Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Markus skrev:
Gud vad skönt, ordningen är återställd av Jerzy Sarnecki.
:banana

Sarnecki är för mig Sveriges svar på Bagdad Bob. Eller vad sägs om detta uttalande:

"Att någon bara blir påhoppad helt oprovocerat på gatan är sällsynt, det kanske förekommer två eller tre sådana fall på ett år." Jerzy Sarnecki 23 maj 2005 i Södermanlands Nyheter.
 

Bifogat

  • sthbob.gif
    sthbob.gif
    81.6 KB · Visningar: 46

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
honkiie skrev:
Förklara är du snäll
Flervalspoll, när man röstar på fler alternativ förstörs procenten eftersom pollen räknar varje alternativ som en röst.
Men om vi antar att de som röstat på Nej, ingen skillnad bara klickat i det alternativet (Gustav1 undantagen) och de som röstat emot klickat i fler alternativ så kan man snabbräkna på det.

107 klick på Nej är ca 61% av de 176 som röstat (när jag kollade) om de bara klickat i det alternativet. Dvs 61% Nej mot 39% Ja om man räknar ihop ja-sidans alternativ. Men detta är bara uppskattning eftersom man inte vet hur många som kryssat i vad egentligen.

Edit: Men det blir ju ganska uppenbart nu när fler röstat :)
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Agamemnon skrev:
Och vad är det som säger att man inte kan anordna ett IQ test där de grupper/raser man vill mäta ingår? 100 är således genomsnittet för testets totala population. Elementärt!

Som jag fattat det är det problemet att anordna ett vettigt test. En som är framgångsrik i ena gruppen behöver inte vara det i den andra och vice versa.

Mer bonny....

Bonny skrev:
IQ har definerats utifrån vilka kognitiva egenskaper som framgångsrika personer i en given kultur har, i väst är det t.ex. väldigt mycket verbal förmåga man tänker på, men också sociala egenskaper, minneskapacitet, detaljuppfattning o.s.v. Allt detta har sedan använts för att utforma olika IQ tester. Men om man skall vara strikt så motsvarar ingen av det som finns på internett ens de mest basala kraven vad gäller reliabilitet eller validitet och kan mest ses som kul tidsfördriv. Egentligen finns det bara två som anses som korrekta, WAIS och en som heter Ravens matriser, båda är belagda med sekretess. Vad gäller MENSA så har de en egen snävare definition på intelliigens som inte är accepterad i forskningsmiljö.
Sedan var det detta med hur många olika intelligenser vi har, en del säger sju, någon säger tolv, någon två och en säger t.o.m. 122... Grunden för all denna variation är att det är lite svårt att ge en klar defintion på IQ och alla bygger på faktoranalyser. (Svår matematik...)
Vad gäller tolkningen är en siffra, ex IQ 112, helt ointressant men kan vara kul för de med en hög siffra att berätta för de med en lägre, men säger inget om hur personen fungerar. Men eftersom testen man normalt använder innehåller drygt tio deltester så kan man göra en s.k. profiltolkning och då få ut mycket information om arbetsminne (d.v.s personens RAM), perceptionshastighet, verbala förmågor, sekvensiell kontra parallell processande, diskrimenringsförmåga o.s.v. inkl. empati!!! Då börjar det faktiskt att bli lite mer intressant, om än bra mycket svårare, eftersom du då får en bättre insikt i hur personen processar information.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
....att ha en åsikt är inte detsamma som att medvetet kränka någon... ah är troligen den här som jag står längst ifrån rent ideologiskt

Haha. Själv tror jag att vi står varandra väldigt nära, det är bara det att du inte riktigt vaknat upp ännu.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Fluffig skrev:
En positiv sak med muslimerna och vissa andra grupper är faktiskt att de flesta har en familjekänsla som jag tror många Svenska familjer är avundsjuka på.
Vissa grupper tar hand om sina sjuka familjemedlemmar på ett sätt som jag blir avundsjuk på. De sitter aldrig ensamma på akuten och väntar osv.
Nä dom måste ju ha en tolk med sig :D

General E skrev:
Varför ta in invandrare: I min värld tog man in många invandrare för att få in folk i arbetsför ålder för att betala skatt till pensionärer. Sedan blev det inte så bra eftersom majoriteten blev ointegrerade och arbetslösa.

