Regplåt fram.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lite off-topic..


Vägverket är en förlegat verk som behöver bytas ut mot en organisation som har som främsta mål att se till att vi får ett effektivt transportsystem, som de verkar nu så är alla åtgärder sådana som minskar framkomligheten och ökar restiderna:mad:

Lite mer off-topic då. Vägverket har precis gjort en jättestor förändring och det har startats en helt ny organisation, Transportrådet.
Många av dom funktioner som vi har att göra med hamnar där. Jag vet inte så mycket detaljer men grunden i den nya organisationen är verkligen helt ny med mycket nya människor från bl a näringslivet, så jag tror och hoppas att det kommer att blir ganska stora och märkbara förändringar snart...
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Lite mer off-topic då. Vägverket har precis gjort en jättestor förändring och det har startats en helt ny organisation, Transportrådet.
Många av dom funktioner som vi har att göra med hamnar där. Jag vet inte så mycket detaljer men grunden i den nya organisationen är verkligen helt ny med mycket nya människor från bl a näringslivet, så jag tror och hoppas att det kommer att blir ganska stora och märkbara förändringar snart...

Tjena Niklas

Låter ju minst sagt vettigt, frågan är om detta "råd" kommer att få något att säga till om, helt klart behövs en övergripande syn där man väger in behovet av effektiva och pålitliga transporter då vi lever i ett avlångt land. 0-visionens "drömmare" behöver få in lite förnuftigt folk kring sig så man kan se till att skattepengarna används rätt.

Du liksom jag vet hur ofta E4:an i Norrbotten numera är totalt avstängd pga vajerräckena och hur länge de får vara skadade med liggande stolpar som spretar likt spjut riktade mot bilar och MC. Det har nu gått så långt att jag alltid undviker den "säkra" E4:an då jag inte längre kan lita på att den är farbar och då har det gått för långt när man inte längre kan lita på våra europavägars framkomlighet. VägvÄrket är rena skämtet här uppe enligt min mening och bör skrotas totalt.

On topic igen

Du Niklas är verkligen rätt man att tala förstånd med dessa knepiga individer hos VV osv, själv saknar jag helt tålamodet att ägna tid med dem då de verkar komma från en annan planet. Är det fortfarande snack om regplåt fram från VV sida!? Jag trodde faktiskt att de släppt den tanken då den strider mot EG-rätt samt kräver grundlagsändring alt ändring av åtföljden för fortkörning, dvs likställa den med P-bot och liknande.

Det finns många tillverkare av regskyltar som står beredda att trycka upp Skogös mfl regskyltar så ett ägaransvar lär i alla fall bli kortvarigt:D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tjena Niklas

Låter ju minst sagt vettigt, frågan är om detta "råd" kommer att få något att säga till om, helt klart behövs en övergripande syn där man väger in behovet av effektiva och pålitliga transporter då vi lever i ett avlångt land. 0-visionens "drömmare" behöver få in lite förnuftigt folk kring sig så man kan se till att skattepengarna används rätt.

Du liksom jag vet hur ofta E4:an i Norrbotten numera är totalt avstängd pga vajerräckena och hur länge de får vara skadade med liggande stolpar som spretar likt spjut riktade mot bilar och MC. Det har nu gått så långt att jag alltid undviker den "säkra" E4:an då jag inte längre kan lita på att den är farbar och då har det gått för långt när man inte längre kan lita på våra europavägars framkomlighet. VägvÄrket är rena skämtet här uppe enligt min mening och bör skrotas totalt.

On topic igen

Du Niklas är verkligen rätt man att tala förstånd med dessa knepiga individer hos VV osv, själv saknar jag helt tålamodet att ägna tid med dem då de verkar komma från en annan planet. Är det fortfarande snack om regplåt fram från VV sida!? Jag trodde faktiskt att de släppt den tanken då den strider mot EG-rätt samt kräver grundlagsändring alt ändring av åtföljden för fortkörning, dvs likställa den med P-bot och liknande.

