Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
SSB skrev:
EDIT: Alternativt att detta är beviset för att "dom" talar sanning när dom säger att hälften av alla som går ut 9.an har bristande kunskaper i svenska (såsom läsförståelse), matematik osv.

Jag är sämst på svenska och jag klarar av att rösta nej och att argumenera någerlunda.

Hur många här är anti rasister? dvs hatar rasister?
Beror på vad man kallar hatar. Men avskyr är kanske ett bättre ord eller äcklas.
Jag räknar mig till dom(antirasterna) gör ni?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Agamemnon skrev:
Detta skulle avskräcka betydligt mera än en vistelse på ett av våra SPA till fängelser.


Nej, det skulle det inte. Alls. Überhuvudtaget.

Naivt uttalande..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Agamemnon skrev:
Varför inte 100%?? Och varför inte utvisa dem INNAN de kostat en massa pengar i svenska fängelser?? Nog fan skulle man tänka sig för en extra gång innan man våldtar den där fjortisen ifall man garanterat blir utvisad, med allt vad det innebär för ev andra familjemedlemmar som blir kvar i sverige etc. Detta skulle avskräcka betydligt mera än en vistelse på ett av våra SPA till fängelser.


WORD! Sen kan vi göra likadant med rasister, skicka dom till irak eller iran eller något. :hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Agamemnon skrev:
Varför inte 100%??

Kanske för att jag är sån där blockflöjtsspelare som inte gillar generella regler utan anser att en rättstat bör ha enskild prövning där man kan värdera straffet och straffets konsekvenser i förhållande till det begågna brottet....

I grova brott som våldtäkter och andra våldsbrott ser jag inga direkt förmildrande omständigheter.....

Men att skicka någon till tortyr för att de snott en cykel är inget som jag ser som självklart...

Självklart ska vi vara hård och kräva ansvar av folk som begår brott. men det bör finnas någon form av rimlighet även när det gäller invandrare på samma sätt som du har rätt att överklaga ett indraget körkort om du kört för fort men jobbar som typ yrkesförare...

Summa sumarum:
- Vi ska ha hårda påföljder för våldsbrott och jag efterfrågar i så gott som alla trådar hårdare påföljder för denna typ av brott. Men jag är inte för ett regelverk som inte ger utrymme för enskild prövning bara för att personen som begått ett brott inte är svensk sedan 4 generationer...
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Zee skrev:
Nej, det skulle det inte. Alls. Überhuvudtaget.

Naivt uttalande..

Varför det? Skulle inte du tänka efter en gång till? Må hända att fängelse inte är ett spa dock.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
prulle skrev:
Hur många här är anti rasister?

Jag ser mig själv som antirasist men hatar inte rasister. Däremot kan jag avsky deras åsikter.

"Jag avskyr dina åsikter men skulle dö för din rätt att uttrycka dem"

....att ha en åsikt är inte detsamma som att medvetet kränka någon... ah är troligen den här som jag står längst ifrån rent ideologiskt men jag har aldrig tänkt tanken på att försöka få honom bannad bara för att han inte tycker som jag.... Han har än så länge aldrig kränkt någon i mina ögon....
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
korvgubbe skrev:
Kanske för att jag är sån där blockflöjtsspelare som inte gillar generella regler utan anser att en rättstat bör ha enskild prövning där man kan värdera straffet och straffets konsekvenser i förhållande till det begågna brottet....

I grova brott som våldtäckter och andra våldsbrott ser jag inga direkt förmildrande omständigheter.....

Det måste ju vart det han mennade hoppas jag annars har vi vår första rasist.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
prulle skrev:
Varför det? Skulle inte du tänka efter en gång till?

Än så länge finns det ju ingen forskning som visar på något direkt samband mellan hårda straff och lägre brottslighet... Däremot måste man ju ha straff i andra syften än att enbart straffa och avskräcka och det är att skydda övriga medborgare och där anser ju jag att vi allt för många gånger har brustit...
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
korvgubbe skrev:
Kanske för att jag är sån där blockflöjtsspelare som inte gillar generella regler utan anser att en rättstat bör ha enskild prövning där man kan värdera straffet och straffets konsekvenser i förhållande till det begågna brottet....

I grova brott som våldtäckter och andra våldsbrott ser jag inga direkt förmildrande omständigheter.....

Men att skicka någon till tortyr för att de snott en cykel är inget som jag ser som självklart...

Självklart ska vi vara hård och kräva ansvar av folk som begår brott. men det bör finnas någon form av rimlighet även när det gäller invandrare på samma sätt som du har rätt att överklaga ett indraget körkort om du kört för fort men jobbar som typ yrkesförare...