En positiv sak med Iranier, som är muslimer, är att de har lägre arbetslöshet än svenskar. Ofta högutbildade från hemlandet och satsar stenhårt på utb i sv. Dock hamnar dom i samma muslimgrupp som människor från afrika under sahara, som har uppemot 80% arbetslöshet.
Samt att de inte får jobb, istället får de köra runt svenska affärsgubbar i sin taxi.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
Fast han verkar farligt röd, den där korvgubben...

Kanske ska byta namn till Pölsemannen då!
RESA-20s28-poelse1-30.jpg
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
För att svara seriöst för en gångs skull: Alla invandrare som sköter sig och VILL integrera sig i svenska samhället, (dock vill inte alla detta) är hjärtligt välkomna att stanna. Men minsta lilla brott som begås ska leda till omdelbar utvisning för gott, fängelsestraff ska avtjänas i sitt hemland, ursprungsland. Om det innebär tortyr, kastrering eller annan form av straff, spelar ingen roll, det ska gärningsmannen tänka på innan brottet begås. Ett fängelsestraff för en invandrare som sverige har tagit hit, hjälpt och försökt intergrera på ett bra eller mindre bra sätt, ska inte bekostas av varken svenska skattebetalare eller invandrare som även de faktiskt betalar skatt. Jag anser vidare att Sverige inte bör ta emot fler invandrare än vad Svenska staten klarar av att hantera samt försörja med jobb. Arbetslöshet leder till dagdriveri, svårare att integreras samt kan även leda till ökad kriminalitet i olika former. Vi bör med andra ord se över vårt eget hus innan vi klarar av att hjälpa andra. Svenska sjukvården är katastrof, arbetslösheten är hög inom vissa yrken, vilket jag hellre ser att pengarna investeras i, snarare än att ta hand om kriminella invandrare som inte vill anpassa sig efter svenska lager och normer.Dock är inte alla invandrare kriminella, så missförstå mig inte nu, (korvgubbe och du med hästsvansen) Vidare anser jag att flyktingar från mindre bemedlade länder och med svårigheter kan tas emot i europa, men andra länder än enbart Sverige, Tyskland, Holland, etc kan ju försöka anstränga sig att ta emot några också. Sammanfattning för icke läskunniga: Invandrare är välkommna så länge de sköter och VILL intergerara sig i samhället, brott=utvisning, se om sitt eget hus först. Detta gäller araber, zigenare, bögar, gul,röd muslim,katolik och alla andra indelningar ni lyckas göra.Och en hälsning till alla som misslyckas, försök igen så svårt är det inte! Det handlar inte om pengar, kultur, ras, uppväxt, så försök inte med några undanflykter, det handlar om vilja, vilket många invandrare saknar, för att få bidrag, jobba svart, begå hedersmord eller ligga hemma på dagarna verkar vara enklare för många tyvärr, dock inte alla.

// MVH Blatten och hans familj som vill och har intergrerat sig i svenska samhället.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Maxxi skrev:
// MVH Blatten och hans familj som vill och har intergrerat sig i svenska samhället.


Ett klart tydliggörande. :tummenupp
Då behöver jag inte fundera på var du står..
Lät ungefär som du citerade Sverigedemokraterna så varför inte satsa på en politisk karriär hos dem?

Edit1:
Några av Sverigedemokraternas punkter för "befolkningspolitik":

# Utländsk medborgare som inte kan försörja sig bör återvända till sitt hemland.

# Tidsbegränsade uppehållstillstånd återinförs och används regelmässigt istället för permanenta uppehållstillstånd.

# Invandrare som begår brott ska utvisas.
 
Last edited:

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
korvgubbe skrev:
Ett klart tydliggörande. :tummenupp
Då behöver jag inte fundera på var du står..
Lät ungefär som du citerade Sverigedemokraterna så varför inte satsa på en politisk karriär hos dem?
Tror inte jag är välkommen hos dem med min utländska bakgrund, samt ser jag inte mina åsikter som rasistiska, nationalistiska eller vad ni än vill kalla det. Jag anser dock att mina åsikter är realistiska, verklighetsförankrade. Dock får jag tacka för komplimangen, och andra sidan ligger inte mina polistiska åsikter så lång åt höger, snarare är jag väl i såfall moderat, har dock aldrig engagerat mig i politik då det är meningslöst, partierna är alla lika goda kolsupare (stavning?) som lovar guld och gröna skogar.

korvgubbe skrev:
Ett klart tydliggörande. :tummenupp
Då behöver jag inte fundera på var du står..
Lät ungefär som du citerade Sverigedemokraterna så varför inte satsa på en politisk karriär hos dem?

Edit1:
Några av Sverigedemokraternas punkter för "befolkningspolitik":

# Utländsk medborgare som inte kan försörja sig bör återvända till sitt hemland.

# Tidsbegränsade uppehållstillstånd återinförs och används regelmässigt istället för permanenta uppehållstillstånd.

# Invandrare som begår brott ska utvisas.
Fråga 1, svar nej, de som är här ska få stanna, dock behöver vi inte ta emot fler om vi inte kan intergrera dem på ett vettigt sätt och ge dom ett anständigt jobb.

Fråga 2, ohfan trodde att permanent inte fanns,,min far har haft tillfälligt i 35 år innan han fick tummen ur och skaffade svenskt, eller rättare sagt dubbelt medborgarskap.

Fråga 3, ja absolut, varför inte?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Maxxi skrev:
Tror inte jag är välkommen hos dem med min utländska bakgrund, samt ser jag inte mina åsikter som rasistiska, nationalistiska eller vad ni än vill kalla det. Jag anser dock att mina åsikter är realistiska, verklighetsförankrade. Dock får jag tacka för komplimangen, och andra sidan ligger inte mina polistiska åsikter så lång åt höger, snarare är jag väl i såfall moderat, har dock aldrig engagerat mig i politik då det är meningslöst, partierna är alla lika goda kolsupare (stavning?) som lovar guld och gröna skogar.

SD anser inte sin politik som rasistisk utan endast som realistisk....
....men likafullt ligger dina åsikter betydligt närmare SD än hos moderaterna...

Men med tanke på att du kanske inte kan bli en trovärdig talesman åt SD men ändå ligger så långt till höger som du gör rekomenderar jag att du slår dina påsar ihop med Markus...

Maxxi skrev:
Fråga 1, svar nej, de som är här ska få stanna, dock behöver vi inte ta emot fler om vi inte kan intergrera dem på ett vettigt sätt och ge dom ett anständigt jobb.


Fråga 3, ja absolut, varför inte?

I båda frågorna anser jag att det ska ske en enskilld prövning... Finns det ett uppenbart skydsbehov ska vi självklart ta emot personen även om det kostar oss en slant.

Och som jag sa tidigare i tråden. Nationalliteten ska inte vara avgörande när man utdömmer ett straff. Påföljden ska vara rimlig i förhållande till brottet. Och redan idag utvisar vi 30% av de som inte är svenskar som begår brott...
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
korvgubbe skrev:
SD anser inte sin politik som rasistisk utan endast som realistisk....
....men likafullt ligger dina åsikter betydligt närmare SD än hos moderaterna...

Men med tanke på att du kanske inte kan bli en trovärdig talesman åt SD men ändå ligger så långt till höger som du gör rekomenderar jag att du slår dina påsar ihop med Markus...

Yes, du har likt en pastor gett mig insikt i vad jag befinner mig i mitt liv!! Hoppas mina invandrar kompisar och min far kan acceptera att jag röstar på dem i nästa val då :tummenupp För övrigt har jag dubbelt medborgarskap, är man välkommen då? Har alltid funderat och har nog nu kommit fram till att eftersom jag har sydeuropeiskt ursprung så är jag nog släkt med Benito Amilcare Andrea Mussolini, eller med den gamla fascistiska Ustasha-regimen :gnissla
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Maxxi skrev:
Yes, du har likt en pastor gett mig insikt i vad jag befinner mig i mitt liv!!

Du kan väl lika enkelt som jag läsa vad som står på Sd:s hemsida.. det är ju inget jag stämplat dig som.. ...jag påpekar bara de uppenbara likheterna.
Din bakgrund är väl helt irrelevant så länge som du uttrycker så klara åsikter om saker och ting.. Jag försöker inte få dig att ändra uppfattning eftersom du gjort rätt klart att du tycker jag konstant är ute och cyklar...

Jag har inte försökt stämpla dig som rasist eller något annat utan endast reflekterat över de slående likheterna mellan dina åsikter och de som SD uttrycker på sin hemsida.

Och bara en annan rent generell fråga? Kan inte invandrare vara rasister? Rasism handlar väl i grund och botten om att klumpa ihop folk av annan härkomst än sig själv och därefter tillskriva dem egenskaper baserat på deras ursprung eller tillhörighet snarare än deras faktiska handlingar och åsikter..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top