SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vänstertrafik oroar mig inte alls.Itchy Boots har väl varit i alla länder?
Marc Travels har i alla fall varit i Iran, Irak, Libanon, Pakistan och Indien. Dessa är ju några länder som jag inte skulle vilja besöka.
Afrika lockar inte alls.
USA lockar inte även om det finns delstater som är ok. Kanada visst. Sydamerika nej inte alls.
Japan vore häftigt men vänstertrafik och det är för långt bort. Jag vill åka på egen hoj. Färja är ok men flyga är fusk.
England och Irland har jag flugit till. Vänstertrafik. Skottland är fint men näe. Vänstertrafik.
Forna Jugoslavien var ju populärt före kriget. Jag har väl haft planer. Kanske Grekland och Albanien. Färja från Italien är ju ett alternativ. Rumänien ska ju vara fint.
Mitt intresse är att köra på sköna vägar och se fina vyer och ta ett varv eller två i alla städer och turistorter på vägen. Museer, kyrkor, turistfällor går bort. Kultur, mat och nya människor intresserar inte mig men det ingår ju i resandet på hoj. Jo jag vet att man bör älska det och framhäva hur öppen och skön man är. Jag vill köra motorcykel och sova i mitt tält. Jag träffar och pratar med människor och tycker att det är roligt och trevligt. Jag är ingen kuf. Med min engelska är jag kung i Frankrike, Spanien och Italien. I Nederländerna och Belgien ligger i lika. På campingen utanför Berlin kunde kunder och personal inte förstå när jag frågade efter toaletten, på engelska. Märkligt.
Alperna och Pyrenéerna har massor av vägar och vyer. Schweiz är ju fint. Kanske borde bocka av Helsingfors och Prag. Finland lockar inte. Inte heller Baltikum även om det är nära till färjorna.
Som sagt, jag har ingen ambition att besöka så värst många länder till.
Japan hade faktiskt varit en riktig drömresa, det värsta är att man i princip måste flyga - för mycket skitländer ivägen, och även om man kunde köra så åker allt för mycket tid.
Skottland (gärna med avstickare Isle of Man) är mer realistisk rent tidsmässigt.
Men man har väl lite missat fönstret med den? Man måste väl ha visum och tulla hoj etc nu?