Det finns många tillverkare av regskyltar som står beredda att trycka upp Skogös mfl regskyltar så ett ägaransvar lär i alla fall bli kortvarigt:D

Vad jag har hört mellan raderna är att Transportrådet blir högsta instans, det är dom som talar om hur det skall bli med saker och ting, på gott och ont:)

Vad det gäller regplåt fram så har det varit tyst om det ganska länge nu. Kansliet på SMC har jobbat hårt (och jobbar fortfarande hårt) med lobbying mot förslaget, vi får väl se hur det blir. Förhoppningsvis hamnar förslaget på någon dammig hylla nånstans i ett arkiv... samma hylla där synvinkeln ligger...:)
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Reg-plåt´s grejen är fortfarande aktuell - det är lagt som ett skarpt lag-förslag och flera har svarat på remiss. SMCs hitter du hemsidan, även MC producenterna har åsikt och förslag - länk - se även övrige dokument där.länk.
Problemställningen är enkel; Polisen får inte sätta efter en MC, om det kan medföre risk för olycka. Som myndighet sku jag oxå störe mej på detta! Och när djupstudier visar att aldeles för hög hastighet är en primär dödsorsak - vill myndigheterna såklart göra nått.
Jag har tidigare skrivit på sporthoj och lagt upp bilder från fartkamror av wheelies och hög hastighet i korsningar - och sagt att vi måste lugna oss inför plåtpoliserna - annars kommer det ingrep! Och så blev det..

Och vi vett nog alla att regskylten inte löser problemet..
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
...Kansliet på SMC har jobbat hårt (och jobbar fortfarande hårt) med lobbying mot förslaget, vi får väl se hur det blir. ....:)

Sir Väs har absolut rätt. MC finns inte i VVs riktlinjer än, och detta är en stor del av problemet, likaväl som för hög hastighet i förhållande till trafiksits, vägens beskaffenhet och förerens kunskap.

Men, jag törs lova att MC kommer ingå i VVs riktlinjer. Jag förvänter att flera nyheter släpps inför MC mässan. Ett ex. är att Skogö gav kommando på att skylt för nypande kurva för MC ska införes och SMC kommer därför att insamla exakta ställen vart såna skylt ska upp.

SMC har jobbat intensivt med VV i en period på struktur förbättringer - exackt som Sir Väs önskade att VV sku göra i ett tidigt inlägg i tråden. Bl.a har vi analyserad noggrant vart olyckor händer - och vilka punkt förbättringer som ska göres på specifika vägor / punkter. LÄNK till olycksdrabbade punkter. LÄNK till kontrakt mellan VV & SMC.

Hursomhälst kommer vi se flera kreative initiativ till att få hastigheterna ner, uavset om vi vill det eller ej. Ex. testas räfflor mitt i körfältet uppe runt Lapland. Jag gissar att två poppis MC vägar kommer få räfflor mitt på vägen, med syfta att MC inte gener i kurvorna - vilket betyder mindra hastighet..

SMCs sporthojsprojekt var sannolikt en medverkanda faktor till att sporthojernas 60% andel av dödsolyckorna reducerades till 25%. Vi trodde att vi hade fått en bra balans - men, vi var fel; 2008 är vi på 50%
Statistikken på SMCs hemsida - LÄNK Notera även att Wheelies nu ingår som orsak!


Vi kör på...

Lite mer off-topic då. Vägverket har precis gjort en jättestor förändring och det har startats en helt ny organisation, Transportrådet. ...

Transportstyrelsen startar sin verksamhet den 1 januari 2009. Transportstyrelsen är en ny myndighet under Näringsdepartementet med ett samlat ansvar för normgivning, tillsyn, tillståndsgivning och registerhållning för alla trafikslag.

Transportstyrelsen bildas genom att verksamheten vid Luftfartsstyrelsen, Sjöfartsinspektionen, Järnvägsstyrelsen, Vägtrafikinspektionen, Vägverkets Trafikregister samt Vägverkets normgivning och tillsynsverksamhet förs över till den nya myndigheten. www.transportstyrelsen.se


- För SMC är detta en utmaning, eftersom att flera viktiga funktioner för oss motorcyklister nu plötsligt är spridda på flera håll.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Det jag inte kan förstå är att man kan ta kökort för A tung hoj. Åka bort till
lokale mc-affären köpa värsta sporthojen med mest effekt. Är man 21 år så
är ju risken stor att det går åt helvete rätt fort tyvärr.

