Redskap för små raska äventyr

De här funderingarna har stigit till ytan igen utan att jag blivit speciellt mycket klokare. Förnuftet säger Multistrada 950s medan ögonen hellre vilar på en svart V85TT.

Eftersom jag är så otroligt nöjd😞 med den kinesiska elbilen min fru hjälpte mig att välja frågade jag henne om råd. När jag sa att jag ville ha en adventurehoj sa hon "Det är väl bara att spara ihop till en" varpå jag kontrade att jag kunde sälja min MT09 och få in en del av pengarna. "Jaha, ska du sälja den som du är så nöjd med?".
Då kände jag att det nog var bäst att inte säga så mycket mer om det.
Hur "stor" behöver den vara?
Såg 4-5 KTM 390 adventure och 2 CFMoto 450MT runt Lofoten.
Om du vill ha något "litet" att komplettera med.
 
Då kände jag att det nog var bäst att inte säga så mycket mer om det.
Jag tycker att du har dragit rätt slutsats!
Sälj absolut ingenting som du är nöjd med, här handlar det om att komplettera ett härligt liv.
Folk byter bil, kök, åker till sjukt varma länder och tycker att en husbil är bra.
Allting är relativt, och frågan är redan ställd, till dig själv och din livskamrat.
Tärningen är kastad kan man säga, och jag slår ett slag för nya BMW F900GS, jag tror att den kan vara oerhört intressant,
Till och med jag tänker att det skulle kunna vara värt att "kliva ut i sumpmarken" och testa den. :)
 
Jag tycker att du har dragit rätt slutsats!
Sälj absolut ingenting som du är nöjd med, här handlar det om att komplettera ett härligt liv.
Folk byter bil, kök, åker till sjukt varma länder och tycker att en husbil är bra.
Allting är relativt, och frågan är redan ställd, till dig själv och din livskamrat.
Tärningen är kastad kan man säga, och jag slår ett slag för nya BMW F900GS, jag tror att den kan vara oerhört intressant,
Till och med jag tänker att det skulle kunna vara värt att "kliva ut i sumpmarken" och testa den. :)
En gammal kompis köpte en i somras och har kört 650 mil med den. Pratade med honom idag och visste inte om det tidigare. Han har Endurofjädringen och hans son har en likadan med vanlig fjädring. Endurofjädringen är riktigt bra säger han, han har tävlat i motocross tidigt 90-tal så han har lite referenser iaf.
Vindskyddet är helt värdelöst säger han, han tycker inte ens att det är en långfärdshoj. Men fin motor och snål. Hans son överväger byte till 1250 GS… just pga komforten. De körde btw Touareg förra säsongen. Byter ofta och har flera hojar dessutom.
 
Idag provade jag Transalp 750 och Vstrom 800 DE. Jag gillade Suzukin bättre.
Senast jag testade de två var det motsatta känslan, men det var på inhägnat område och inte öppna vägar.
Lustigt nog kom jag hem med en offert på en Vstrom 800 utan ekerhjul.
 
Last edited:
Sen är ju GS450 på gång också. Tror/hoppas det kommer komma en hel del mindre, enklare ADV cyklar. Tänker att Yamaha säkert vill svara upp, Honda likaså (NX500 är tung), Suzuki m.fl. blir nog ett par riktigt spännande och roliga år framöver!
 
Ser ju trevlig ut 390in

Även denna CF 450 hamnar i samma prisklass , fast med två cylindrar istället
Som en mini Tenere 700
175kg torrvikt , så några kilo tyngre än KTMn



View attachment 509482

Den är riktigt grym för pengarna. Hojkamrat köpte en ifjol vår. Han har ALDRIG varit så nöjd med en hoj trots +40 hojar bakom sig, alltifrån 250 Enduro till literklubbor.


Mvh
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top