Fredrik_H
SÅ Motorsport
Lite min tanke oxå för dom rookie förare jag pratat med är inte nöjda med beslutet!
Att korta ner alla pass 5 minuter, minska racen med något varv hade löst problemet och tävlingen hade fått fler deltagare. Men så ville HMS inte göra.
Trist att det det läggs fokus på kvantitet istället för kvalite. Kan förstå det ur ekonomisk synpunkt, men jag tror inte det här är speciellt bra på ett långt perspektiv. Det urholkar och förstör för de som kör. Till slut anser folk att det inte är värt pengen att "tävla".Inget märkligt alls, Honda 100 körs ihop med SM och därför blir det en klass mer än i SO. Kör man 8 klasser under lördag/söndag blir det ganska lite körtid. Därför låter man 2 klasser köra redan på fredagen.
Fan, gemenskapen i depån och mysmek med öl i näven är ju det bästa med tävlingshelgerna..
Jag anmälde mig på rr.se för ganska länge sedan, i min anmälan står att jag är anmäld till tävling 8-9/8. Måste jag avanmäla mig då om jag inte orkar köra stressrace den 7/8?
Hur gör jag i så fall det?
/Otto
Jag startade en omröstning om just fredagsracen för några veckor sedan och en klar majoritet av både rookieförare och publik ogillade upplägget.Lite min tanke oxå för dom rookie förare jag pratat med är inte nöjda med beslutet!
Det skulle jag kunna men eftersom jag inte ska köra och eftersom HMS är helt ointresserade ser jag ingen mening med det. Kan bara konstatera att Falkenberg lyckades utmärkt, likaså Gelleråsen. Vill man så går det, vill man inte så går det inte.Kan du översätta det i ett tidsschema?
Om du inte har betalt in ska du inte behöva avanmäla dig. Betalning är ju i princip samma sak om att man är anmäld.Jag anmälde mig på rr.se för ganska länge sedan, i min anmälan står att jag är anmäld till tävling 8-9/8. Måste jag avanmäla mig då om jag inte orkar köra stressrace den 7/8?
Hur gör jag i så fall det?
Kopiera det rakt av går inte men med några små modifieringar hade det garanterat gått att lösa.Problemet för Hyllinge är väl att de bara får låta till 17:00 och inte 18:00 som i Karlskoga och därför funkar det inte att kopiera schemat från SO.
Fast du kommer ju aldrig lyckas göra ett schema som alla är nöjda med för det finns alltid folk som vill ha det annorlunda.Vill man så går det, vill man inte så går det inte.
Visst är det så men i det här fallet har man ju gått i från sitt tidigare koncept och ändrat förutsättningarna rejält för två klasser.Fast du kommer ju aldrig lyckas göra ett schema som alla är nöjda med för det finns alltid folk som vill ha det annorlunda.
Jag startade en omröstning om just fredagsracen för några veckor sedan och en klar majoritet av både rookieförare och publik ogillade upplägget.
(Kolla någon/några sidor bakåt i Racingforumet så hittar du tråden)
Det skulle jag kunna men eftersom jag inte ska köra och eftersom HMS är helt ointresserade ser jag ingen mening med det. Kan bara konstatera att Falkenberg lyckades utmärkt, likaså Gelleråsen. Vill man så går det, vill man inte så går det inte.Om du inte har betalt in ska du inte behöva avanmäla dig. Betalning är ju i princip samma sak om att man är anmäld.
EDIT: Så här står det i TR:
Anmälan är inte fullständig förrän betalning har skett, betalning senast 31juli 2009. Startbekräftelse sänds ut via mail, glöm inte ange mailadress. ANMÄLNINGSADRESS: Hyllinge MS, Box 50, 260 23 Kågeröd
Telefon: Hyllinge MS, Anders Gustavsson, tel. 0418-806 19, 0708-383240, mail info@hyllingems.nu
Jag ringde ändå och de tog min avanmälan över telefon men det hade nog inte behövts.
Kopiera det rakt av går inte men med några små modifieringar hade det garanterat gått att lösa.
Omröstningen säger en hel del!
Det var ju precis det jag skrev: "Det går inte att kopiera rakt av".Du kan inte jämföra falkenberg/ gelleråsen med Anderstorp/Knutstorp på det viset. Har du en susning om hur olika bullertillstånden är? I Karlskoga kan man dra över med ett par timmar på kvällen utan problem, likaså i falkenberg. I knutstorp, liksom i anderstorp, är det tyst 18.00 utan att kunna dra så mycket som en minut över. Där har du den största orsaken till att det inte går att kopiera deras upplägg rakt av. Det är inte så enkelt som du gör gällande, helt enkelt.
Det finns lögner, förbannade lögner och statistik var det väl en vis man som sa en gång och man kan bevisa det mesta med statistik. Vad vet jag, du kanske är typen som inte tror på valprognoser heller, det är ju "bara" ca 1000 st av flera miljoner som svarat...Angående omröstningen, av landets cirka 150 aktiva rookieförare är det 34 som svarat att dom tycker upplägget är dåligt. Att dra slutsatsen att de som inte röstat delar din åsikt är lite för mycket kommunism för att jag ska köpa det rakt av.....
Det var ju precis det jag skrev: "Det går inte att kopiera rakt av".
Utan att förringa den som lägger scheman: Hur svårt skulle det vara att skapa ett hållbart schema där alla klasser tränar på fredagen, kvalar och kör race på lördag och söndag? Det finns ju redan scheman som funkar och som kan kortas ned.
Det finns lögner, förbannade lögner och statistik var det väl en vis man som sa en gång och man kan bevisa det mesta med statistik. Vad vet jag, du kanske är typen som inte tror på valprognoser heller, det är ju "bara" ca 1000 st av flera miljoner som svarat...
Jag tycker att omröstningen visar rätt bra vad rookieförarna tycker men du får självklart välja att tolka det annorlunda.
Tror jag har skrivit det 3-4 gånger tidigare, behovet av upprepning verkar vara enormt för vissa, men att korta alla pass ett par minuter och racen något varv skulle lösa problemet. Eller är det 2-3 timmar som plötsligt ska sparas in?Angående schema, det är tydligen så svårt att du inte kan göra det iallafall....
Du tolkar ju statistiken som du vill, jag tolkar den som jag vill. Eller du menar att jag inte får tolka den, men du får?
Valprognoser har inte sällan ganska dålig träffsäkerhet. Det är en helt annan fråga.
Angående schema, det är tydligen så svårt att du inte kan göra det iallafall....
Tror jag har skrivit det 3-4 gånger tidigare, behovet av upprepning verkar vara enormt för vissa, men att korta alla pass ett par minuter och racen något varv skulle lösa problemet. Eller är det 2-3 timmar som plötsligt ska sparas in?
Gäller det även icke SM-klasser? Om inte så kan ju våra race kortas ner.Det finns dessutom en faktor till; racedistansen måste vara en viss distans för att räknas. Kommer inte ihåg på rak arm minsta distans, men har för mej att det ligger runt 4 mil, dvs cirka 20 varv på knudan.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |