Säkerhet..........
Jag tycker den här tråden börjar balla ur nu...
Självklart är vi alla berörda till bristningsgränsen över det som hänt.
INGEN av oss här vill förlora en kamrat varken i trafiken eller på banan.
Men det finns dock en sak som kvarstår, och det är att saker händer trots att man gör så gott det går.
Självklart gäller det att förararen ansvarar för sin körning både i trafiken och på bana.
Om nu föraren anser att det är för farligt att vistas i den miljön man ska beträda så är beslutet upp till utövaren.
Då finns det endast en koncekvens, och det är att inte vistas där.
Jag är fullständigt övertygad att alla vill väl, till motsatsen bevisas och just därför så är det till sist Du som visar om ditt omdömme är rätt.
Det finns flera i min vänkrets som har varit omkull i den där sektionen under liknande förhållanden men med bättre utgång.
Det som hände nu i tisdags är en tragedi:=(
Vad som diskuteras i det här forumet hjälper inte dom efterlevande, det vet vi alla.Men om vi samlar alla som vill göra något konkret åt situationen så kan det mynna ut i en säkrare miljö för alla aktörer.
Så besinna er med bojkottningar och etcetera det hjälper ingen utan Om ni brinner för säkerheten..Jobba då med den istället.
Tankarna går till anhöriga i den hemska stund, och låt oss hoppas att det här inte händer oss igen.
Med all välmening
Roffe