Riksdagsval 2015

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Ja, man blir fundersam på vad dom skall ta till när stödet för SD ökar.

Oavsett är detta obra, vilket alla normalbegåvade verkar tycka, även de som är anti SD.

http://www.moderat.se/sites/default/files/attachments/decemberoverenskommelsen.pdf

Så denna överenskommelsen gäller 8 år framåt i tiden. Vackert att låsa in sig i ett hörn i 8 förbannade år :huvet.

Så vi har 2 oppositionspartier att rösta på i nästa val :p Vänstern och SD ... suck

Undrar hur länge den här rödgrönblåa kartellen kan leva i förnekelse innan det ballar ur helt ?

Första steget till en Totalitär stat : (

Snart har vi väl SD-partisaner som vill ansluta Skåne till Danmark :gnissla

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast lösningen kanske ligger närmare än man tror? Jag menar så mycket som Löfven ljuger kan väl inga avtal gälla där han är inblandad? Kanske kan alliansen bryta avtalet när det passar? :va
Eller så bryter Löfven avtalet direkt efter nästa val när han inser att alliansen blev större än S.

Bifogat

• 10366312_1024282484264727_3922556107523448794_n.jpg
    10366312_1024282484264727_3922556107523448794_n.jpg
    45.7 KB · Visningar: 49

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Mmm, jag förstår hur Du tänker och Du förefaller långt ifrån ensam i Dina funderingar. Det hindrar inte att jag är ytterligt förvånad och mer än lite bekymrad, det måste jag erkänna...

Sedan när blev politiken en WoW-värld med Ninja-politiker som endera segrar eller dör? Är det verkligen vad vi vill ha - polarisering och konfrontation till vilket pris som helst?

Ett annat sätt är att se sig som delägare i AB Svea med bolagsstämma vart fjärde år. En ledning som ägnar mer än ett halvår till att bråka om positionerna i ledningsgruppen och lyfter varenda större fråga till en extra bolagsstämma vore kanske både besvärligt och förmodligen rätt förödande för värdet av min lilla andel?

I det sammanhanget skulle jag förorda en representant i styrelsen som så nära som möjligt delade min uppfattning om hur bolaget bäst skulle utvecklas för en långsiktig framgång. Jag skulle inte kräva att denne representant stod på barrikaderna och reserverade sig i varenda fråga som inte gick dennes väg, tvärt om skulle jag förvänta mig att denne kohandlade, trixade och tråcklade igenom så många av mina hjärtefrågor som möjligt.

Tillbaka till den svenska politiken - Du bortser nog lite väl mycket från att SD sitter på betydligt fler mandat än tidigare denna mandatperiod, och Alliansen har att räkna med fascisternas "löfte" att fälla varenda budget som de ej fått förhandla om. Därför har Alliansen förmodligen värderat att:

1 - ett nyval löser inget, riskerar bara att ytterligare försvaga Alliansens mandat till en mycket hög kostnad (där själva valdagskostnaden är en liten post). Problemet SD består.

2 - det eller de partier som sätter sig i regering tillsammans med S riskerar sin framtid (Westerberg...) och kritiken mot att alla demokratiska partier samlats vid mittpunkten underbyggs.

3 - med decemberöverenskommelsen kan Alliansen bedriva en vettig politik trots Fascisternas nya tuppkam om regeringen S+MP havererar innevarande mandatperiod eller senast vid valet 2018. Att det då blir maktskifte förefaller kanske inte som osannolikt...?

Så tänker jag och det beslutet kan jag förstå. I en riktig värld som inte är svart-vit som Midgård utan innehåller en oändlig mängd gråa nyanser... :)

Vad jag förväntar mig av riktiga politiker är förhandling och kompromisser, vilket det finns människor som påstår att det har skett just nu. I praktiken har Alliansen sagt följande:
"Eftersom S och MP är mindre än partiererna i Alliansen så kapitulerar vi. Vi accepterar att S tar fram en budget som V går med att rösta på eftersom alternativet är att den största minoriteten tar fram en budget men då måste vi prata med SD. Vi är säkra på att våra väljare tycker att en V-inspirerad budget är bättre än att få det de röstade på med SDs tysta stöd"