Inte säkert det kommer fortsätta så ,något kommer myndigheterna göra år problemet iallafall.


Mc KK-utbildningen har inte följt med i utvecklingen lika fort som hojarna har utvecklats tycker jag.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
....
Mc KK-utbildningen har inte följt med i utvecklingen lika fort som hojarna har utvecklats tycker jag.

SMC vill att hela körkortsutbildningen för motorcykel ses över och förbättras.
Just nu pågår ett arbete med att införa obligatorisk riskutbildning för alla som tar mc-körkort. SMC är en del av arbetsgruppen som designer utbildningen. Det kommer att införas 1 november 2009. SMC ingår i arbetsgruppen som tagit fram förslaget.

Arbetet med det nya EG-direktivet för körkort är avslutat vilket betyder många förändringar för motorcyklister. Det positiva är att effekten för mellanklasshojarna höjs till 35 kW. Tyvärr höjs åldergränsen för direkt access på tung mc från 21 till 24 år. Krav kommer också att ställas på den som haft mellanklasskort i två år att genomgå utbildning eller göra ett nytt prov innan man får behörighet för tung motorcykel.

Finns mera info och länker här

Och jupp, SMC har jobbat som små grisar mott detta 3´die körkorts direktiv i flera år. Så även FEMA gänget vi har i Bryssels.
 

Kneedrag

Guest
SMC vill att hela körkortsutbildningen för motorcykel ses över och förbättras.
Just nu pågår ett arbete med att införa obligatorisk riskutbildning för alla som tar mc-körkort. SMC är en del av arbetsgruppen som designer utbildningen. Det kommer att införas 1 november 2009. SMC ingår i arbetsgruppen som tagit fram förslaget.

Arbetet med det nya EG-direktivet för körkort är avslutat vilket betyder många förändringar för motorcyklister. Det positiva är att effekten för mellanklasshojarna höjs till 35 kW. Tyvärr höjs åldergränsen för direkt access på tung mc från 21 till 24 år. Krav kommer också att ställas på den som haft mellanklasskort i två år att genomgå utbildning eller göra ett nytt prov innan man får behörighet för tung motorcykel.

Finns mera info och länker här

Och jupp, SMC har jobbat som små grisar mott detta 3´die körkorts direktiv i flera år. Så även FEMA gänget vi har i Bryssels.


Jättebra tycker SMC är ute på helt rätt spår.:tummenupp
En applåd till alla ni SMC m.fl som jobbar med det här, ni gör ett kanonjobb:tummenupp :klappar
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
För mig har SMC vart en organisation som jobbat för att stärka säkerheten för oss motorcyklister i första hand, samt föra mc-kollektivets röst i det som rör oss.

När jag läser på SMC´s egna hemsida så får jag delvis en helt annan bild!

Att börja med:
SMC har på sin hemsida med en statistik utifrån hastighetsövervakningskameror redovisat att motorcyklister ENDAST står för 5,9% dvs 7 351 stycken hastighetsöverträdelsen med motorcykel.

Vad det inte står är att statistiken grundar sig på en tidsperiod mellan 1 Jan - 31 Juli. Mao har motorcyklisterna lyckats komma upp i 5.9% på ca 3-4månder bara medans resterande fordon har använts i 7 månader!
Det är väldigt bra att ta med månader då motorcyklar inte används för att sänka den verkliga siffran!

Varför gör SMC detta som jobbar med trafiksäkerhet?
---------------------------------------------------

SMC skriver även på sin sida:
Det finns ingen motorcykel i hela världen som är konstruerad för en främre skylt. Det finns inget utrymme för en enhetlig placering framåt.

Ska SMC jobba med designfrågor på motorcyklar? eller låta tillverkarna sköta detta själva. Tillverkarna lyder gällande lagar som varierar från land till land och tar fram tex en ful hållare för regskylt bak, eller reflexer som usa-marknaden har. Varför skulle dom inte klara av en hållare fram?

