HW
Behandlar dig som du behandlar mig!
Re: Re: Re: men visst låter det vettigt!
Alla förstår din fråga men den riktiga frågan är VEM som bestämmer vad som är snabbt och vad som är farligt. I slutänden måste det trots allt avgöras av någon och då tycker jag, och reglerna säger det, att det är tävlingsledningen som skall fatta sådana beslut.
Om det på något sätt skall ändras från de "riktiga" racen så skall det bli tolerantare i RRFA.
Egentligen är det här inget problem alls, problemet finns inte och det behöver inte diskuteras här av oss, en massa amatörer. Det får nämligen inte anordnas en motortävling i sverige utan att det är godkänt av diverse instanser, det skall finna utbildade rutinerade domare, tävlingsledare osv. just för att hålla koll på sånt här så som sagt, problemet existerar inte. Det som kan vara värt att dikutera är hur pass toleranta vi skall försöka få dom att vara.
Alla som jag varit i kontakt med ang. racet på Sviestad igår har varit jättepositiva och det har inte varit några som helst problem att ha lite överseende med vissa detaljer så länge det inte direkt hotar säkerheten för förare, åskådare eller någon annan runt banan.
Om något skall diskuteras och ältas här i vinter så hoppas jag det gäller dom mer akuta problemen nämligen bristen på ban-tid. Buller och krav på ekonomisk lönsamhet är dom största hindren som måste ordnas om det skall gå att låna någon motorbana nästa säsong.
Är det ok att kräva originalsystem på tävling?
Hur mycket får det kosta i anmälningsavgift?
Hur många tävlingar skall vi köra?
Vilka klasser är intressanta?
Betydligt intressantare frågor än vem som kör för snabbt eller för långsamt!!
CorbenDallas skrev:Alltså, en gång till bara för din skull, gubbe. Om man är låååångsam, varför vill man då tävla? Det var den frågan jag ställde.
Alla förstår din fråga men den riktiga frågan är VEM som bestämmer vad som är snabbt och vad som är farligt. I slutänden måste det trots allt avgöras av någon och då tycker jag, och reglerna säger det, att det är tävlingsledningen som skall fatta sådana beslut.
Om det på något sätt skall ändras från de "riktiga" racen så skall det bli tolerantare i RRFA.
Egentligen är det här inget problem alls, problemet finns inte och det behöver inte diskuteras här av oss, en massa amatörer. Det får nämligen inte anordnas en motortävling i sverige utan att det är godkänt av diverse instanser, det skall finna utbildade rutinerade domare, tävlingsledare osv. just för att hålla koll på sånt här så som sagt, problemet existerar inte. Det som kan vara värt att dikutera är hur pass toleranta vi skall försöka få dom att vara.
Alla som jag varit i kontakt med ang. racet på Sviestad igår har varit jättepositiva och det har inte varit några som helst problem att ha lite överseende med vissa detaljer så länge det inte direkt hotar säkerheten för förare, åskådare eller någon annan runt banan.
Om något skall diskuteras och ältas här i vinter så hoppas jag det gäller dom mer akuta problemen nämligen bristen på ban-tid. Buller och krav på ekonomisk lönsamhet är dom största hindren som måste ordnas om det skall gå att låna någon motorbana nästa säsong.
Är det ok att kräva originalsystem på tävling?
Hur mycket får det kosta i anmälningsavgift?
Hur många tävlingar skall vi köra?
Vilka klasser är intressanta?
Betydligt intressantare frågor än vem som kör för snabbt eller för långsamt!!