låter fortfarande lite tung dock! för att motormässigt vara en mindre hoj alltså.
Man kan nog tyvärr bara drömma om att det kommer byggas en lätt äventyrshoj med fler än 1 cylinder.
Vet inte riktigt hur tillverkarna skulle få ner vikten så mycket mer än till 200 kg.
Min superenduro har en vikt på 190 kg utan bränsle, orginaltanken tar endast 14 liter och då hamnar vikten på ca 200 kg körklar fulltankad(besin väger ju ca 0,7 kg/liter). Idag väger den lite till med den extrautrustning som sitter monterad.
Superenduron är ju i så avskald en hoj kan bli, ser inte att det finns nåt mer att plocka bort liksom.
Själv tycker jag mig moddat min superenduro till den optimala allround äventyrshojen , inte bäst på nåt men riktigt grym på mycket! Just nu är det däckval och förarens begränsningar som sätter gränsen för vad min hoj klarar.
Har i år tourat Norge, kört enduro, flängt runt på asfaltsrundor hemmaomkring osv. Tänker använda den att köra en ironbuttkörning till våren 160 mil inom 24 timmar, IBA SS1600K.
Dock får man väl tillägga att det finns tillförlitligare hojar än KTMs LC8or även om det mesta som ev kan tänkas krångla med LC8 motorerna idag är ganska välkända grejor och relativt enkla att fixa.
Kolla mitt garage om nån är intresserad av min superenduro eller SupereXplorer jag föredrar att kalla den.
Klicka på bilden nedan, jag på SEn som kommer först.
Ber om ursäkt om tråden spårat ur.....