Varför kämpar SMC för dom som bryter mot gällande lagar?
--------------------------------------------------------

SMC skriver även på sin sida:
Med ägaransvar, istället för dagens system med föraransvar, anses problemet helt försvinna. Fordonsägaren skulle då med automatik få böterna oavsett vem som vid tillfället satt bakom ratten eller vid styret. Att straffa ägaren till ett fordon istället för föraren strider mot svensk rättspraxis. Självklart är det den skyldige som ska bevisas om sin skuld och sedan straffas.

Varför ska det vara så svårt att tillämpa samma system som används för parkeringsböter?
Fordonet står felaktigt = ägaren får en bot.
Fordonet framförs felaktigt = ägaren får en bot.
Sen får ägaren ta saken med ansvarig förare...

Varför kämpar SMC för dom som bryter mot gällande lagar?

---------------------------------------------

Vet dock ej om detta är SMC´s förslag:

Hursomhälst kommer vi se flera kreative initiativ till att få hastigheterna ner, uavset om vi vill det eller ej. Ex. testas räfflor mitt i körfältet uppe runt Lapland. Jag gissar att två poppis MC vägar kommer få räfflor mitt på vägen, med syfta att MC inte gener i kurvorna - vilket betyder mindra hastighet..

Behöver man ens kommentera detta...:tummenner
 
Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
jag kör inte fort förbi fartkamerorna pga att jag vill ha en idolbild, jag kör alltid fort, sen att där står en kamera där kan inte jag hjälpa. jag rycker på mina axlar.

jaja jag sabbar för alla osv osv men jag är iallafall en ärlig bitch. :D
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
jag kör inte fort förbi fartkamerorna pga att jag vill ha en idolbild, jag kör alltid fort, sen att där står en kamera där kan inte jag hjälpa. jag rycker på mina axlar.

jaja jag sabbar för alla osv osv men jag är iallafall en ärlig bitch. :D

Det är denna mentaliteten som de flesta på SH besitter, och tyvärr visar denna enbart vilken personlig mognad dom har uppnått.
Sen kan större delen av dessa klaga över hojtjuvar, alkohol/droger i trafiken, försäkringar samt hur korkade bilister är... Men att dom själva tror att dom kan behärska sin motorcykel samt bete sig hur dom vill i trafiken, ja det är ju en mänsklig rättighet!!!

Sporthoj måste vara portalen för bottenskrapet av mc-kollektivet :va
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Det är denna mentaliteten som de flesta på SH besitter, och tyvärr visar denna enbart vilken personlig mognad dom har uppnått.
Sen kan större delen av dessa klaga över hojtjuvar, alkohol/droger i trafiken, försäkringar samt hur korkade bilister är... Men att dom själva tror att dom kan behärska sin motorcykel samt bete sig hur dom vill i trafiken, ja det är ju en mänsklig rättighet!!!

Sporthoj måste vara portalen för bottenskrapet av mc-kollektivet :va

ja jag är inte särskilt mogen när det gäller sånt här. jag gör lite vad jag känner för men jag hymlar iallafall och ingen dubbelmoral.
jag är kanske bottenskrap men jag är jävligt lycklig när jag kör hoj.
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
jag kör inte fort förbi fartkamerorna pga att jag vill ha en idolbild, jag kör alltid fort, sen att där står en kamera där kan inte jag hjälpa. jag rycker på mina axlar.

Tyvär är det ju det som får de flesta som förespråkar regskylt fram får mer vind i seglen, kan bara folk lätta lite på gasrullen förbi fartkamerorna så skulle den här frågan inte vara så extremt aktuell.
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Sen ska det vara extremt höga böter vid hastighetsöverträdelser där indragning av körkort finns till grund. Minst 20-30 tusen!

Tror du inte denna summan kommer leda till att allt fler personer kommer göra allt för att undvika böter?

Jag skulle snudd på hellre köra ihjäl mig än att bidra staten med 20+ papp för en sådan sak som fortkörning, detta enbart för att det känns som ett hårt slag i ansiktet att behöva ta den smällen samtidigt som det finns så mycket annat som borde prioriteras högre för att förbättra säkerheten på vägarna.

