L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Fast inihelvete tråkig att köra.En riktigt gammal Transalp väger inte så mycket, har vtwin och duger till det mesta.
Fast inihelvete tråkig att köra.En riktigt gammal Transalp väger inte så mycket, har vtwin och duger till det mesta.
En sån kanske ? bangar varken asfalt eller grusDet gör inget om cylindrarna sitter i vinkel mot varandra också.
Jag, som startade tråden, menar att en liten resa måste vara över 30 mil eftersom den sträckan är det jag tycker är lagom för att inte kliva av nånstans.
Jag körde 1500 mil per år på min 690 de första två åren, inga som helst problem. Hade den i 6 år, gick som en klocka.Hittills har jag inte träffat någon eller ens hört talas om någon som lägger 1500 mil/år på en 690 eller motsvarande. Eller sett någon på blocket med >8.000 mil på mätaren så jag gissar att man väljer annat om man har sådana planer. Så syn på den.
Vill man ha potent motor, bra fjädring och låg vikt får man helt enkelt sälja andra egenskaper…
Jag körde 1500 mil per år på min 690 de första två åren, inga som helst problem. Hade den i 6 år, gick som en klocka.
De här herrarna körde London till Sidney på varsin 690, en trasig bränslepump på en av hojarna var det enda problemet, det är väl helt ok?
Eller den här snubben:
BeenRiding: Around the world on a KTM 690 - SLC UT Currently
So maybe it's not really retirement but that's what I've been calling it, and no one can do anything about it. Instead of waiting for retirement to...www.advrider.com
Blir ju lätt så när de börjat ta in andra märken som inte börjar på bokstäverna BMW...By the way så VANN Suzukin årets Alpenmaster i MOTORRAD.
En bragd för en japansk hoj och den seglar upp som ny favorit i klassen. Bra gjort!
Blir ju lätt så när de börjat ta in andra märken som inte börjar på bokstäverna BMW...
BMW har väl inte vunnit sen de började testa ordentligt. Typ 2 år sen.Har du missat att Ducati vunnit flera gånger?
:yes
BMW har väl inte vunnit sen de började testa ordentligt. Typ 2 år sen.
Egentligen inga, om man har slanglösa ekerhjul.Hur är det med ekerhjul egentligen? Vad är det för nackdelar med dem?
Kanske Transalp???Har inte asfalten kommit till Sunne än?
Min tanke var både asfalt och grus, men inte endurospår.
Fast egentligen en öppen diskussion om för och nackdelar med de olika.
Tyngre än gjutna , kör du med 4mm slang och däcklås och då är inte punktering vanligt .
kör du utan lås kan du dra av ventilen vid lågt tryck om däcket snurrar på fälgen men då är det nedåt 1,0-1,2 inte nåt du kör förrän du lämnar gruset och in på gråzoonskörning .
Punka fixar man relativt lätt om man har tre järn en slang och kolsyrepatron med sig har en 21” med och den funkar i 18” också till nöds om man skulle få genomslagspunka men det är inget du borde behöva fundera på alls , har sen -94 inte haft många punkteringar beroende på ekerfälg med slang utan det som varit har varit typ torra grenar och sånt som gått rakt igenom däcket eller genomslagspunka beroende på lågt tryck tung cykel inget man får vid normal körning.
Nu pratar jag ekerhjul på grus inget annat , har bara kört 17” med slang på 690 enduron när den gick som motard och då gick några ventiler när däcket rörde sig på fälgen men då var det rycken för att åka bakhjul som mördade dom
Egentligen inga, om man har slanglösa ekerhjul.
Är dom inte slanglösa så är det en del jobb efter vägen varje gång man får punktering.
?tänker inte säga emot då jag har inte vägt själv men hört från folk som har vägt smidda Alu vs ekerfälg 17 att alu är lättare , gasgas sm700 kör väl alu istället för eker enligt reklamen för att det är lättare .tåligare däremot är nog ekerhjul alla gångerEn del saker där vill jag nog vända mig lite mot:
Ekerhjul tyngre än gjutna?
"Dra av ventilen" när fälgen roterar på däcket kom senare - när effekterna började stiga.
I övrigt håller jag med.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |