JoUh
Gudomlig sporthojare
Herkules skrev:Hoppas att du skojar nu
Nejdå, jag skojar inte.
Gör nu som Chris Ash säger och läs de gamla trådarna först..
Herkules skrev:Hoppas att du skojar nu
JoUh skrev:Nejdå, jag skojar inte.
Gör nu som Chris Ash säger och läs de gamla trådarna först..
Herkules skrev:Behövs inte... Jag kan Kuranen ganska mkt
Som jag skrev innan så finns det olika muslimer inte bara shia o suni.
Man måste kolla på traditionen, kulturen mm.
För alla tolkar kuranen på sitt sätt. Allt e inte svart o vit. Man kan inte bara läsa uppifrån o ner. Finns så mkt bakom det hela. Jaja de lite svårt att förklara hoppas att du fatta hur jag menar.
Jag tolkar den på mitt sätt, det sättet som jag tror e det rätta. Det rätta i mina ögon e inte att slå sin fru eller dra ut på nån jihad krig o spränga folk. :kocko
behandla andra så som du vill bli behandlat själv. Står så i kuranen o bibeln.
JoUh skrev:Om ändå alla vore som du.
Det är som du säger (även Chris Ash har tjatat om det tidigare), mycket som ska vägas innan man tolkar det som står i Koranen. Men det jag sa var bara att det står där att man har rätt att slå sin fru. Det ska ha föregåtts av en hel visserligen, men det står fortfarande där för de som vill ha det där...
Varför står det inte någonstans att kvinnan har rätt att slå sin man om han uppför sig upproriskt?
Ne, nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag allihopa!
Chrille skrev:Parallellen Knutby/Kristna är för mig lika relevant som muslimer/hedersmord. Även lika korkad.......jämförelsen ovan anser jag vara helt relevant.
Lion skrev:Ser du inte skillnaden mellan Knutby/Kristna och muslimer/hedersmord så är det du som är korkad! Ge dig inte in i ett ämne om du inte är insatt i! :kocko
benrangel skrev:Pojkar pojkar vänta tills på onsdag då rapporten släpps istället.
benrangel skrev:Pojkar pojkar vänta tills på onsdag då rapporten släpps istället.
Som sagt: Läs rapporten först! Och på BRÅ:S hemsida finns en snabbkurs i tolkning av statistik! Att hitta grupper som är 400% mer våldsbenägna än andra är inget problem, speciellt som det rör sig om så pass små siffror som det gör om vi pratar om t.ex. mord, om man tycker att det tjänar ens syfte. Jämför själv tanter på 60 mot killar på 20 så kommer du att få ännu värre siffror.Masonit skrev:Detta handlar om att vi har ingen anledning till att tahand om personer som är upp till 400 % mer våldsbenägna än andra. Sen vart i världen dem kommer ifrån har ingen betydelse. Sverige är enligt rapporten inte direkt orsaken till idioterna och det är därfor inte upp till oss att lösa.
\Masonit
Chrille skrev:Vi värmer ju upp!
benrangel skrev:På nio sidor!!
Det börjar bli som på den gamla goda tiden. Fast då var det mer fzr-moddningar och lila depåstöd.
Masonit skrev:Detta handlar om att vi har ingen anledning till att tahand om personer som är upp till 400 % mer våldsbenägna än andra. Sen vart i världen dem kommer ifrån har ingen betydelse.
\Masonit
Chrille skrev:Det är ju faktiskt roligare.... Men ubergay-Jalle har joinat ze dark side, McB är ute och tar tiden, Goofy har nog blivit kär, Abstruse dansar foxtrot, Seizure Later har nog blivit vuxen till slut och .... fy fan vad sorligt med oss som fortfarande är kvar. Har vi inget liv?
Jag har det inte i varje fall.Chrille skrev:Har vi inget liv?
bonny skrev:Sedan är det ju individer och inte grupper som är kriminella...
Gustav O skrev:Jag har det inte i varje fall.
Chrille skrev:Har vi inget liv?
benrangel skrev:Du, jag kan sluta när jag vill!!
Jag har varit vit sen i juni, med något enstaka återfall. Att jag är här är bara för visa att jag kan hantera mitt beroende.
Så sant så!JoUh skrev:Om ändå alla vore som du.
Det är som du säger (även Chris Ash har tjatat om det tidigare), mycket som ska vägas innan man tolkar det som står i Koranen. Men det jag sa var bara att det står där att man har rätt att slå sin fru. Det ska ha föregåtts av en hel visserligen, men det står fortfarande där för de som vill ha det där...
Varför står det inte någonstans att kvinnan har rätt att slå sin man om han uppför sig upproriskt?
Ne, nu ska jag gå och jobba. Ha en trevlig dag allihopa!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|