Jag vet att du fick en hel del insyn i livet efter denna sommaren och troligtvis därför du kommande sommar kommer lägga mer energi på bankörning än gata, helt rätt om det är vad som får dig att må bäst!
Det känns dock som att du glömmer av att folk som kör sporthoj på gata helt enkelt inte kör lagligt. Antingen får vi ta bort dom helt från vägarna eller så får vi helt enkelt tolerera förluster, hur ont det än gör. Det är forfarande den enskilda personen som kör som väljer hastigheten och med tanke på hur olika folk prioriterar risker här i livet så kommer ett höjt bötesbelopp aldrig få folk att tänka om. Möjligtvis att en del slutar att köra helt men mer troligt att desto fler kommer riskera ännu mera för att undvika böter och därmed kommer även dödsantalen bland hojförarna öka.

Alla vi som i stort sett alltid kör markant för fort vet också vilket övertag vi har vid en eventuell polisjakt då vi kommer på en landsväg och blir skjutna av laser vid vägkanten (tar detta som exempel eftersom man även om man gillar att köra fort kan välja sina platser att gasa på).

Och mellan dig och mig...Vi både vet att varken Fabbe eller Nino hade hållit en lägre hastighet vid tillfället i våras, oavsett om det riskeras 20k+ i böter eller inte , tyvärr. Det är så det är, folk tänker i olika banor.
Det enda jag ser med denna typ av drastiska böteshöjningar är att folk, missnöjda kommer att sluta köra helt, alternativt börja med bankörning, vilket iofs är bra! Dom som väljer att fortsätta gatåkat tror jag dock inte kommer sänka hastigheten, utan istället bara öka insatserna.

Någon lösning har jag tyvärr inte på problemet så man kan ju fråga sig vad man ska göra? Vill man verkligen rädda liv så får vi helt enkelt förbjuda motorcyklar på vägarna och tvinga ut folk till banorna. Trist för dom som sköter sig men vad ska man göra?
Jag tror att höjda böter kommer leda till att dom som nu väljer att fortsätta köra och istället sänker farten till slut kommer lägga ner åkandet helt och hållet pga tristess.
Samtidigt som antalet dödsfall kommer öka iom att såpass många kommer fortsätta köra i sitt tempo (för fort), trotsa lagen och då riskera livet istället pga bristande ekonomi.

Som du ser så hanterar vi tråkigheter i livet annorlunda, du gör antagligen rätt val som går mot banan men tyvärr finns det nog många likt mig själv som trots ledsna minnen inte kan låta bli att fortsätta köra på ett visst sätt och detta kommer då drabba samhället hårdare i slutändan, om man nu bara är ute efter att rädda liv som vägverket påstår sig vilja göra.


EDIT: Jag spårade ur lite som vanligt och tappade topic en aning. Vad gäller kameror så höj dom böterna bäst du vill, torskar man där får man skylla sig själv helt enkelt och inse att man är korkad som trots varningsskyltar ändå kör för fort på en farlig sträcka. Ta min uppsats med en nypa salt. ;).
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tror du inte denna summan kommer leda till att allt fler personer kommer göra allt för att undvika böter?

Jag skulle snudd på hellre köra ihjäl mig än att bidra staten med 20+ papp för en sådan sak som fortkörning, detta enbart för att det känns som ett hårt slag i ansiktet att behöva ta den smällen samtidigt som det finns så mycket annat som borde prioriteras högre för att förbättra säkerheten på vägarna.

Höjda böter samt äganderätt är en riktig bra väg att nå den större massan.

JA, beloppen på böter kommer att minska fortkörningarna! Det ska svida i plånboken att begå ett brott, vilket dagens böter inte gör!

Vem skulle köra ihjäl sig för att undgå böter när det räcker med att polisen alt fartkameran registrerar regskylten? Böterna får du inte på plats utan kommer hem så fint i brevlådan. Detta medför även att polisen slipper onödiga jakter eftersom dom inte behöver stoppa gärningsmannen på plats.

Varför kommer alltid denna mening in i diskussioner som berör motorcyklar:

Det finns så mycket annat som borde prioriteras högre för att förbättra säkerheten på vägarna.

eller

Polisen borde lägga mer tid på att lösa brott.


