korvgubbe skrev:Vilka raser då? Superretarder?
Hmm, så du säger att det inte finns olika raser av människor?
OK, vi kallar dem afrikaner och araber istället då.
korvgubbe skrev:Vilka raser då? Superretarder?
Förklara o du store språkpolis. Jag förstår inte.Gustav1 skrev:Jag blev tvungen att kryssa i ALLA alternativ.
Men det beror nog mest på att jag lekte språkpolis och fann det som det enda rätta.
Det finns ju..medlemmar av andra raser, som är dummare, dock inte alla, och så vidare..
Gustav1 skrev:Hmm, så du säger att det inte finns olika raser av människor?
OK, vi kallar dem afrikaner och araber istället då.
honkiie skrev:Förklara o du store språkpolis. Jag förstår inte.
korvgubbe skrev:Åfan... coolt att du är så insatt med tanke på att vi inte studerat rasbiologi i Sverige sedan 50:talet... Du kanske kan ge det en nytändning!
Ska jag nämna alla människor i afrika vid namn eller så får du kryssa för varje eller? Det är raser det snackas om och självklart en generalisering av rang eftersom det är rasism vi snackar om.Gustav1 skrev:Ta det nu inte så hårt.
Vad jag menar är att det ju faktiskt finns AFRIKANER (märk väl, ingen specifik rastillhörighet) som är mördare. Då måste jag ju kryssa i det i pollen. Då menar jag naturligtvis inte att ALLA afrikaner är det. Eller nordbor, eller..ja du fattar.
Gustav1 skrev:Ta det nu inte så hårt.
Vad jag menar är att det ju faktiskt finns AFRIKANER (märk väl, ingen specifik rastillhörighet) som är mördare.
SSB skrev:Svarade du ja eller nej på pollens fråga om brottslighet/brist på intelligens är genetiskt betingat hos icke vita?
*nyfiken*
korvgubbe skrev:Frågan var ju om någon här ansåg att detta var något som var genetiskt betingat....
KarateKid skrev:Svarade; "Nej, Ingen skillnad".
Jag tror det är som med det mesta när det gäller diskussioner av denna dignitet här på forumet. Man läser och tolkar det man vill läsa lite som man vill.Gustav1 skrev:Finns det raser eller inte?
Hursom så har jag ju på ett långsökt sätt svarat på frågan då.
Det är givetvis inte genetiskt avgörande. Människor ur alla raser(?) begår ju brott.
Agamemnon skrev:Kan ju slänga lite bensin på elden o säga att det skiljer en del mellan olika rasers IQ. Om ett IQ test speglar personens intelligens/dumhet eller om det endast visar hur duktig personen är på att lösa IQ-test-relaterade problem är en annan fråga.
Bonny skrev:Du har inte pejling på hur man definerar IQ ser jag! IQ är INTE ett begrepp som defineras som genomsnittet för hela mänsklligheten. Hur tror du att man skulle utforma den testen???
IQ beräknas och standardisera på varje enskild nationell befolkning så ALLT du läser om att ett folk har ett snitt som avviker från 100 är kvalificerad pseudovetenskap på sin höjd alternativt ett uttalande från en som har en eller annan dold agenda.
Gustav1 skrev:Finns det raser eller inte?
Chris Ash skrev:Inte enligt...
Beror på vem du frågar.
t-rex skrev:Vad har han sagt nu?
korvgubbe skrev:Jag ser således ingen vinst i att stänga tusentals människor ute från sverige och låter dem fortsätta drabbas av krig och förföljelse bara för att det visat sig att det ibland den gruppen finns en viss ökad risk för att vissa ska begå brott...
Belfrage skrev:Det finns inte många länder i Afrika t.ex. som kan jämnföra sig med Sverige när det gäller utbildning / utbildningsmöjligheter.
korvgubbe skrev:Jo, jag greppade nog att det var en passning snarare än en känga... Och mitt svar var nog snarare en replik på ah17:s eviga mässande om den multikulturella konspirationen som per definition gör oss ( "mig och co" ) till indoktrinerade oupplysta PK-anhängare....
Belfrage skrev:Dem är dummare.
Det finns inte många länder i Afrika t.ex. som kan jämnföra sig med Sverige när det gäller utbildning / utbildningsmöjligheter.
Agamemnon skrev:Är det NÅGON som INTE håller med mig om att vi ska skicka ut packet som begår brott?
prulle skrev:Akademiker har vi redan för många.
Markus skrev:Förutom 346 ledamöter i Riksdagen? Nej, det tror jag inte.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|