Så besannades mina fördommar om Harley...

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
tassen skrev:
Appropå, "om HD skulle bygga flygplan, skulle ni flyga då" :7peta

Värdens genom tidernas största flygplanstillverkare i antal, de amerikanska Boeing, MD, Lockheed, mfl... :lol :rofl .

Undra just om någon har flygit med dessa..... :va

Hur många har flygit i en kawasaki helicopter ??

Nu är det så att alla vet att amerikanskt blindarbete utförda av mexikanare, kubaner, irländare, tyskar, svenskar, fransmän, engelsmän, vietnameser, afroafrikaner, mfl är det sämsta som finns, eller hur. Bara det som tillverkas i soluppgångens land eller i det strejktätaste bakfylle landet Italien är det bästa.

Jo, jag har faktiskt haft en HD, den hade alla en mc,s dåliga egenskaper, för dyr, tung, trög, trött, skakig, kass kvalitet......samt en bra....det var en blick magnet som drog flickor till sig.
Bytte in den å fick en lite beggadKawa gpz 900, en nästan ny Bandit 600 samt en ny kle 500 offroad, jämt byte.

Hehe, snacka om bang for the bucks! :tummenupp
 

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Värmland
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Hoppas bara att jagt inte blir halshuggen nu då men....

Trots att jag idag åker japanskt, för den delen antika saker, men ändå...så har jag i många år innan ens Evo:n var påtänkt, åkt Harley i många år...

Visst gick den saktare än en R1:a eller nåt liknande o visst fick jag jag leta delar som ramlat bort både igår o i förrgår...o skramlet ska vi inte prata om...
MEN, till dags dato har jag haft mer strul med Japarna hittils...Har fått åkt släp hem ett antal gånger dom sista 10 åren vilket jag ALDRIG fick göra med min gamla strut....

OCH...Jag har trots strulena idag roligt som faan....(hade jag inte haft det hade jag slutat med den här skiten för länge sen , jag lovar!), vilket jag även hade för 20 år sen på dom HD:na jag hade då...

Så...Skit i vad alla åker på...skramlar det här på den hojen så skramlar det på nå annat ställe på den andra....(kolla bara "visa nya inlägg" vilka som har tickande ventiler eller knackande vevstakslager eller totalhaverier....) i slutändan så är det viktiga om man har skitskoj eller ej!!

Har vi alla SKITSKOJ så är det toppen...om det är framför tv:n eller bakom styrröret på en hoj så är det ju bara toppen...om sen röret sitter på ett skithus, honda, kawa eller puch är egentligen ovesäntligt....det viktiga är att vi har skitskoj...!!

Ha det
 

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
ingen alls för tillfället..
stranglefoot skrev:
Hehe, järnhandeln vi hade har gått i konkurs! Så nu finns det bara affärer med mindre kompletta sortiment, endast bestående av milimeterbult!
Det är ju trots allt 2000-tal nu, så det minsta man kan kräva är väl milimetersytem på sånt man köper!


Nu talar du lite osanning, Kalix Bygg&plåt har ett mer eller mindre komplett sortiment, samma med kalix byggnadssmide, bygg&trä....tror jag kan räkna upp ett tiotal till som har bra med grejjer....kolla runt lite, kommunen e inte speciellt stor ! =)
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Vsundelin skrev:
Nu talar du lite osanning, Kalix Bygg&plåt har ett mer eller mindre komplett sortiment, samma med kalix byggnadssmide, bygg&trä....tror jag kan räkna upp ett tiotal till som har bra med grejjer....kolla runt lite, kommunen e inte speciellt stor ! =)

Men har dom tumbult? Enligt min erfarenhet så går det inte att få tag på mer, har frågat nämnda (utom byggnadssmide) firmor och dom för inte tum i sitt lager. Det är inte osanning! Nu äger jag inte någon HD, och gamla skogsmaskiner har jag inte skruvat i på flera år. Behöver därför inte tum längre! :tummenupp
 
Last edited:

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Jag har kört de flesta i HD:s sortiment (-04-05) och tycker inte alls de är otäcka på något sätt. Sköna att köra och med bra kvalitetsKÄNSLA (jämför med VW/Audi - känns bra men pajar ändå). Hur de håller i längden har jag dock ingen aning om.
Jag skulle lätt kunna tänka mig en Sportster 1200 eller Dynaglide 1450 om det inte vore för den väl tilltagna prislappen som gör att de knappt känns prisvärda.
Men jag förstår lite av snacket om Harleykänslan då jag senare provkörde en Kawasaki 1600 Mean streak som tyvärr var en axelryckning i körkänsla trots en bättre hoj på pappret.
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
MaScoot skrev:
Nice try...en HD i USA kostar hälften av vad den gör i Sverige. Det är nog snarare svenska hd nissen som tjänar storkovan på dumma svenskar.

Jo, men anledningen till att den gör det är att de lägger importtullar på "allt", så att folk skalll övertalas att stöda inhemsk industri. Mycket enklare än att utsättas för konkurens :3freak

EDIT: en släng av dyslexi...
 
Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Min enda efarenhet med Hd ar en 3mil lång provrunda på en sportster 1000 med raka rør och jag måste saga at jag alldrig har varit lyckligare i mitt mc-liv an nar jag fikk lamna tilbaka den.....den va trøg,vinglig,vibrerade och hade helkassa bromsar...men kompisen som ager den alskar sin hoj :kocko

:rofl :rofl :rofl
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Inte bara amerikanska hojar är dåliga utan uppenbarligen deras bilar också!
Verkar tex. vara helt omöjligt att ens balansera hjulen till jänkebilarna.
Känner en som hade en sån där kråm-pråm och han sa att till och med fälgarna var cheva original.
Snacka om dålig kvalitet bakom en blankpolerad fasad.
Jag tycker det är rent förjävligt :mad:
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
NoicE skrev:
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
kan du verkligen tänka dig det noica
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Jag satt och pratade med en arbetskamrat på jobbet ang om att jag aldrig skulle våga köpa ngt annat än japanskt. En annan kille överhörde vad jag sa och berättade att när hade varit ute o kört på sin nya hd för ngn vecka sedan så märkte han att han inte längre kunde växla.

Det var för att växelreglaget hängde o dinglade vid sidan! :rofl
Kvalité ??
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
NoicE skrev:
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
En H-D ger väl knappast mer vrid än en R1:a eller någon annan literhoj?

När det gäller H-D i övrigt så tycker jag att det är väldigt konstigt att folk lägger så mycket pengar på en motorcykel som inte är värd det. Det finns inga exklusiva komponenter på dessa cyklar som motiverar det höga priset.

Man kan ju fråga sig om återfallsknuttarna som skaffar H-D över huvud taget har testat några andra motorcyklar, om de verkligen vet hur kul man kan ha på en motorcykel som är gjord för att köras. Jag har kört några glidare (förvisso inte H-D) och de är verkligen tråkiga att köra. Jag kör mycket hellre en halvsportig bil i så fall.
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
kawa1300 skrev:
.


Har vi alla SKITSKOJ så är det toppen...om det är framför tv:n eller bakom styrröret på en hoj så är det ju bara toppen...om sen röret sitter på ett skithus, honda, kawa eller puch är egentligen ovesäntligt....det viktiga är att vi har skitskoj...!!

Ha det
:yoparty
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
philsson skrev:
varför ska en "likvärdig" hoj säg en HD mot en yamaha VN exempelvis kosta mer en det dubbla !??.. det är de jag alltid stört mig på.

Eller att varenda svensson helt ointresserad av bilar prompt ska ha en Volvo, när en idiotdriftsäker Toyota för mindre pengar hade varit det bästa köpet...

Btw så var den säkraste bil som såldes hos volvohandlaren 2004, en Renault... Fick jag sagt det också till dom som ska ha en säker bil.
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Borde inte fler tjejer köra HD, de ska ju vibrera endel :tuttar
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
HDs mekaniker som kör honda.

Känner en HD mek... Han kör honda.. undrar varför?!?!?! :confused:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
kawa1300 skrev:
Visst gick den saktare än en R1:a eller nåt liknande o visst fick jag jag leta delar som ramlat bort både igår o i förrgår...o skramlet ska vi inte prata om...
MEN, till dags dato har jag haft mer strul med Japarna hittils...Har fått åkt släp hem ett antal gånger dom sista 10 åren vilket jag ALDRIG fick göra med min gamla strut....
Fan äntligen, förklara nöjet med en customhoj, vad är det roliga?
Jag har förskt förstå o köra men hajar inget, de går inte att köra fort med på kurvväg så det går bort och det är oftast iaf inget drag i bitarna så man kan inte köra så heller.

Är det typ i stan för att glida runt o se cool ut som är det roliga?

Fan kan ingen förklara, jag är ju så simpel så jag bara kör hoj för att det är roligt, då funkar ju offroader-crossar-sporthojar och mycket annat, MEN custom, då blir jag stående och fattar ingenting.

Jag menar vill man inte utsätta sig för riskerna med en sporthoj (eller premierna) finns ju massor av vanliga kåplösa hojar som funkar fin längs en kurvväg.

OBS ej ironisk, jag fattar inte bara.

Det dravvlet om frihet och känslan undanbedes, kan aldrig tänka mig att nån kör hoj bara på de grunderna.
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Stortryne skrev:
Jo, men anledningen till att den gör det är att de lägger importtullar på "allt", så att folk skalll övertalas att stöda inhemsk industri. Mycket enklare än att utsättas för konkurens :3freak

EDIT: en släng av dyslexi...

Importtullen är knappast så hög att den rättfärdigar prisskillnaden. Han som driver Harley Davidson i Sverige är enligt ryktena snuskigt rik. Prisskillnaden mellan USA och Sverige gäller väl knappast enbart HD dock. Ta vilken j-vla hojpryl du vill och du hittar den billigare i USA. Kan ge mig fan på att en Öhlins är billigare där än här.

Vad det gäller bilar så kan du importera en sprojtans ny X90 från USA och spara många tusenlappar jämfört med om du köper den i Sverige.

Det är nog helt enkelt så att vi svenskar står och tar den i pastejköket dagarna i ända....kommunisterna (a.k.a. Göran) gillar dajmkrysset.....och vi motjuckar villigt...ett tag till iaf.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top