Ring Knutstorp Pro Superbike!

Heat 2 går 20.30 på viasat motor har jag fått veta nu.

Någon som har uppdatering på killarna som kraschade hur det har gått?

Efter omstarten blev det en till krasch läste jag på mini rapporten på highsider.se: http://www.highsider.se/2011-05-07c.aspx

"Racet startade om vid 16.40-tiden och en taggad Robin Ericsson bromsade otroligt sent och torpederade både Christoffer Bergman (som då låg tvåa) och Ole Björn Plassen."

Hur gick det för för Christoffer Bergman, Ole Björn Plassen och Robin Ericsson?

Last edited:
Knappast alla. Jag tror precis tvärt om.

Stcc är det som håller svensk roadracing bakåt.
Så länge Pro körs med STCC så kommer Pro Superbike vara den fula ankungen. Och blir ingen svan innan man är huvudnummer på ett mc-event.
Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)

Vem kan promota Road Racing i Sverige?
Gör som STCC bjud in lite publikmagneter från Europa, typ några förare som inte längre platsar på de stora arenorna ute i världen?

Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

Ja det reagerade jag också på, och självklart ska dom då också nämna att det var andra gången på kort tid som någon skadar sig allvarligt och tog upp nån som hade kraschat med bilen förra racehlgen tror jag att det var.

Sån jävla äcklig inställning dom har, om dom bara vill vinkla allt negativt och skriva när det händer olyckor så kan dom ge fan i att skriva ngt alls:mad:

Exakt,,,, När Pro Super Bike kör går bilpubliken och äter och skiter och kommer tillbaka till CamaroCup för en V8 det är grejer det. (ironi)

När Folkesson, Lindströn och Cralle härjade som mest i SS 600 var det den klassen som "räddade" STCC (SM i protest*).
STCC var på väg ner och när hojarna kom in i bilden så steg publiksiffrorna rejält.
Folk som åkt dit för att se touringbilar första gången i sitt liv kom tillbaka nästa gång för att se Synsam.

Behövs folk igen som "bråkar" och håller på för att få Aftonhoran och dyligt att skriva nya spaltmeter och inte bara visa krascher som hände nu i andra heatet.

Nutte kan bara hålla med, fast de berättade ju faktiskt vem som vannförsta heatet, dock inte andra "huvudracet"
Forza Sturesson!!!!!

Som var DN nån hade länkat till och skriver: En så kallad highsider.
Det heter highsider inte en så kallad.

Last edited:
Blir f-n äcklad av Svensk dagspress när det ska krävas något sånt här hemskt för att vi ska få vara med i tidningen. Hoppas alla inblandade klarar sig bra efter omständigheterna.

Instämmer till fullo. Alltid så att så fort det händer nåt "tråkigt" motormässigt i Sverige är media där och slickar i sig för fulla muggar.

Att vi har förare i VM, Världsmästare i div. motorrelaterade grenar ser man inte en rad om i kvällspressen. Kommer ihåg bl.a när Kato förolyckades på Suzuka. Gud vad det mumsades då.

Inte så konstigt att gemene man får en skev bild av motorsporten.

Förjävla dåligt! :gnissla

Fy fan... Jag ryser när jag ser benet böja sig när han försöker resa sig upp. Usch! Sådant där drömmer man ju mardrömmar om.

20.30 sänds det som sammandrag på Viasat motor, perfekt då kan man njuta av vädret.
Tyvärr verkar klassen inte prioriterad.
Racet sändes live på ViaSat Sport strax före 14. Så är det alltid när STCC krockar med F1 eller MotoGP.

Så att klassen inte är "prioriterad" kan jag inte hålla med om.

Racet sändes live på ViaSat Sport strax före 14. Så är det alltid när STCC krockar med F1 eller MotoGP.

Så att klassen inte är "prioriterad" kan jag inte hålla med om.

Anar en konspiration eftersom jag kan se alla andra klasser live på Viasat Motor som jag skaffade för surt förvärvade skattade pengar.

Ruggigt otäck krasch, hoppas det är snälla frakturer.
Erfarenheten brukar vara att det ofta ser ut som skit i lederna...fy fan grabbar ni är stenhårda som håller på:/

Robban

För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard

För er som undrar så har Robban brutit utskott på kotor, spricka i bäckenet samt blödande njure. Jag är inte på plats men pratade med Robban i telefon och kan konstatera att det gör ont.

//Rikard

Det lät inget vidare. Hoppas att han läker ihop bra och snabbt.

Krya på sig!

Blir så jävla förbannad när RR bara kommer med på de stora nyhetssidorna när det är skador inblandade! :mad: Men RR är väl bara intressant för pressen när någon skadar sig...

Hoppas Andreas, Robban och Hampus kryar så fort som möjligt, ligger själv på sjukhus och har legat här i 11 dagar. Det är inte kul...

samma orättvisa överallt,det skrivs bara negativt om bin laden,aldrig något om hans generösa sida,man börjar ju tro att karl som uppfann cityairport var genom ond.
hemskt som media vinklar saker

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...