Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
korvgubbe skrev:
Och bara en annan rent generell fråga? Kan inte invandrare vara rasister? Rasism handlar väl i grund och botten om att klumpa ihop folk av annan härkomst än sig själv och därefter tillskriva dem egenskaper baserat på deras ursprung eller tillhörighet snarare än deras faktiska handlingar och åsikter..

Invandrare likt alla andra kan vara och är i en del fall rasister. Jag kan ge familje medlemmar som ett exempel. Kurder/araber från Irak etc är ofta inte helt galna i människor med afrikanskt ursprung. Kanske att umgås men om en dotter skulle komma hem o säga: detta är min pojkvän kan jag nästan lova att i många fall skulle det bli ett jäkla liv !

Och i detta fall som i alla andra fall är rasism FEL !!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nursey skrev:
Invandrare likt alla andra kan vara och är i en del fall rasister. Och i detta fall som i alla andra fall är rasism FEL !!

Absolut, jag vet.. frågan var en aning retorisk och egentligen riktad till Maxxi som gjort klart många gånger hur långt ute jag är och cyklar och alltid är lika snabb med att berätta hur invandrade hans föräldrar/pappa är...

Självklart är all rasism lika vansinnigt förkastlig...!

Nursey skrev:
Kanske att umgås men om en dotter skulle komma hem o säga: detta är min pojkvän kan jag nästan lova att i många fall skulle det bli ett jäkla liv !

....och det där är ju en attityd som måste bekämpas där många invandrade grupper måste kliva in och ta ett eget ansvar... men som tur var börjar det hända saker där med. Det är återigen samma sak som vi sa tidigare i tråden:
- faran är den stora massans tystnad.
I invandrade grupper måste man våga säga till när det vädras attityder och åsikter som står i direkt motsats till de som Sverige står för.. Det gäller heders-attityder och kan gälla glorifiering av terror. OCh självklart kan rasism mellan invandrare aldrig accepteras...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Just de nu kom jag på var bensindunken stog. Skulle ni kunna tänka er att ha en utlänsk partner? Altså utomeuropeisk?
Mitt svar rent spontant är nej, men tänker jag efter kan jag inte fatta varför jag tänker så eller hur jag kan tänka så. Kärlek är ju kärlek.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
korvgubbe skrev:
Du kan väl lika enkelt som jag läsa vad som står på Sd:s hemsida.. det är ju inget jag stämplat dig som.. ...jag påpekar bara de uppenbara likheterna.
Din bakgrund är väl helt irrelevant så länge som du uttrycker så klara åsikter om saker och ting.. Jag försöker inte få dig att ändra uppfattning eftersom du gjort rätt klart att du tycker jag konstant är ute och cyklar...QUOTE]

Jo jag anser att du ständigt är ute och cyklar, liktväl många andra som anser samma sak om dig. Jag vet mina åsikter samtidigt respekterar jag dina och killen med det långa håret som lever sig kvar i utopin på 80-talet. Ingen mening att diskutera mer, du vet nu mina åsikter, så kom inte i fortsättningen och hävda att jag aldrig argumenterar, för i mitt långa inlägg tog jag mig tid, samt ork till detta. Jag vet dina åsikter och vi tycks ha olika åsikter, så med andra ord kan vi inte nå konsensus i denna fråga heller.

edit: jag erkänner, jag är fascist och släkt med den gode mussolini :gnissla :huvet

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Maxxi skrev:
Jag vet dina åsikter och vi tycks ha olika åsikter, så med andra ord kan vi inte nå konsensus i denna fråga heller.

We agree to disagree! :tummenupp

Men med den inställningen kan man ju fimpa alla politiska debatter för vi vet ju ändå att GP och Reinfeldt kommer tycka olika...

Ibland handlar ju en debatt inte om att omvända den man debatterar med utan att låta den stora massan få ta del av argumenten så att DE kan ta ställning....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Masonit skrev:
Otroligt att det som man själv upplevt och som man fått sina "fördomar" ifrån kan stämma så väl.

Det är ju för att du är trångsynt och inteolerant. Det finns inget negativt med invandring, invandring är enkom kul. :tummenupp

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
prulle skrev:
Den här pollen går ju käpp rätt åt helvete! 35% :skrämd

Varför krångla till det med en massa alternativ i pollen? "Är invandrare mördare?" ger väl ingen vettig info? Tror man att alla invandrare är mördare om man fyller i detta? Räcker det att man tror att några invandrare är mördare? Minsta barn förstår ju att det finns mördare bland invandrare men alla är det förstås inte. Förstår verkligen inte tanken bakom alternativen. Räcker det inte med att besvara grundfrågan med ett Ja eller Nej?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Agamemnon skrev:
Räcker det inte med att besvara grundfrågan med ett Ja eller Nej?

Det är samma kille som gjort pollen som menar att hasch är bra för järnan för det har peter toch sjungit.

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Markus skrev:
Det är samma kille som gjort pollen som menar att hasch är bra för järnan för det har peter toch sjungit.

Tanken är såklart att han ska ha kul när folk försöker hitta logiken i pollen :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Agamemnon skrev:
Tanken är såklart att han ska ha kul när folk försöker hitta logiken i pollen :D

Njae, han röker inte själv men han har respect för jangkis.

Bifogat

• delete dre.jpg
    delete dre.jpg
    29.5 KB · Visningar: 31

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
korvgubbe skrev:
Ja, men att en, två eller ens fem bryr sig är väl egentligen inte något särskillt gott betyg om det samtidigt sitter ett femtiotal å håller käften?

Att jag mfl håller käften beror på att du och några till som tröstlöst älter och älter på detta forumet alltid ska förlöjliga och nervärdera ens åsikt! Ingen orkar höra era moralkakor och era löjliga paralleller. Jag vet nu att mina åsikter stämmer (för nu finns det ju statistik på det. :rolleyes: ) och nu är det bara hårdare tag som gäller.

\Masonit

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Masonit skrev:
Att jag mfl håller käften beror på att du och några till som tröstlöst älter och älter på detta forumet alltid ska förlöjliga och nervärdera ens åsikt! Ingen orkar höra era moralkakor och era löjliga paralleller. Jag vet nu att mina åsikter stämmer (för nu finns det ju statistik på det. :rolleyes: ) och nu är det bara hårdare tag som gäller.

\Masonit

Haha kalla du mig moraltant? :rofl

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Orkar inte läsa hela skiten men.

Rasisterna är väl ändå dom dummaste av alla?

Massa folk gnäller på invandrare men kolla alla närbutiker videoställen osv osv vilken svensk skulle jobba dom tiderna?

Många gnäller på att fängelse består av en större del av utländsk härkomst visst men vad fick de för chans här innan de gav upp?

Stäng gränserna nu ta hand om de som är här o alla våra egna problem så kanske det finns hopp för Sverige utvecklingen går ju åt fel håll just nu.

Kan skriva en massa åsikter hit o dit men det är ingen idé.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept