Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Gustav1 skrev:
Jag blev tvungen att kryssa i ALLA alternativ.
Men det beror nog mest på att jag lekte språkpolis och fann det som det enda rätta.

Det finns ju..medlemmar av andra raser, som är dummare, dock inte alla, och så vidare..
Förklara o du store språkpolis. Jag förstår inte.
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Kan ju slänga lite bensin på elden o säga att det skiljer en del mellan olika rasers IQ. Om ett IQ test speglar personens intelligens/dumhet eller om det endast visar hur duktig personen är på att lösa IQ-test-relaterade problem är en annan fråga.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Gustav1 skrev:
Hmm, så du säger att det inte finns olika raser av människor?
OK, vi kallar dem afrikaner och araber istället då.

Åfan... coolt att du är så insatt med tanke på att vi inte studerat rasbiologi i Sverige sedan 50:talet... Du kanske kan ge det en nytändning! :tummenupp
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
honkiie skrev:
Förklara o du store språkpolis. Jag förstår inte.

Ta det nu inte så hårt.

Vad jag menar är att det ju faktiskt finns AFRIKANER (märk väl, ingen specifik rastillhörighet) som är mördare. Då måste jag ju kryssa i det i pollen. Då menar jag naturligtvis inte att ALLA afrikaner är det. Eller nordbor, eller..ja du fattar.

korvgubbe skrev:
Åfan... coolt att du är så insatt med tanke på att vi inte studerat rasbiologi i Sverige sedan 50:talet... Du kanske kan ge det en nytändning! :tummenupp

Det är roligt att du reagerar så starkt.
Jag förstår dock inte varför.
Ska vi hårdra det så är vi väl alla djur?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Gustav1 skrev:
Ta det nu inte så hårt.

Vad jag menar är att det ju faktiskt finns AFRIKANER (märk väl, ingen specifik rastillhörighet) som är mördare. Då måste jag ju kryssa i det i pollen. Då menar jag naturligtvis inte att ALLA afrikaner är det. Eller nordbor, eller..ja du fattar.
Ska jag nämna alla människor i afrika vid namn eller så får du kryssa för varje eller? Det är raser det snackas om och självklart en generalisering av rang eftersom det är rasism vi snackar om. :7peta :pannkyss
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Gustav1 skrev:
Ta det nu inte så hårt.

Vad jag menar är att det ju faktiskt finns AFRIKANER (märk väl, ingen specifik rastillhörighet) som är mördare.

Frågan var ju om någon här ansåg att detta var något som var genetiskt betingat....
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
SSB skrev:
Svarade du ja eller nej på pollens fråga om brottslighet/brist på intelligens är genetiskt betingat hos icke vita?

*nyfiken*

Svarade; "Nej, Ingen skillnad".

Dock kan man ju tycka att vissa kulturer osv. är "bättre" eller "sämre" än andra, men om man tror att ex. turkar är genetiskt mer kriminella än svenskar så har man nog lite otur när man tänker.

Jag tror det handlar om faktorer som uppfostran (kultur), ekonomisk situation, trygghet/familjesituation (ex. fred/krig) och till stor del omgivning (ghetto/villaområde) m.m.

Det man skulle kunna fundera på kring pollens alternativ är huruvida våldtäktsmän på något sätt har en genetiskt högre sexualdrift än andra. Att denna siffra skulle vara högre i ett visst land har jag dock svårt att tro.

Ps. Är osäker på stavningen av ghetto :va
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Finns det raser eller inte? :confused:


Hursom så har jag ju på ett långsökt sätt svarat på frågan då.
Det är givetvis inte genetiskt avgörande. Människor ur alla raser(?) begår ju brott.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
korvgubbe skrev:
Frågan var ju om någon här ansåg att detta var något som var genetiskt betingat....

Jo, och vilken ras man tillhör borde vara ganska genetiskt betingat, eller vad tror du?
Förutsatt att man särskiljer människor i raser dårå.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
KarateKid skrev:
Svarade; "Nej, Ingen skillnad".

:tummenupp

.....Jag hade nog varit förvånad om vi i Sverige inte på något sätt präglats av att vi levt utan krig i hundratals år.... Och på samma sätt präglas mäniskor som lever upp i krig, svält, fattigdom under generationer av det...

Att stänga ute alla människor som är mer benägna att begå brott än oss "ursvenskar" är i mina ögon inget annat än trångsynt eftersom den absoluta merparten av de som stängs ute inte lär begå brott utan istället bara behöver vårt beskydd o.s.v....

