Som föregående talare sporde om järnvägen kan man bara hålla med, detta är en tickande bomb.
Urspårning norr om mig hindrar många att komma fram till Jokkmokks marknad, tydligen ett fisktåg som gått av rälsen någonstans vid Kiruna. Helt ok att plocka lax som drällt ur vagnarna enligt kuriren.
Skulle tippa att det behövs 1500 miljarder kronor för att få spåren i skick. De pengarna vill ingen avsätta, skattehöjningarna för detta vill inte någon regering med självbevarelsedrift utföra.
Så det kommer att bli många dödade och skadade på spåren i framtiden.
Men motorcyklarna är det största problemet för myndigheterna.
Snacka om att sila mygg och svälja elefanter.
Jag tror både vägar och järnvägar blir mycket sämre i framtiden medan politiker tjafsar om åtgärder.
Samma med äldrevård, skola, polisväsende och assistans.
På 30 år tid har allt blivit sämre, man måste ställa sig frågan varför?
Jo, jobben kan utföras någon annan stans i världen av lågbetald arbetskraft.
Därför kan vi inte få in några pengar för att åtgärda infrastruktur. Ta ett exempel, en tjänst för en statligt anställd utförs av en lönebidragare, blir minus för staten.
Problem nu åskådliggjort, vad blir lösningen?
Planekonomi eller råkapitalism, blandekonomin verkar ej funka i Sverige.
Planekonomi enligt Sovjetunionen funkade inte, råkapitalism som i USA funkar inte, i USA har man ännu mer sliten infrastruktur.
Moment 22.
Urspårning norr om mig hindrar många att komma fram till Jokkmokks marknad, tydligen ett fisktåg som gått av rälsen någonstans vid Kiruna. Helt ok att plocka lax som drällt ur vagnarna enligt kuriren.
Skulle tippa att det behövs 1500 miljarder kronor för att få spåren i skick. De pengarna vill ingen avsätta, skattehöjningarna för detta vill inte någon regering med självbevarelsedrift utföra.
Så det kommer att bli många dödade och skadade på spåren i framtiden.
Men motorcyklarna är det största problemet för myndigheterna.
Snacka om att sila mygg och svälja elefanter.
Jag tror både vägar och järnvägar blir mycket sämre i framtiden medan politiker tjafsar om åtgärder.
Samma med äldrevård, skola, polisväsende och assistans.
På 30 år tid har allt blivit sämre, man måste ställa sig frågan varför?
Jo, jobben kan utföras någon annan stans i världen av lågbetald arbetskraft.
Därför kan vi inte få in några pengar för att åtgärda infrastruktur. Ta ett exempel, en tjänst för en statligt anställd utförs av en lönebidragare, blir minus för staten.
Problem nu åskådliggjort, vad blir lösningen?
Planekonomi eller råkapitalism, blandekonomin verkar ej funka i Sverige.
Planekonomi enligt Sovjetunionen funkade inte, råkapitalism som i USA funkar inte, i USA har man ännu mer sliten infrastruktur.
Moment 22.