sunkan skrev:
2167308 Ett enkelt förslag som kanske är helt korkat.
Men skit samma. Vad kostar det att bygga en S-kurva? förmodligen mycket.
Hur många medlemmar har LMS? förmodligen en jävla massa med tanke på att den är väldigt billig.
Skicka ut ett brev till alla medlemmar om vad som hänt. Och säg att en ombyggnad är nödvändig.
art får ni pengarna i från jo medlemmarna. 1000:- per skalla är väl åtminstone en början.
Det är det vi är till för.. sug oss på pengar. Nu har ni en förbannat bra andledning också. Gör banan roligare och säkrare.
Ni som har sett banan efter omasfalteringen vet ungefär hur mycket ny asfalt det ligger på banan.
Detta är bara byte av asfalt, alltså underlaget/botten är densamma.
LMS RR pyntade in 100 000kr till detta (hur mycket det är totalt vet jag inte, men de andra sektionerna som använder banan har också betalat in pengar).
Det är ca 300 medlemmar i LMS RR, det skulle ge 300 000kr om alla bidrog med 1000kr vardera.
En början, men långt ifrån slutet tyvärr.
Nåt som är betydligt billigare till en början är "lära sig köra fort" kurser och ökat riskmedvetande hos oss förare.
Roadracing ÄR en farlig sport.
Detta här är min högst personliga åsikt och har inget med min inblandning i LMS RR att göra
Ironiläge PÅ
Istället för att bygga om banorna och göra dom "långsammare" kan väl alla köra 125Std hojar istället?
Ironiläge av
Själv tycker jag inte LMS banan är så farlig som vissa verkar tycka "dödskurvor" osånt.
Tycker det är mer farligt med Anderstorp där man åker uppåt 300km/h på rakan och har inte långt till stålräcket som är därefter, och alla dessa förbannade brunnslock som är mitt i banan då, va fan gör dom där?
Blev själv ganska kallsvettig(ut på 1:a varvet) när jag kom på att jag precis bytt bromsbelägg fram och mätarn stod på 280...
Man själv är alltid ytterst ansvarig för det man håller på med, om jag drunknar för att jag får panik och river av mig regulatorn på 40meters djup (påföljd kan vara döden), är det han som skjutsat (eller kört ut mig med båt) fel då?
Eller om jag för den delen tycker jag ser nåt vackert där nere o dyker ner till 90meters djup och dör av förgiftning... vems fel är det då? syrgaspåfyllaren? som inte berättade att jag behövde trimix eller liknande för att dyka så djupt?
Om jag kommer till en bana som jag anser har så dålig säkerhet runt banan att jag vill köra där, då gör jag inte det.
Alternativt anpassar jag hastigheten, som till exempel GotlandRing innan de fick upp curbs, rent livsfarlig med 10cm asfaltskant.
Utöva DIN sport efter DIN egen förmåga