Du hänvisar till en vänsterflummare som ljuger om allt utom sitt uttalade hat till SD...
Ja, det var ju till skillnad från artikeln ett balanserat och väl underbyggt omdöme
Nej, det finns ingen anledning att driva den frågan vidare, låt oss nöja oss med att konstatera att det finns en argumentation som definierar SD som neofascister. Jag har inte lyckas hitta någon källa som pekar på motsatsen...
Eller så inser man att de 2 odemokratiska marginalpartierna bara är i olika stadier av sin politiska bana.......
Vilket sätt anser Du är det bästa att få missnöjesväljarna att lämna SD?...
Henrik, personligen är jag betydligt mer rädd för spökena i SDs garderob än någon gammal Che Guevara-affisch, med all sannolikhet kommer inte V att erhålla någon framträdande politisk roll inom överskådlig framtid.
Gällande missnöjesröstare så har jag ingen universalmedicin, känner mig tvärtom rätt rådvill då min uppfattning är att fascister går lika fetbort som gammelkommunister - sådant röstar man helt enkelt inte på.
Däremot anser jag personligen att de demokratiska partierna ska formulera en politisk plan och en strategi utifrån prognoserna för invandring de kommande åren, hur finansieringen kan se ut (stöd från EU?) och hur integrationen löses. För att ta den debatten erfordras utvärdering av dagens situation.
Ta sedan den debatten kring åtgärderna inför nästa val. Men partierna bör, för sina egna väljares skull, se till att själva leda arbetet - nu kanske det finns förhoppningar om lite arbetsro, tid för eftertanke och kommunikation.
Kanske räcker det, kanske inte? Men jag ser faktiskt KDs försök som en måhända tafatt men ändå inledning till någon form av problemformulering...