Under V.17 2008 gjorde polisen i Västra Götaland nykterhet samt hastighetskontroll.

Alkoholutandningsprov 8246st utförda varav:
24 var alkoholpåverkade
3 var drog/medicinpåverkade
Totalt: 27 personer

Hastihgetsövervakning:
ATK: 1481st (kameraskåp)
ATK mobil: 126st (från fordon)
Laser 6-9km/h: 104st
Laser över 10km/h: 1384st
Totalt: 3095 personer

Hastighetsöverträdelse dominerar långt över alkohol eller drog/medicin!!!

Visst har jag gjort en helomvändning i mitt tankesätt, men när man läser vad vad folket på SH skriver så förstår jag mer och mer varför folk vill helt förbjuda motorcyklar på väg.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Höjda böter samt äganderätt är en riktig bra väg att nå den större massan.

JA, beloppen på böter kommer att minska fortkörningarna! Det ska svida i plånboken att begå ett brott, vilket dagens böter inte gör!

Vem skulle köra ihjäl sig för att undgå böter när det räcker med att polisen alt fartkameran registrerar regskylten? Böterna får du inte på plats utan kommer hem så fint i brevlådan. Detta medför även att polisen slipper onödiga jakter eftersom dom inte behöver stoppa gärningsmannen på plats.

Varför kommer alltid denna mening in i diskussioner som berör motorcyklar:

Det finns så mycket annat som borde prioriteras högre för att förbättra säkerheten på vägarna.

eller

Polisen borde lägga mer tid på att lösa brott.


Under V.17 2008 gjorde polisen i Västra Götaland nykterhet samt hastighetskontroll.

Alkoholutandningsprov 8246st utförda varav:
24 var alkoholpåverkade
3 var drog/medicinpåverkade
Totalt: 27 personer

Hastihgetsövervakning:
ATK: 1481st (kameraskåp)
ATK mobil: 126st (från fordon)
Laser 6-9km/h: 104st
Laser över 10km/h: 1384st
Totalt: 3095 personer

Hastighetsöverträdelse dominerar långt över alkohol eller drog/medicin!!!

Visst har jag gjort en helomvändning i mitt tankesätt, men när man läser vad vad folket på SH skriver så förstår jag mer och mer varför folk vill helt förbjuda motorcyklar på väg.

Och va påverkar det dig? du åker ju bana så förstår inte varför du brinner för detta sågande så mycket!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Och va påverkar det dig? du åker ju bana så förstår inte varför du brinner för detta sågande så mycket!

Bla för att småpojkar ska kunna skriva meningslösa inlägg på detta forum, istället för att alla andra ska skriva om dom i SH minneslund!

Tänk lite...man måste inte vara coola killen!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Bla för att småpojkar ska kunna skriva meningslösa inlägg på detta forum, istället för att alla andra ska skriva om dom i SH minneslund!

Tänk lite...man måste inte vara coola killen!

varför? för att du ska kunna sova om nätterna pågrund av nåt som hänt tidigare? du sågar smc, du sågar oss som är ärliga och sägare att vi gärna gasar med hojarna men håller dig enbart på banan. Som att fråga norskar ska ha en åsikt och talan om hur sverige ska styras.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
ja jag är inte särskilt mogen när det gäller sånt här. jag gör lite vad jag känner för men jag hymlar iallafall och ingen dubbelmoral.
jag är kanske bottenskrap men jag är jävligt lycklig när jag kör hoj.

Du gör som de flesta av oss gör.
Har själv gjort precis likadant... tom vänt och låtit det blixtra igen.. Det var ju kul ju...
Så jag är inte bättre än någon annan i det avseendet..
Efter det jag börjat sätta mig in i hur vv mfl resonerar så har jag börjat tänka lite mer över hur jag beter mig...

Hur mäter kameror hastigheten.. finns det sätt att undvika att bli mätt?? Förutom att lätta på gasen?

Själv är jag smcare numer. Kör med florucerande teape på mina backspeglar.... Varningsväst och packväskor....
Håller 80 knutar... och förespråkar användandet av viltvarnare... :yoparty
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top