Så mycket bättre

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alla som floppade i Sverige påstod att de var stora i japan. :fakta

Meja och Sounds är totala skämt, helt i stil med A. Bagger och L&L.

Nåväl, jag har inte upplevt det påstådda musikundret faktiskt. Jag reser mycket också men inte som Mr. Globetrotter kanske ;)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Alla som floppade i Sverige påstod att de var stora i japan. :fakta

Meja och Sounds är totala skämt, helt i stil med A. Bagger och L&L.

Nåväl, jag har inte upplevt det påstådda musikundret faktiskt. Jag reser mycket också men inte som Mr. Globetrotter kanske ;)

Det handlar inte om man gillar musiken eller inte, utan om hur de säljer internationellt. Det var ju vad vi diskuterade? Jag kan ju inte gissa mig till din musiksmak. Jag har inte heller dessa artister i min skivback fast jag gillar Maja Ivarsson, vi är bägge från Åhus. :)

Jag har å andra sidan inte en enda tysk skiva heller.... :rodnar

Jag kom på en till förresten... den där ca 10 år gamla låten "I'm a big, big girl, in a big, big World". Den var gigantisk i Kina och Asien när jag var där. Många tjatade om den när jag var i Kina. Det var den och J-O Waldner de tog upp när Sverige var på tal. "Min dotter tjatar den där låten hemma". :yoparty

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Flåt för OT. :rodnar

Rammstein - 15 miljoner fram till 2009
Emilia - Singeln 2,5 miljoner, fullängdaren i 1,5 miljoner, uppföljaren 350 000 = 4,5 milj.

Just saying...:glömdet

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Roxette -75 miljoner

just saying...:glömdet

Scorpions, som ingen egentligen tycker är ett särskilt bra eller stort band, har också sålt 75 miljoner.

Just sayin'

Nu kommer mitt tyngsta argument hittills:

99 Luftballons är med i GTA Vice City. Säg mig ETT enda svenskt band som fick vara med i GTA2. Säg säg säg.

:blah

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Scorpions, som ingen egentligen tycker är ett särskilt bra eller stort band, har också sålt 75 miljoner.

Just sayin'

99 Luftballons är med i GTA Vice City. Säg mig ETT enda svenskt band som fick vara med i GTA2. Säg säg säg.

Robyn är med i GTA 5 och det är större :tungan

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sabaton är väl hyfsat på gång ute i världen nu med?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Öh, är det Ultima Thule 2 som tjatat till sig förbandsplatsen på Maiden i somras? Fy fan vad dåliga de var. :zpy

Märk väl att jag inte sa något om hur bra de är, bara att de är rätt populära ute i världen. Inte helt lite tack vare deras album där de besjunger vanliga soldaters hjältemod på alla sidor i världskrigen...
Hur bra de sedan är får ju den enskilda lyssnaren bedöma. Som du ju gjort. :tummenupp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Öh, är det Ultima Thule 2 som tjatat till sig förbandsplatsen på Maiden i somras? Fy fan vad dåliga de var. :zpy

Tyckte dom var bättre live (innan Maiden) än på radio.
På radio låter dom som Roger Pontare på steroider nuförtiden.

Tror ljudet skiljde en del beroende på var man satt i Friends.
Jag satt på kortsidan mittemot scenen och tyckte det var helt OK, även om det inte var bra ljud.

Maiden var grymma! :)

Flåt igen för OT, TS. :rodnar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tyckte dom var bättre live (innan Maiden) än på radio.
På radio låter dom som Roger Pontare på steroider nuförtiden.

Tror ljudet skiljde en del beroende på var man satt i Friends.
Jag satt på kortsidan mittemot scenen och tyckte det var helt OK, även om det inte var bra ljud.

Maiden var grymma! :)

Flåt igen för OT, TS. :rodnar

Jag kan säga att det var definitivt den bästa hårdrocks-, och en "topp 5 alla kategorier", -konsert jag varit på så gnället om dåligt ljud ter sig helt främmande.

Jag hade ståplats, störde mig endast på att den var löjligt kort.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Räknar man in 216miljoner pirat-laddningar av Rammstein vinner dom! ;)
Är Roxette bästa svenska band på det? :va
Ace Of Base ca 40 milj.

Abba? Kan inte dom konkurrera med Roxette? De säljer ju än menar jag.

Sedan var ju Europe hyffsat stora på 80-talet. Introt till Final Countdown hör man fortfarande på olika events.

Just sayin'

Jag har väl alltid tyckt att Scorpions tillhör de större banden, även om 80-talet kanske inte var metallens ljusaste stund.

Alphaville... var inte dom tyska? Forever Young?

Sedan har du ju filmen och musiken till Never Ending Story. var inte tyskarna med på en hörna där med?

Det görs en jävla massa skit som går på export både i Sverige och Tyskland, det är ju alldeles uppenbart. :fakta

edit: ABBA has sold over 370 million albums and singles worldwide and continues to sell millions of records a year, which makes them one of the best-selling music

Europe was one of the most successful rock acts of the 1980s and sold over 20 million albums worldwide.

Almost overnight, Meja's main market became Japan where the album sold almost 1 million and won awards, such as "Best Selling Female Artist of the Year" and "Best Pop Album".

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
...edit: ABBA has sold over 370 million albums and singles worldwide and continues to sell millions of records a year, which makes them one of the best-selling music ...

Shit! Inte ens när jag ljög mig blå och tog i så jag storkna kom Rammstein upp i vad ABBA sålt på riktigt! :D
Fan lite imponerande av ABBA. :tummenupp

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Shit! Inte ens när jag ljög mig blå och tog i så jag storkna kom Rammstein upp i vad ABBA sålt på riktigt! :D
Fan lite imponerande av ABBA. :tummenupp

Lite roligt och kanske sant är att ABBA är och har alltid varit stora i Australien.
Anledningen är ett kulturutbyte i början av deras karriär, där ett lovande svenskt band åkte till Australien och ett dito australienskt åkte till Sverige.

Det australienska bandet var AC/DC.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Just sayin'

Låtarna i GTA2 är gjorda för GTA2 så om ett svenskt band skulle vara med där vore det riktigt unikt :tungan

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...