Lou siffer
officiellt lammkött
ah17 skrev:Som kör taxi.
Det jag menna att vi redan har för många..
Allt ert ras pratande får mig att tänka på WoW.
ah17 skrev:Som kör taxi.
Ras pratande alltså?prulle skrev:Det jag menna att vi redan har för många..
Allt ert ras pratande får mig att tänka på WoW.
hållundan skrev:Ras pratande alltså?
Det var som fan.
WOW.Zee skrev:Men du fat ta väll va han menna? WoW e maasa ras pratande ba. :likaaglove
Markus skrev:Gud vad skönt, ordningen är återställd av Jerzy Sarnecki.
Flervalspoll, när man röstar på fler alternativ förstörs procenten eftersom pollen räknar varje alternativ som en röst.honkiie skrev:Förklara är du snäll
ah17 skrev:Vilka tre är för?
Agamemnon skrev:Och vad är det som säger att man inte kan anordna ett IQ test där de grupper/raser man vill mäta ingår? 100 är således genomsnittet för testets totala population. Elementärt!
Bonny skrev:IQ har definerats utifrån vilka kognitiva egenskaper som framgångsrika personer i en given kultur har, i väst är det t.ex. väldigt mycket verbal förmåga man tänker på, men också sociala egenskaper, minneskapacitet, detaljuppfattning o.s.v. Allt detta har sedan använts för att utforma olika IQ tester. Men om man skall vara strikt så motsvarar ingen av det som finns på internett ens de mest basala kraven vad gäller reliabilitet eller validitet och kan mest ses som kul tidsfördriv. Egentligen finns det bara två som anses som korrekta, WAIS och en som heter Ravens matriser, båda är belagda med sekretess. Vad gäller MENSA så har de en egen snävare definition på intelliigens som inte är accepterad i forskningsmiljö.
Sedan var det detta med hur många olika intelligenser vi har, en del säger sju, någon säger tolv, någon två och en säger t.o.m. 122... Grunden för all denna variation är att det är lite svårt att ge en klar defintion på IQ och alla bygger på faktoranalyser. (Svår matematik...)
Vad gäller tolkningen är en siffra, ex IQ 112, helt ointressant men kan vara kul för de med en hög siffra att berätta för de med en lägre, men säger inget om hur personen fungerar. Men eftersom testen man normalt använder innehåller drygt tio deltester så kan man göra en s.k. profiltolkning och då få ut mycket information om arbetsminne (d.v.s personens RAM), perceptionshastighet, verbala förmågor, sekvensiell kontra parallell processande, diskrimenringsförmåga o.s.v. inkl. empati!!! Då börjar det faktiskt att bli lite mer intressant, om än bra mycket svårare, eftersom du då får en bättre insikt i hur personen processar information.
korvgubbe skrev:....att ha en åsikt är inte detsamma som att medvetet kränka någon... ah är troligen den här som jag står längst ifrån rent ideologiskt
Nä dom måste ju ha en tolk med sigFluffig skrev:En positiv sak med muslimerna och vissa andra grupper är faktiskt att de flesta har en familjekänsla som jag tror många Svenska familjer är avundsjuka på.
Vissa grupper tar hand om sina sjuka familjemedlemmar på ett sätt som jag blir avundsjuk på. De sitter aldrig ensamma på akuten och väntar osv.
Samt att de inte får jobb, istället får de köra runt svenska affärsgubbar i sin taxi.General E skrev:Varför ta in invandrare: I min värld tog man in många invandrare för att få in folk i arbetsför ålder för att betala skatt till pensionärer. Sedan blev det inte så bra eftersom majoriteten blev ointegrerade och arbetslösa.
En positiv sak med Iranier, som är muslimer, är att de har lägre arbetslöshet än svenskar. Ofta högutbildade från hemlandet och satsar stenhårt på utb i sv. Dock hamnar dom i samma muslimgrupp som människor från afrika under sahara, som har uppemot 80% arbetslöshet.
Maxxi skrev:Nä dom måste ju ha en tolk med sig
ah17 skrev:Haha. Själv tror jag att vi står varandra väldigt nära, det är bara det att du inte riktigt vaknat upp ännu.
Halogen skrev:Fast han verkar farligt röd, den där korvgubben...
Maxxi skrev:// MVH Blatten och hans familj som vill och har intergrerat sig i svenska samhället.
Tror inte jag är välkommen hos dem med min utländska bakgrund, samt ser jag inte mina åsikter som rasistiska, nationalistiska eller vad ni än vill kalla det. Jag anser dock att mina åsikter är realistiska, verklighetsförankrade. Dock får jag tacka för komplimangen, och andra sidan ligger inte mina polistiska åsikter så lång åt höger, snarare är jag väl i såfall moderat, har dock aldrig engagerat mig i politik då det är meningslöst, partierna är alla lika goda kolsupare (stavning?) som lovar guld och gröna skogar.korvgubbe skrev:Ett klart tydliggörande.
Då behöver jag inte fundera på var du står..
Lät ungefär som du citerade Sverigedemokraterna så varför inte satsa på en politisk karriär hos dem?
Fråga 1, svar nej, de som är här ska få stanna, dock behöver vi inte ta emot fler om vi inte kan intergrera dem på ett vettigt sätt och ge dom ett anständigt jobb.korvgubbe skrev:Ett klart tydliggörande.
Då behöver jag inte fundera på var du står..
Lät ungefär som du citerade Sverigedemokraterna så varför inte satsa på en politisk karriär hos dem?
Edit1:
Några av Sverigedemokraternas punkter för "befolkningspolitik":
# Utländsk medborgare som inte kan försörja sig bör återvända till sitt hemland.
# Tidsbegränsade uppehållstillstånd återinförs och används regelmässigt istället för permanenta uppehållstillstånd.
# Invandrare som begår brott ska utvisas.
Maxxi skrev:Tror inte jag är välkommen hos dem med min utländska bakgrund, samt ser jag inte mina åsikter som rasistiska, nationalistiska eller vad ni än vill kalla det. Jag anser dock att mina åsikter är realistiska, verklighetsförankrade. Dock får jag tacka för komplimangen, och andra sidan ligger inte mina polistiska åsikter så lång åt höger, snarare är jag väl i såfall moderat, har dock aldrig engagerat mig i politik då det är meningslöst, partierna är alla lika goda kolsupare (stavning?) som lovar guld och gröna skogar.
Maxxi skrev:Fråga 1, svar nej, de som är här ska få stanna, dock behöver vi inte ta emot fler om vi inte kan intergrera dem på ett vettigt sätt och ge dom ett anständigt jobb.
Fråga 3, ja absolut, varför inte?
korvgubbe skrev:SD anser inte sin politik som rasistisk utan endast som realistisk....
....men likafullt ligger dina åsikter betydligt närmare SD än hos moderaterna...
Men med tanke på att du kanske inte kan bli en trovärdig talesman åt SD men ändå ligger så långt till höger som du gör rekomenderar jag att du slår dina påsar ihop med Markus...
Maxxi skrev:Yes, du har likt en pastor gett mig insikt i vad jag befinner mig i mitt liv!!
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|