Jag ser således ingen vinst i att stänga tusentals människor ute från sverige och låter dem fortsätta drabbas av krig och förföljelse bara för att det visat sig att det ibland den gruppen finns en viss ökad risk för att vissa ska begå brott...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav1 skrev:
Finns det raser eller inte? :confused:


Hursom så har jag ju på ett långsökt sätt svarat på frågan då.
Det är givetvis inte genetiskt avgörande. Människor ur alla raser(?) begår ju brott.
Jag tror det är som med det mesta när det gäller diskussioner av denna dignitet här på forumet. Man läser och tolkar det man vill läsa lite som man vill.

Skrämmande dock att siffrorna ser ut som de gör ändå. Tror knappast alla har tänkt lika skarpsint som du gjort. Nu är det väl bara en tidsfråga tills NSF eller någon annan intelligent krets av människor spatserar in i riksdagen. Halleluja.

Edit: Tilläggas ska det göra att jag röstade "Nej, ingen skillnad". Det hade dock inte med min politiska åsikt, eller läggning att göra för fem små ynka ören.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Agamemnon skrev:
Kan ju slänga lite bensin på elden o säga att det skiljer en del mellan olika rasers IQ. Om ett IQ test speglar personens intelligens/dumhet eller om det endast visar hur duktig personen är på att lösa IQ-test-relaterade problem är en annan fråga.

Inte enligt...

Bonny skrev:
Du har inte pejling på hur man definerar IQ ser jag! IQ är INTE ett begrepp som defineras som genomsnittet för hela mänsklligheten. Hur tror du att man skulle utforma den testen???
IQ beräknas och standardisera på varje enskild nationell befolkning så ALLT du läser om att ett folk har ett snitt som avviker från 100 är kvalificerad pseudovetenskap på sin höjd alternativt ett uttalande från en som har en eller annan dold agenda.

Gustav1 skrev:
Finns det raser eller inte? :confused:

Beror på vem du frågar.
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Chris Ash skrev:
Inte enligt...





Beror på vem du frågar.

Och vad är det som säger att man inte kan anordna ett IQ test där de grupper/raser man vill mäta ingår? 100 är således genomsnittet för testets totala population. Elementärt!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Vad har han sagt nu?

Risig liberal du är, som man måste hjälpa med länkar till Liberaltidningen No1:s förstasida. ;)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=501745&previousRenderType=6

korvgubbe skrev:
Jag ser således ingen vinst i att stänga tusentals människor ute från sverige och låter dem fortsätta drabbas av krig och förföljelse bara för att det visat sig att det ibland den gruppen finns en viss ökad risk för att vissa ska begå brott...

Varför målar du medvetet upp en bild som du vet inte är sann?
Du vet det där med procenten, vi har gått igenom det hur många ggr som helst nu.
:hej
 

Belfrage

Prylbög
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB..., Minimoto
Dem är dummare.

Det finns inte många länder i Afrika t.ex. som kan jämnföra sig med Sverige när det gäller utbildning / utbildningsmöjligheter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Belfrage skrev:
Det finns inte många länder i Afrika t.ex. som kan jämnföra sig med Sverige när det gäller utbildning / utbildningsmöjligheter.

Afrikanerna är sämre utbildade menar du väl, inte dummare?
Om du menar dummare:
Är afrikanska svarta (som jag gissar att du syftar på) dummare än t.ex. amerikanska svarta*?
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Jo, jag greppade nog att det var en passning snarare än en känga... Och mitt svar var nog snarare en replik på ah17:s eviga mässande om den multikulturella konspirationen som per definition gör oss ( "mig och co" ) till indoktrinerade oupplysta PK-anhängare....

Konspirationen som lyckats ganska bra med att förtrycka sanningen i mer än tio års tid. Nu börjar det dock sippra ut.

IWTBF
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Belfrage skrev:
Dem är dummare.

Det finns inte många länder i Afrika t.ex. som kan jämnföra sig med Sverige när det gäller utbildning / utbildningsmöjligheter.

Okunnigare menar du? Intelligens är förmågan att tillgodogöra sig av information och utbildning. Får du inget som hjärnan kan använda så spelar det ingen roll om du så har hjärnkapacitet som Newton.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Agamemnon skrev:
Är det NÅGON som INTE håller med mig om att vi ska skicka ut packet som begår brott?

Har du missat reaktionerna på folkpartiets utspel som i korthet gick ut på just det du skriver?

prulle skrev:
Akademiker har vi redan för många.

Som kör taxi.

Markus skrev:
Förutom 346 ledamöter i Riksdagen? Nej, det tror jag inte.

Vilka tre är för?

Så jag vet vart jag skall skicka medaljen / Kungen
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top