Resesällskap till Mc-semester alperna 2014

Stefanbilling

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda cbr1000rr. Enduro a la Suzuki 450
Jag ska till Mantorp imorgon :) om ni Stockholmare inte har nått planerat så kan du ju komma dit så kan vi snacka lite :)
Ni som ska med på resan ;-)
 

Trikarn

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Täby
Hoj
12 yamaha fz8-n 13 husqvarna 650 terra
Mantorp! Kul,köra?
Se till till att hoj och kropp kommer någorlunda hela därifrån.
Avfärd börjar närma sig:lol
Håller med om det vore bra/kul att ses innan avfärd. Får se om sthlm gruppen får till ett möte innan midsommar.
Trikarn rastar grushojen idag,så tyvärr inge mantorp.
Ride safe:banana
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jaha då har man bytt till sig ett grönt monster........ Var och provkörde den och dreglet slutade inte rinna. Rätt opraktisk hoj men man kör ju inte hoj för att det är praktiskt :yoparty

Det blir till en forsknings studie hur man skall packa hojen till alperna. Blir och skita i packningen :gnissla

13_Kawasaki_Z800_3.jpg
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Mellan vilka datum räknar ni med att lattja i alperna? Jag o frugan drar iväg i månadsskiftet o är o leker i europa i 5 veckor, kanske dyker upp o säger hej :fyllisar
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Mellan vilka datum räknar ni med att lattja i alperna? Jag o frugan drar iväg i månadsskiftet o är o leker i europa i 5 veckor, kanske dyker upp o säger hej :fyllisar

Vi åker från södra sverige 21 juni Midsommardagen vill jag minnas. Sedan 10-12 dagar. Avresedatum är spikat men inte något annat.
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Jaha då har man bytt till sig ett grönt monster........ Var och provkörde den och dreglet slutade inte rinna. Rätt opraktisk hoj men man kör ju inte hoj för att det är praktiskt :yoparty

Det blir till en forsknings studie hur man skall packa hojen till alperna. Blir och skita i packningen :gnissla

View attachment 405829
Grattis, ser nice ut. :)
Ja packningsproblem har inte jag längre.
 

Fonsan

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2013
Ort
GBG
Hoj
2009 KTM SMT
skicka ett PM till "Stefanbilling" trådskaparen och dela kontaktuppgifter. En hel del spännande resmål du markerat på kartan. Hoppas vi kan pricka av några i sommar.

-Örnästet
-KTM fabriken
-Black Forest Schwarzwald
-Lake Annecy

och massa fler..... Grymt ! ska försöka kika igenom de flesta i helgen och hitta inspiration om jag får :rolleyes:

Stefanbilling har PM :)
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Jag är öppen till att eventuellt åka redan på midsommarafton.
Utresedatumet är väl redan så gott som spikat men ville bara
nämna detta då det varit på tapeten innan.
Vi får gäster som jag inte är så glad att spendera en
midsommarafton med nämligen. Kan man skylla på en resa så
kan man. I annat fall drar jag ner till Smygehuk ändå och skyller
på resan. :hihi Då kanske vi kan mötas upp i typ Svågertorp.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Jag är öppen till att eventuellt åka redan på midsommarafton.
Utresedatumet är väl redan så gott som spikat men ville bara
nämna detta då det varit på tapeten innan.
Vi får gäster som jag inte är så glad att spendera en
midsommarafton med nämligen. Kan man skylla på en resa så
kan man. I annat fall drar jag ner till Smygehuk ändå och skyller
på resan. :hihi Då kanske vi kan mötas upp i typ Svågertorp.

Haha! Jag ställer gärna upp som ursäkt. Jag reser ju ned på midsommar afton tidigt på morgonen till Sveriges framsida. Kan alltid tjuvstartat och mötas upp någonstans.
 

Trikarn

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Täby
Hoj
12 yamaha fz8-n 13 husqvarna 650 terra
Grattis till gröna monstret GSV. Såg den i helgen bland andra sjyssta hojar på rapidos mc träff/mässa i helgen.
Var det där du provkörde?
Klämde lite på ktm 1290 superduke men blir lite lätt dyr att försäkra.
Förövrigt ser jag duktigt fram mot avfärd.
Beställt mjukare säte och högre ruta.
Är tältning avstyrt?
Dunar gärna inomhus, annars måste fixa campingrejer.
Tar gärna sällskap ner till stefan om det funkar?!
Har inte träffat nån i gruppen än men det kanske hinns med annars synns vi till midsommar. /kör järnet men behåll lappen /trikarn
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Grattis till gröna monstret GSV. Såg den i helgen bland andra sjyssta hojar på rapidos mc träff/mässa i helgen.
Var det där du provkörde?
Klämde lite på ktm 1290 superduke men blir lite lätt dyr att försäkra.
Förövrigt ser jag duktigt fram mot avfärd.
Beställt mjukare säte och högre ruta.
Är tältning avstyrt?
Dunar gärna inomhus, annars måste fixa campingrejer.
Tar gärna sällskap ner till stefan om det funkar?!
Har inte träffat nån i gruppen än men det kanske hinns med annars synns vi till midsommar. /kör järnet men behåll lappen /trikarn

Jag åkte runt bland alla handlare i stan tills jag fick bra inbytespris. Tyvärr missade jag Rapidos mässa -.-

Japp vi är delat läger ang tältningen. Med nya hojen går det nog bort. Så vi blir nog några som sover i stuga och någon i tält. Tyvärr saknas respons från några medlemmar som initialt var intresserade.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vi åker från södra sverige 21 juni Midsommardagen vill jag minnas. Sedan 10-12 dagar. Avresedatum är spikat men inte något annat.

