TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag körde en sådan några få kilometer under Start2Ride i våras och gillade den skarpt. På den korta turen kändes den som en bra avvägning mellan hanterlighet och komfort för längre turer. Det gav mersmak!Den här tror jag på:
View attachment 487225
Väcker villhakänslor hos mig. Och då har jag varken provkört eller ens sett den live. Men då tänker jag i kontext "touring" & "åka överallt". Alla hojar av större modell som i dag saluförs som offroadhojar är för stora och tunga för min smak. Av mina tre hojar har jag absolut roligast på min 30 år gamla KLX. I alla fall utanför asfalten.
Dock lite hög och något topptung för mig och mina korta ben. Och jag vet inte hur den passar (mig) i 120 km/t - med tanke på vindbrus. Det gick inte att avgöra på den begränsade körsträckan som erbjöds.
Ta en tur till närmsta handlare och testa!
Körde även nya Transalp 750 - den är lägre och passar mina ben bättre. Fast tusan vet om inte Transan kändes mer utslätad (Honda-mjuk...) och att Suzukin hade mer karaktär? Den saken får utredas vidare i sensommar/höst på lite längre provturer!