för att det finns idioter i Knutby eller muslimer för att det finns en del sjuka hedersbegrepp inom vissa sjuka samhällen.

benrangel skrev:
Pojkar pojkar vänta tills på onsdag då rapporten släpps istället.

Vi värmer ju upp!
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Masonit skrev:
Detta handlar om att vi har ingen anledning till att tahand om personer som är upp till 400 % mer våldsbenägna än andra. Sen vart i världen dem kommer ifrån har ingen betydelse. Sverige är enligt rapporten inte direkt orsaken till idioterna och det är därfor inte upp till oss att lösa.

\Masonit
Som sagt: Läs rapporten först! Och på BRÅ:S hemsida finns en snabbkurs i tolkning av statistik! Att hitta grupper som är 400% mer våldsbenägna än andra är inget problem, speciellt som det rör sig om så pass små siffror som det gör om vi pratar om t.ex. mord, om man tycker att det tjänar ens syfte. Jämför själv tanter på 60 mot killar på 20 så kommer du att få ännu värre siffror.
Trots allt så är det i slutändan frågan om vilken risk det betyder för dig och ditt liv. En stor grupp, t.ex. 8 milj svenskar med 2 % kriminalitet, är ju för dig ett större hot än en grupp på t.ex. 10.000 med 10% kriminalitet.
Jag vet att det finns folk som kommer att anklaga mig för statistikgymnastik men jag tror fortfarande att de flesta av oss är mer intresserade av risken för att råka ut för brott än vem som gör det mot oss.
Men vi behöer ju inte vara eniga om det.
Sedan är det ju individer och inte grupper som är kriminella...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
benrangel skrev:
På nio sidor!!
Det börjar bli som på den gamla goda tiden. Fast då var det mer fzr-moddningar och lila depåstöd.

Det är ju faktiskt roligare.... Men ubergay-Jalle har joinat ze dark side, McB är ute och tar tiden, Goofy har nog blivit kär, Abstruse dansar foxtrot, Seizure Later har nog blivit vuxen till slut och .... fy fan vad sorligt med oss som fortfarande är kvar. Har vi inget liv?
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Masonit skrev:
Detta handlar om att vi har ingen anledning till att tahand om personer som är upp till 400 % mer våldsbenägna än andra. Sen vart i världen dem kommer ifrån har ingen betydelse.
\Masonit

Men hur ska vi göra med de invandrare som kommer från grupper som inte är brottsbenägna?

Det HAR mycket att göra varifrån "de där" kommer ifrån och även från vilken region i det aktuella landet de kommer från om man ska tro på DNs sammanfattning av rapporten.

Sen är det lika svårt att se vilka invandrare som är brottsbenägna som att se vilka "Svennar" som är det.

Män är som jag skrivit tidigare mycket mer borttsbenägna än kvinnor så om vi bara tar emot kvinnliga invandrare så löser det sig av sig själv och Sverige blir åter ett sagoland att bo i *NOT*.

Vi har fortfarande kvar alla Svennebrottslingar vad ska vi göra med dem. Bunta ihop dem i ett getto så att de kan lösa sina interna konflikter själv typ banidos-HA? Men oj det har vi visst redan gjort med andra grupper och det blev ju riktigt bra.

Men hur är det, är invandrarna som bosätter sig i Arvidsjaur lika brottsbenägna som de som besätter sig i Rosengård?
Beror det på att det är lättare att kommain i samhället på någon av orterna?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Det är ju faktiskt roligare.... Men ubergay-Jalle har joinat ze dark side, McB är ute och tar tiden, Goofy har nog blivit kär, Abstruse dansar foxtrot, Seizure Later har nog blivit vuxen till slut och .... fy fan vad sorligt med oss som fortfarande är kvar. Har vi inget liv?

Du, jag kan sluta när jag vill!!
Jag har varit vit sen i juni, med något enstaka återfall. Att jag är här är bara för visa att jag kan hantera mitt beroende.

:rolleyes:
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jaja, men hur vi än ser på det så måste absolut minst 34% ha röstat att dom är rasister. Ifall vi räknar med att alla som röstade på nånting tagit att dom är brottsliga och plus kanske nånting mer. Ändå hög siffra
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fluffig, är din poäng att eftersom det är svårt att avgöra vilka invandrare som är eller blir brottslingar så löser vi problemet genom att.....eeehhh.......hmmm.......genom vad?
Du är en sån som ser ett problem i varje utmaning och inte en utmaning i varje problem va? :hihi

/Klyscherizer
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
benrangel skrev:
Du, jag kan sluta när jag vill!!
Jag har varit vit sen i juni, med något enstaka återfall. Att jag är här är bara för visa att jag kan hantera mitt beroende.

:rolleyes:


tyckte väl att du har varit anonym det sista. Skönt att se ett återfall ...
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
JoUh skrev:
Om ändå alla vore som du. :tummenupp
Det är som du säger (även Chris Ash har tjatat om det tidigare), mycket som ska vägas innan man tolkar det som står i Koranen. Men det jag sa var bara att det står där att man har rätt att slå sin fru. Det ska ha föregåtts av en hel visserligen, men det står fortfarande där för de som vill ha det där...
Varför står det inte någonstans att kvinnan har rätt att slå sin man om han uppför sig upproriskt?
Ne, nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag allihopa! :)
Så sant så!
:nicka
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top