Markus skrev:Det är samma kille som gjort pollen som menar att hasch är bra för järnan för det har peter toch sjungit.
korvgubbe skrev:Självklart... Däremot vettefan om jag skulle grejja en värmländska...
Masonit skrev:Dina paralleller är verkligen klockrena.
\Masonit
Till vilken nytta?Tobbe_N skrev:wow, 16 sidor på under ett dygn... detta måste vara en av de snabbast växande trådarna i sporthojs historia
BMW R90s skrev:Till vilken nytta?
Snabbare än n! och n^n tillsammans. *gäsp* annars kan ni ju ta dessa evighetsdiskutioner i någon form av chatt rum eller kanske här http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=117Tobbe_N skrev:wow, 16 sidor på under ett dygn... detta måste vara en av de snabbast växande trådarna i sporthojs historia
ah så tänkte jag inte, trodde pollen räknade som jag tänkteOrca69 skrev:Flervalspoll, när man röstar på fler alternativ förstörs procenten eftersom pollen räknar varje alternativ som en röst.
Men om vi antar att de som röstat på Nej, ingen skillnad bara klickat i det alternativet (Gustav1 undantagen) och de som röstat emot klickat i fler alternativ så kan man snabbräkna på det.
107 klick på Nej är ca 61% av de 176 som röstat (när jag kollade) om de bara klickat i det alternativet. Dvs 61% Nej mot 39% Ja om man räknar ihop ja-sidans alternativ. Men detta är bara uppskattning eftersom man inte vet hur många som kryssat i vad egentligen.
Edit: Men det blir ju ganska uppenbart nu när fler röstat
Det är sant, jag har sagt det åt flera människor så då måste det vara detMarkus skrev:Det är samma kille som gjort pollen som menar att hasch är bra för järnan för det har peter toch sjungit.
korvgubbe skrev:Den leken leker de i Australien oxå! Nita araben:
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_11275144.asp
....finns nog en å annan här på SH som sitter å hoppas att den här rapporten kan få fart på lite raskravller här i Sverige oxå... Fast de kommer nog aldrig erkänna det utan bara ägna tiden åt att berätta hur fel jag å andra har och hur hjärntvättade vi är av etablissemanget.
bonny skrev:Att det finns skillnader i brottslighet mellan olika gruppen är väl inte så konstigt.
bonny skrev:...
Att det finns skillnader i brottslighet mellan olika gruppen är väl inte så konstigt ....
Chrille skrev:Nej det är det väl inte. Är personligen övertygad om att jaktbrott är extremt överrepresenterat bland norrlänningar jämfört med stockholmare....och om en norrlänning flyttar till Stockholm är han nog likt förbannat en större riskfaktor än en riktig nollåtta när det gäller framtida jaktbrott.
Jag är alldeles övertygad om att man kan härleda skillnader i brott till vissa grupper, men det som stör är att det ska vinklas till en invandringsfråga så fort det ges möjlighet. Likaså stör det att folk, trots sin uttalat orasistiska läggning, aldrig stör sig på tex finnar som begår brott.
bonny skrev:Kul att se att folk är engagerade ochj säga vad man vil om Rojas men han vet hur en slipsten skall dras!
Det är ingen som har lagt märke till att Rojas faktiskt inte har LÄST rapporten från BRÅ ännu? Den publiceras imorgon (onsdag) och det står ju i artikeln att han utgår från att vissa slutsatser kommer att dras.
Är det inte bättre att vänta med debatten till folk har läst rapporten?
Att det finns skillnader i brottslighet mellan olika gruppen är väl inte så konstigt och att siffrorna lätt drar iväg till både 100 och 400 % är inte heller så märkvärdigt med tanke på hur liten brottsligheten är i Sverige. Lite som att läsa i kvällstidningarna om att mc-olyckor går upp med 50% ett år.
Trots allt är ju det som kallas population impact av en viss betydelse också.
MAURICIO ROJAS Riksdagsledamot och integrationstalesman (fp)För att vara paranoid kan man lätt tänka: Här kommer en kille från Ny Demokrati och tar upp en rapport två dagar innan den publöiceras och utan att ha läst den. Kan det vara röstfiske???
Chrille skrev:Likaså stör det att folk, trots sin uttalat orasistiska läggning, aldrig stör sig på tex finnar som begår brott.
SSB skrev:....
Innan mörkhyade invandrare kom till sverige var väl just finnar den mest illa omtyckta invandrargrupp vi hade?
Jo, men det är ju just det som gör att diskussionerna luktar värre nu för tiden. Vem skäller över finnar när det finns blattar?
Victor skrev:Du menar säkert Peter Tosh, och han predikar även fred mellan länder, folkslag och kulturer. En fin tanke tycker jag.
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|