Så är man av med kortet för första gången

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
F_N är ni för människor egentligen, hålla på o tjata om skattepengar och belasta systemet.....

Jag ryser in i märgen över tanken att fastna i en hiss med er som klagar och tycker att "han ska ta straffet som en man" fy fan

Han har säkert föräldrar som kan gnälla på honom som er f____r. Vände sig ju hit för att få info och tips om möjligheterna att få indragningen förkortad.

Min chef skrev ett intyg och det hjälpte med en månad iaf. En gång. Men det var sommar = mycket värt.
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Behövde du inte ta om det?

QUOTE]

Om du blir av med kortet 12 månader eller längre måste du ta om kortet.

Inte nödvändigtvis, blev av med mitt 6 mån, fick tillbaka det och en vecka senare tog dom det i 18 månader till. Skickade in ansökan om lämp efter spärrtiden gått ut och fick tillbaka körkortet utan att ta om det. Så ingenting är omöjligt, verkar vara ett lotteri:va

För övrigt, hellre en fångad våldtäktsman än 10 friade hojåkare. Sluta gnäll och låt rättsväsendet sköta viktigare saker
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Att erkänna fortörningen är en sak. Neka och låta det gå genom rättsystemet är ju bara obstinat. Han vet ju att allt verkar ha gått rätt till.


Indragningstiden bestämmer länsstyrelsen, där ska han klaga allt vad det går.
Men detta har inget med att erkänna/neka att göra. Den skillnaden kan du väl chronic?
 

Dark_Messenger

Guest
om man nu skyller på psykisk ohälsa och kör för fort, är man inte väldigt olämplig i trafiken över huvudtaget och borde bli av med körkortet helt och hållet? jag får liksom inte ihop det: "jag mår inte så bra, därför kör jag för fort. Kan jag bli frisläppt nu så jag kan fortsätta köra för fort?" :huvet :va

I mitt fall fungerade det inte men jag vet att länstyrelsen väger in alla skäl man uppger i sin bedömning hur dumt det än må låta. I mitt fall hävdade jag att jag hade hela min umgängeskrets i hojvärlden, att jag behövde kunna köra mc för att inte flippa osv osv. :D Bullshit jag vet men man har knappast något att förlora liksom.

Sluta gnäll nu. :mad:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Psykisk ohälsa funkar för frikännande bara vid mord och grova våldsbrott . Ju fler offer desto mer förmildrande.

Välkommen till rättsstaten !


Det är bara att ta straffet.
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Om alla papper är i sin ordning med platsprotokoll och dylikt så har du inget att vinna på att neka. Iofs inget att förlora heller men det kommer att ta din egen fritid i anspråk och det kostar en massa skattepengar och tid för domstolen i onödan som dom skulle kunnat använda till att döma en våldtäktsman istället.

Så jag skulle nog säga att det verkar vara onödigt för dig att neka. Du begärde rådrum får att tänka igenom den men jag tror inte att du har något att tjäna på att neka.

Sen ska du givetvis skicka in alla intyg som kan tänkas till länsstyrelsen för att försöka få dom att mildra indragningen. Som dom för övrigt gör helt på egen hand och som inte har något att göra med bötesbeloppet. Dock ska du inte hoppas på för mycket. Jag fick indraget körkort för ett antal år sedan efter att ha kört för fort på 30 sträcka. Klantigt och dumt. Jag skrev ett intyg och min chef skrev ett intyg där han förklarade att mitt körkort var viktigt för företaget då jag satt som nyckelperson i ett projekt i mångmiljonklassen som var utspritt på 3 olika fabriker i mälardalen och jag skulle få svårt att genomföra mina uppgifter på utsatt tid vilket i sin tur skulle resultera i förseningar och extra kostnader i miljonklassen för företaget. Det tog dom ingen hänsyn alls till.
Det jag hört som kan tänkas funka är att begära muntlig förhandling. Sen dyker man upp med mössan i hand och är ångerfull och bedyrar att man lärt sig en läxa. Det är tydligen inte lika lätt att dra körkortet för någon som man sett våndas.
 

hakon

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Gsxr 750 -98
F_N är ni för människor egentligen, hålla på o tjata om skattepengar och belasta systemet.....

Jag ryser in i märgen över tanken att fastna i en hiss med er som klagar och tycker att "han ska ta straffet som en man" fy fan

Han har säkert föräldrar som kan gnälla på honom som er f____r. Vände sig ju hit för att få info och tips om möjligheterna att få indragningen förkortad.

Min chef skrev ett intyg och det hjälpte med en månad iaf. En gång. Men det var sommar = mycket värt.

Men snälla du! Tänk efter en aning......

Mätningen var helt korrekt vilket trådskaparen inte tvivlade på. För att det ska vara någon vits överhuvud taget att dra ärendet till rätten måste han ju kunna peka på något fel i polisens agerande/felaktigheter i mätutrustningen eller liknande. Att dra detta till rätten utan något alls på fötterna är en aning ogenomtänkt, för att inte säga rent respektlöst gentemot vår rätt att bestrida en myndighets beslut. Bara för att man kan och får behöver man väl inte kasta skattepengar i sjön? Vi lever i ett samhälle där var och en efter förmåga ska bidra till kassakistan, tänk på det!
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja f*n ta ditt straff och låt staten få bränna sina välförtjänta pengar på en ny fartkamera, några taxiresor för politiker eller några meter billigt vajerräcke som kan göra livet surt för någon hojåkare istället :tummenupp

Bara en tanke till alla som säger att en våldtäksman skulle fällas om man inte drar vidare till rättegång :rolleyes:
 

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
välkommen till min värld körde 118 på 70 väg 3 månader 4000 böter säsongen är över för min del. :huvet
 

rogzal

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
Tl 1000 R
Du borde nog ha bestridit den på plats och inte stått och latjat med deras laser:tummenupp
 

ToTFoF

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
Krigsberget
Hoj
Ingen. Än...
På den tiden som jag arbetade som enhetschef inom den kommunala hemtjänsten så vart en av mina anställda hembiträden med om en bilolycka som hon var vållande till. Inga personskador att snacka om men bilarna såg inte snygga ut eftåer. Jag skrev då ett långt intyg till länsstyrelsen där jag anmärkte på hur illa det skulle påverka hennes arbetsprestation och tryckte speciellt på att det skulle gå ut över vår verksamhet i stort om hon blev av med kortet. Hon fick faktiskt behålla det.

Så visst kan ett brev från arbetsgivaren påverka.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Behövde du inte ta om det?

QUOTE]

Om du blir av med kortet 12 månader eller längre måste du ta om kortet.

Då har dom ändrat på reglerna.

Förr var det så att fick man kk indraget i 12 månader behövde man inte ta om det.

Fick man kk indraget i ett år lr längre, måste man ta om ALLT.

Hade man högre behhörighet än B, räckte det med att man tog om lappen för den högre behörigheten.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Har funderat lite på en sak. Vad hände med det klassiska "oskyldig tills motsatsen är bevisad"?

Om man bestrider det och inte skriver på så är man väl ändå oskyldig tills motsatsen är bevisad?! Därmed borde man väl få ha kvar kortet till man blir dömd?

Annars finns det ju ingen mening med att inte skriva på och ta det till rätten eftersom det kommer ta flera månader innan det tas upp där så då har tiden utan kort redan gått ut.

Hur ligger det till egentligen?

Tills motsatsen är bevisad? :va Du fick ju se filmen, där med är du inte oskyldig längre :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top