Förklara gärna för mig vad Alliansen vann i denna kompromiss som de inte redan hade? M skall nog vara glada om de får 20% i nästa val och troligen får vi en vänsterregering 2018 där SD aspirerar på att vara näst största parti. Oavsett var man står politiskt (förutom SD) så ser jag bara förlorare.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fast lösningen kanske ligger närmare än man tror? Jag menar så mycket som Löfven ljuger kan väl inga avtal gälla där han är inblandad? Kanske kan alliansen bryta avtalet när det passar? :va
Eller så bryter Löfven avtalet direkt efter nästa val när han inser att alliansen blev större än S.

Tror valet 2018 kommer vara riktigt fult med mycket lögner som efteråt tas tillbaka.

Annars har inget alliansparti en chans.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Är Alliansen mannen i det nya förhållandet, känner igen förhandlingsmodellen...

"My girlfriend Said that she wanted a cat but I did not, so we compromised and got a cat"

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Förklara gärna för mig vad Alliansen vann i denna kompromiss som de inte redan hade?...
...Oavsett var man står politiskt (förutom SD) så ser jag bara förlorare.
Som jag, måhända otydligt, försöka skriva tidigare så kan nu Alliansen bilda en minoritetsregering med goda förutsättningar att få igenom sin politik om Alliansen blir större än S+MP+V. Utan kohandling med fascisterna.

Spricker S+MP-regeringen innevarande mandatperiod skulle jag inte falla av stolen av förvåning om uppdraget att bilda regering går till Alliansen...

Missförstå mig rätt - personligen tror jag våra folkvalda dels måste utarbeta statistik och fakta kring invandrings- och integrationspolitiken, dels utarbeta en politik inför framtiden. Detta bör ske innan nästa val om inte väljarflykten till SD ska fortsätta. Jag tolkar KDs utspel som ett första stapplande steg i den riktningen.

Men seriöst - missnöjesrösta på fascister och f d skinnskallar? Man tar sig för pannan och jag delar tyvärr TSMs farhåga i tidigare inlägg...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Vilka som än "vinner" måste ju förhandla med fascisterna, dvs V
Nope - nu känner jag Dig så pass väl att jag inte behöver dra skillnader mellan kommunistisk och fascistisk diktatur. V började städa sina garderober under Hermanssons vingar redan under tidigt 60-tal och de sista spillrorna revolutionärer försvann väl till APK under senare delen av sjuttiotalet?

De riktiga kärntrupperna under den röda fanan hittar Du på www.skp.se

SD spelar i en annan division med garderoberna fulla av ännu ljumma Bomberjackor och Dr Martens-kängor.

Nice.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Nope - nu känner jag Dig så pass väl att jag inte behöver dra skillnader mellan kommunistisk och fascistisk diktatur. V började städa sina garderober under Hermanssons vingar redan under tidigt 60-tal och de sista spillrorna revolutionärer försvann väl till APK under senare delen av sjuttiotalet?

SD spelar i en annan division med garderoberna fulla av ännu ljumma Bomberjackor och Dr Martens-kängor.

Nice.

Du menar att Lars Ohly inte existerat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_Ohly

[h=3]Being a communist or not[/h] Lars Ohly used to be an outspoken communist. On 5 October 2005, Uppdrag granskning in Sveriges Television (the Swedish public service television) aired a programme about Lars Ohly's background and views on democracy.[SUP][6][/SUP] In the programme, Ohly was accused of trying to rewrite his own history and of hiding his past. Several quotes by Ohly were found where he defended the political systems of the Eastern bloc.[SUP][7][/SUP] Several prominent party members, among them former party leader Lars Werner, also witnessed about Ohly's views. It was also found that, in 2000, Ohly had reworded a letter of apology to the "Kiruna-Swedes" – victims of harassment from the Left Party after their return home from Soviet custody – with a number of critical references to Joseph Stalin being removed. The programme also showed that Ohly branded himself as a leninist as late as 1999.
Following this controversy, the leaders of all the other parliamentary parties have urged Ohly to drop his adherence to communism. On 30 October 2005, Ohly declared on Swedish TV that he would stop labeling himself a communist.[SUP][8][/SUP] But he stressed at the same time that he would stay faithful to the ideals of communism and always would keep fighting for a "classless society".
[h=3]Choosing private welfare[/h] Ohly is strongly opposed to letting privately owned companies operate in industries traditionally controlled by the Swedish state, for instance education and healthcare. However, both his children go to private schools. Ohly says his children made their choices based on what was best for them, independent of his views on the matter.[SUP][12][/SUP] In 2010, he chose to have his meniscus surgery at the private hospital Sophiahemmet.[SUP][13][/SUP] A fan of leasehold estates over condominiums, Ohly himself made a considerable profit from a four-room condominium in the Stockholm City Centre which he bought in 2006 and sold in 2010.[SUP][14][/SUP]