Summa sumarum:
- Vi ska ha hårda påföljder för våldsbrott och jag efterfrågar i så gott som alla trådar hårdare påföljder för denna typ av brott. Men jag är inte för ett regelverk som inte ger utrymme för enskild prövning bara för att personen som begått ett brott inte är svensk sedan 4 generationer...

Jag tror inte det skulle vara så svårt att dra en vettig gräns. Som minimum kunde vi utvisa alla som döms till fängelse. Men då är vi iallafall överens om att alla som begår grövre brott bör utvisas.

Ditt exempel med en 4G invandrare haltar. Har man varit svensk medborgare i 3G så kan de nog vara rätt klurigt att utvisa personen i fråga
:va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Agamemnon skrev:
Jag tror inte det skulle vara så svårt att dra en vettig gräns. Som minimum kunde vi utvisa alla som döms till fängelse. Men då är vi iallafall överens om att alla som begår grövre brott bör utvisas.

Ditt exempel med en 4G invandrare haltar. Har man varit svensk medborgare i 3G så kan de nog vara rätt klurigt att utvisa personen i fråga
:va


Jag överdrev väl mitt exempel en aning men jag menade snarare att vi inte enbart ska värdera nationallitet när vi diskuterar rättskydd och straffens konsekvenser...

Jag ser inga problem med utvisningar vid grova brott som sagt och var gränsen bör gå för att det ska bli aktuellt vet jag inte(vet f.ö. inte var den går nu) men en person ska alltid ha chansen att få påföljden värderad och ställd i relation till brottet.....
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
korvgubbe skrev:
Jag överdrev väl mitt exempel en aning men jag menade snarare att vi inte enbart ska värdera nationallitet när vi diskuterar rättskydd och straffens konsekvenser...

Jag ser inga problem med utvisningar vid grova brott som sagt och var gränsen bör gå för att det ska bli aktuellt vet jag inte(vet f.ö. inte var den går nu) men en person ska alltid ha chansen att få påföljden värderad och ställd i relation till brottet.....

Där är vi helt överens :tummenupp Men när domstolen har sagt sitt och straffpåföljden är fängelse så...
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
Agamemnon skrev:
Jisses! 214 inlägg på några timmar :3freak Är detta så mycket att bråka om? Alla vet att invandrare som helhet begår mer brott än genomsnittsbefolkningen. Med tanke på vilken bakgrund många har så är det väl inte så konstigt. Sedan finns det såklart en stor mängd exemplariskt skötsamma mönstermedborgare bland invandrargruppen. Den gruppen är det självklart ingen som har något emot (utom möjligtvis rasister och annat dumt folk).

Lösningen på problemet är väldigt enkel. Skicka ut packet som begår brott och behåll våra kära och skötsamma invandrare som enligt mitt tycke är en stor tillgång i vårt samhälle. Jag tycker precis lika illa om svenskar som begår brott, men dessa kan vi ju tyvärr inte skicka ur landet även om jag gärna sett att vi skickat ut dem också! Jag ser ingen skillnad på invandrare eller svenskar i denna fråga.

Är det NÅGON som INTE håller med mig om att vi ska skicka ut packet som begår brott?

Agamemnon skrev:
Varför inte 100%?? Och varför inte utvisa dem INNAN de kostat en massa pengar i svenska fängelser?? Nog fan skulle man tänka sig för en extra gång innan man våldtar den där fjortisen ifall man garanterat blir utvisad, med allt vad det innebär för ev andra familjemedlemmar som blir kvar i sverige etc. Detta skulle avskräcka betydligt mera än en vistelse på ett av våra SPA till fängelser.

Detta är så klockrent det bara kan bli. Håller med till 100%.
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
KarateKid skrev:
Detta är så klockrent det bara kan bli. Håller med till 100%.
Svarade du ja eller nej på pollens fråga om brottslighet/brist på intelligens är genetiskt betingat hos icke vita?

*nyfiken*
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
honkiie skrev:
Borde locka lika många tycker jag. Alla som inte är rasister är väl troligtvis mot rasism och vill då gärna veta hur läget ser ut på sporthoj.
Undrar hur fördelningen ser ut i den yrkeskriminella världen fördelning svenskar nysvenskar? ingen som vet.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag blev tvungen att kryssa i ALLA alternativ.
Men det beror nog mest på att jag lekte språkpolis och fann det som det enda rätta.

Det finns ju..medlemmar av andra raser, som är dummare, dock inte alla, och så vidare..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har inte läst tråden.

Generalisera mera!

Ädit: Och stava bättre, då blir nog världen en bättre plats för oss alla.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top