Det ser ut som om det kan passa in ganska fint! Någon man ska byta nummer med så man kan hojtas när ni kommit söderut? Vi drar om 1½ vecka o blir borta till och med första veckan i juli :banana
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Ok gjorde lista på alla som var intresserade och ska ut och resa i södra Europa. Stefan har du lust och rätta denna lista om du vet mer snälla. Tack på förhand : )

Samåker till Alperna
Stefanbilling (21juni)
Yami (21juni)
Trikarn (21juni) åker från stockholm
GSV-R (21juni) åker från stockholm 20:e


Status okänd. På eller Av ?
mattsster ?
falconiii ?
nico113 (21juni) ?


Hoj semestrar i Europa
djulle (14 juli)
Onewall72 (31/5) 7 dagar
Mike.L (21/6)
Krisse (22Maj) 13 dagar
Fonsan (9/6 Juni)
enrosabil (1 Juni) 5 veckor
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Det ser ut som om det kan passa in ganska fint! Någon man ska byta nummer med så man kan hojtas när ni kommit söderut? Vi drar om 1½ vecka o blir borta till och med första veckan i juli :banana

Skicka PM till trådskaparen Stefanbilling är du snäll med ditt nummer : ) så vi kan nå dig.
 

mattsster

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM DUKE 690 2010
Hej!

Jag är fortfrande på! Har varit sjuk inaktiv här det senaste bara. För min egen del, så hade jag inte tänkt planera upp exakt hela resan, utan improvisera lite. Min hoj är ju inget fartvidunder på motorväg, och min tid är lite pressad den veckan, så kanske att jag åker redan på midsommarafton, och sluter upp med er någonstans i tyskland när ni kör ikapp mig=) Hoppas det känns ok för er! sedan kommer jag nog fara hemåt någon dag tidigare för att hinna tillbaka till jobbet...
 

Stefanbilling

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda cbr1000rr. Enduro a la Suzuki 450
Nico 113 hänger med hela rundan.

Gsv, Nico och trikarn kan ju samköra ner om ni vill det då ni alla e från Sveriges sämre stad ;-)

enrosabil och hans tjej möter oss där nere.

Fonsan möter oss eventuellt där nere.

Mattsster kör på midsommarafton så vi kanske hinner med honom om ni e tidiga som fan från Sthlm, annars får vi möta honom i Tyskland på vägen ner då risken är att vi kommer ikapp enligt honom ;-)

Jag och Yami från Hbg.

Så vi e 5 som kör hela resan + mattsster.
Och 2-3 som möter upp oss.


Jag kör gärna på midsommarafton om ni andra vill det men det blir ju senare på dagen när ni kommer från Sthlm om ni nu inte kör svintidigt, typ innan alla normala människor vaknat, eller äns lagt sig ;)
Jag har ca 2,5 h körning laglig hastighet ner till gedser eller Rödby där båtarna går ofta till Tyskland så kör vi några timmar på fredagen så e vi ju snabbt 10-30 mil ner i tyskland.

Annars kan vi sova här och köra tidigt på lördag så får ni vila, ni har ju ändå några mil hit från Sthlm.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det här låter för bra för att inte undersöka. Ska göra med tanten och se om jag får haka på
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Nico 113 hänger med hela rundan.

Gsv, Nico och trikarn kan ju samköra ner om ni vill det då ni alla e från Sveriges sämre stad ;-)

enrosabil och hans tjej möter oss där nere.

Fonsan möter oss eventuellt där nere.

Mattsster kör på midsommarafton så vi kanske hinner med honom om ni e tidiga som fan från Sthlm, annars får vi möta honom i Tyskland på vägen ner då risken är att vi kommer ikapp enligt honom ;-)

Jag och Yami från Hbg.

Så vi e 5 som kör hela resan + mattsster.
Och 2-3 som möter upp oss.


Jag kör gärna på midsommarafton om ni andra vill det men det blir ju senare på dagen när ni kommer från Sthlm om ni nu inte kör svintidigt, typ innan alla normala människor vaknat, eller äns lagt sig ;)
Jag har ca 2,5 h körning laglig hastighet ner till gedser eller Rödby där båtarna går ofta till Tyskland så kör vi några timmar på fredagen så e vi ju snabbt 10-30 mil ner i tyskland.

Annars kan vi sova här och köra tidigt på lördag så får ni vila, ni har ju ändå några mil hit från Sthlm.

Tackar : )

Ja vi från Sveriges baksida har 5.5 timmes åkande. Så vi är väl framme vid lunch på midsommarafton. Vi måste ju rädda Yami från knäckehäxan sen :crash eller hur var det ?
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Ja, hilfe :Bugar
Funkar det för er långväga ifrån så kan vi ju minst vara i höjd med Berlin
på midsommaraftons kväll. Sen ligger Tyskland öppet för oss dagen efter,
bara att gassa på.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top