RF finns inte som stödgrupper?

Finns det någon från det vänstra lägret som fått sin lägenhet smashad de senaste 15 åren?

:va

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Du menar att Lars Ohly inte existerat?
Äh, jag funderade om jag skulle nämna karln eller inte men fann det inte mödan värd. Ja - Ohly kallade sig kommunist. Nej - Ohly har aldrig sagt sig vara annat än demokrat. Vad jag vet :)

Det styrker ju även hans val enligt Dina citat.

Fy! Har inte komunisterna dödat tillräckligt många?
Javisst! Det obestridbara rekordet i speed killing har dock Nazisterna när det gäller folkmord. Stalin och hans kumpaner fick jobba så många fler år för att komma ikapp.

Dock är detta egalt - bägge ideologierna hör hemma på historiens avskrädeshög!

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Äh, jag funderade om jag skulle nämna karln eller inte men fann det inte mödan värd. Ja - Ohly kallade sig kommunist. Nej - Ohly har aldrig sagt sig vara annat än demokrat. Vad jag vet :)

Det styrker ju även hans val enligt Dina citat.

Aaah, så det fungerar att ändra på sitt partis historia åt ett håll? :)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Snälla. Tyck vad ni vill om både SD och V men sluta kalla dem fascister då inget av partierna möter kriterierna. Jag kan kalla min tvättmaskin för kulinarisk men den smakar inte gott för det.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Snälla. Tyck vad ni vill om både SD och V men sluta kalla dem fascister då inget av partierna möter kriterierna. Jag kan kalla min tvättmaskin för kulinarisk men den smakar inte gott för det.

Tyvärr, därom tvistar de lärde: http://www.dn.se/debatt/sverigedemokraterna-ar-ett-fascistiskt-parti/

Därutöver har en icke försumbar andel företrädare en solkigt förflutet i nazikulör som inte ligger särskilt många år tillbaka i tiden, och den nödtorftigt polerade ytan av demokratisk rörelse krackelerar alltför ofta i citat och uttalanden.

Därför förbehåller jag mig än så länge rätten att kalla SD fascister omän den korrekta benämningen må vara neofascister, vill någon kalla V kommunister får det stå Er fritt.

Om nu någon skulle bry sig? :)

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Nice.

Eller så inser man att de 2 odemokratiska marginalpartierna bara är i olika stadier av sin politiska bana.......

Vilket sätt anser Du är det bästa att få missnöjesväljarna att lämna SD?

Personligen anser jag att det är bättre att låta idioten komma till tals och bevisa att han är en idiot istället för att stå i klunga och skrika och peka för att försöka övertyga om att det är så.

Om dom faktiskt skulle ha något vettigt att komma med så är inte jag den som dömer vem som kom med idén, om inte så är dom ju avklädda och klara att skicka in i glömskan, de enda som då stannar kvar är de riktiga hardcore-rasisterna om de inte redan lämnat.
Blir dom en del av etablissemanget så lär ju större delen av väljarna hoppa och göra deras möjlighet att påverka obefintlig om dom ens sitter kvar då, dom lever och växer på att vara mobb-offer.

Det verkar som (på det sätt de hanterar problemet) att de etablerade partierna är inte rädda för att SD ska komma med orimliga, grymma och rasistiska krav utan snarare att de ska komma med några högst rimliga och försvarbara, det är nog deras största skräck......

Sett i det ljuset förstår man deras agerande nu, annars inte.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!