SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gubbe som kom och letade spillvirke. Skulle bygga sig en kista. "Vet du vad en kista kostar egentligen?!"
En klasskompis pappa sparade på Bigpack-lådor när vi var små, envist övertygad om att det skulle bli pant på dessa lådor... Det stod staplat i garaget minns jag och alla lock låg snyggt paketerat bredvid
Ja de är banne mig inte billiga! Enklaste i mdf och osb, går på 5000 om inte mer. Några hoptejpade flyttkartonger borde funka istället...Gubbe som kom och letade spillvirke. Skulle bygga sig en kista. "Vet du vad en kista kostar egentligen?!"
Ja de är banne mig inte billiga! Enklaste i mdf och osb, går på 5000 om inte mer. Några hoptejpade flyttkartonger borde funka istället...
Ja de är banne mig inte billiga! Enklaste i mdf och osb, går på 5000 om inte mer. Några hoptejpade flyttkartonger borde funka istället...
Inte fan ska kyrkan eller nån begravningsentreprenör ha dem iallafall!Förvisso, men vad fan ska man med pengar till när man är dö?
Inte fan ska kyrkan eller nån begravningsentreprenör ha dem iallafall!
Hade många kunder när jag säsonga på en fiskrestaurang/butik som ville att jag skulle dra av vikten för papper/plastburk när man vägde fisken.
Vi pratar om folk som köper rökt fisk för 400:-/kg och kvider över ett ark med inslagspapper.
Förstår principen att man inte vill betala med emballage, typ locket till salladen (kan var likadan själv) men fy fan vad irriterande det är när man står och servar någon som köper fisk för tusentals kronor och gnäller över 20-30 gram papper.
Sent from my iPhone using Tapatalk
På byggahus och liknande forum ser man en annan skön typ - han som värmer upp huset med ved och sen stolt proklamerar hur mycket pengar han sparar gentemot alla andra.
Att kraken får stå och hugga ved och springa och vakta pannan hela jävla tiden "är ju ingen uppoffring" (fråga din fru). Samma personer brukar också anse att handshuntning är den enda läran av någon obegriplig anledning.
Jag vill vara en resurs ända in i döden.Näe, eller staten...
Men det är väl lika bra att blåsa dem på något man har nytta av medans man lever, så får någon lösa sophanteringen när man trillat av pinn luspank.
Tänker jag iaf.
Vedeldare är snåla.
Jag vill vara en resurs ända in i döden.
Jag hoppas jag är någorlunda fräsch och kan dö under någorlunda ordnade former, så alla organ som fortfarande är användbara kan tas tillvara.
Resten får bli biogas.
Absolut ingen kista, ingen kremering, ingen urna, ingen gravsten.
Vedeldare är snåla.
Jag är uppvuxen i ett vedeldarhushåll och det är inget jag skulle låta mina barn genomlida... .
Jag är värre än snål när det gäller el. Varför använda något som jag behöver betala för när det finns gratis värme.
Jag är generellt väldigt snål mot mej själv. Å andra sidan så ser andra människor mej som generös, men mot mej själv.
Så jäkla rädd att spendera pengar, har ågren i dagar efter att jag köpt något för några hundra. Bjuda polarna på en runda i baren bekommer mej inte.
De flesta förmögna är nog drivna människor som arbetat hårt på ett effektivt sätt. Vi ska vara glada att det finns de som skapar företag som kan anställa mindre ambitiösa individer.
Skillnad mellan sparsam och snål.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |