jag önskar dig lycka till med att skaffa medel till att finansiera en sådan resa. Av hela mitt hjärta!
Jag vet att för min del är det kört, åtminstone de närmaste 10 åren. 2 barn och fru ställer helt andra krav på en .. Men fan, om jag lyckas med att starta eget och köra på bra ett par år så man kan bygga upp ett spenderingskapital, så är det vad jag skulle vilja göra, helt klart. Min absoluta dröm var att någon gång i framtiden skaffa en fet hoj (CHECK), och nummer två var en resa från USA ner till Tijuana (//TODO)
Förresten, hur funkade ETV-n på resan ? Såg en hos en handlare i Varberg, den var groteskt stor till synes, och hade en instrumentbräda som kändes som lånad från en Opel Senator
tror inte det behöver bli skitdyrt om man skippar skeppningen av hoj. men även det går säkert att lösa relativt billigt. men nej i slutändan är det hela nog inte en billig plan men va fan, man måste leva medans man lever! kostar det 100 lax så är det nog garanterat värt det! jag sitter å väntar på mitt skadestånd från förra årets megakrock så lite stålars kommer det nog att finnas! Och några barn har jag inte avlat fram just än!
Aprilian funkade alldeles utmärkt, även offroad. Körde både grova grusvägar, leriga traktorspår och genom djupt vatten med den. Stabil som fan! Tycker inte den känns enorm när man väl kör den, inte större en en vanligt Honda Varadero 1000 till utseendet heller. Dock snyggare! Men jo, "instrumentbrädan" är väl inte den snyggaste men helt klart funktionell, alla funktioner syns väl och finns med! Även lufttemperaturen runt omkring dig! Det ända jag kan tycka är negativt är vikten, den är aningens tung men bara aningens. Sedan tycker jag motorns karaktär är lite svag på de låga varven, jag skulle vilja ha mera svar redan vid 2-3 tusen varv, som på min Suzuki SV 1000 ungefär (dock är det 20 hk skillnad).
Hehe, Opel Senator...good one...
Mina föräldrar såg Pats hoj nere i Mostar. Deras kommentar till mig när jag kom till Mostar på min SV 1000S var;
Varför skaffar inte du en riktig hoj som den som Pat har.
Den inger en viss respekt pga storleken, måste jag erkänna.
Haha! Gillar din farsa! Ja varför Ned, varför gör du inte det? Du är ju fan äldre än mig, du kanske ska ha en rejäl hoj som typ... en Paneuropean kanske?
Jag har lekt med tanken ang köra i sydamerika, och den lösningen som är mest aktuell om det skulle bli av är att köpa en hoj i sydamerika och sälja den när resan är över. Och då snackar jag inte om en fullutrustad 1200 GS adventure ++, utan en enklare hoj som lokalbefolkningen använder. Det räcker med en "vanlig" lön för att finansiera en sådan resa, som dessutom inte kompromissar på det som touring verkligen handlar om. (i alla fall för mig)
Kan klart vara en idé, frågan är vilka regler det finns när det gäller fordon som är från diverse mer konstiga länder? T.ex. om du köper en hoj i Argentina eller Brasilien, kommer det gå problemfritt att köra den genom hela Syd- och Centralamerika upp till USA alt. Kanada? Tänker på vad gränsvakterna tänker när du har en hoj från säg Argentina men på ditt pass står det Sverige! Kanske funkar utan problem, vad vet jag, bara undrar!?
Och hur lätt är det sedan att sälja en Sydamerikansk skithoj i USA som även måste omreggas? Man lär inte få tillbaka mycket pengar där!
Last edited: