Så trött på TV-sportens nonchalans mot allt utom meningslös FOTBOLL!!!!!!!!

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Jag väntade mig ett reportahe om Novemberkåsan idah men.. som vanligt snackade dom bara skit om fotboll och annat trist skit så kah mailade detta till Sporten på TV4:
-------------------------------------------
Hej!
Jag tänkte tipsa om en sak som ni inte känner till.

Jo, det går en motorcyckeltävling kallad Novemberkåsan i Sverige varje år. Det är en endurotävling som är klassad som den hårdaste tävlingen i världen.
Den körs både dag och nattetid i enormt krävande terräng.
Denna sporten kräver mer av utövaren än någon annan sport inklusive golf och fotboll. Kör någon omkull ligger han/hon inte och gråter som vissa gör när någon springer förbi och rycker dem i tröjan. Jag skrev han/hon då både killar OCH tjejer tävlar TILLSAMMANS på samma villkor.

Igår var det upppskattningsvis 10.000 besökare som kollade tävlingen vilket gör det till en sport som kräver mer uppmärksamhet än den ni visat ikväll, dvs inget.
Men då jag tror ni är en bra sportkanal kommer det naturligtvis ett lika bra reportage om detta som all anna fotboll och annat för en del medborgare i detta land ointressant fotboll eller handboll...

Men som sagt, jag är övertygad om att det komer ett fint reportage i ert mångsidiga sport program som tar upp allt inom olika sporter som fotboll och... ehhh... straffspark?

Med vänliga hälsningar...
Peter Espinoza
Enduroåkare
------------------------------------

TV-sporten suuuger!!! :arsele :arsele :arsele :arsele :arsele

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag tycker du förtjänar några :bow:bow:bow och ett par :tummenupp :tummenupp förövrigt tycker jag ALLA jävla tv kanaler som visar sport visar för mycket TOTALT meningslöst och :zpy fjantboll :mad:

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
ChaosX skrev:
Jag väntade mig ett reportahe om Novemberkåsan idah men.. som vanligt snackade dom bara skit om fotboll och annat trist skit så kah mailade detta till Sporten på TV4:
*klipp*

TV-sporten suuuger!!! :arsele :arsele :arsele :arsele :arsele

Om du hade kollat på svt istället för fyran så hade du fått se ett reportage om kåsan..

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Zigge skrev:
:tummenupp FOTBOLL ÄR FANTASTISKT! :banana :yoparty

Nej fotboll är en överskattad lek.

Tv4 är en hora som säljer sig till högstbjudnade.
Svenska spel, ATG och allt vad de heter betalar för att de ska visa sporter som svenskarna spelar bort pengar på.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
yes! bravo Chaos. Jag stör mig också förbannat på all, fotboll, gold och hockey som tar upp massa plats i tv till ingen nytta!

Rune

Skick som ny
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Hayabusa
...därför att enduro är en lortig,miljöförstörande sport som gör ont och låter illa.

Bättre med vattenkammade,tuggummituggande gipskatter som tjänar miljoner på att filma i straffområdet och när dom gör mål,för det gör dom faktiskt ett eller två stycken på 90 min,så försöker dom springa ifrån sina lagkamrater,eller dra tröjan över huvudet eller nån annan käck målgest medans publiken skriker som skållade grisar utom den del av dom fotbollsfans som inte kom in på stadion för dom slår sönder pubar och skyltfönster för att visa hur mycket dom älskar sitt lag med vuxna män som sparkar boll... :kocko :kocko

Golf och hopp med hästar och handboll ska vi inte ens tala om..
..segling..längdskidåkning..... :dummer

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Jepp! Nu får d faaaan vara nog på all jävla meningslös fotboll/hockey dynga. vi startar en tv-kanal me bara mc/motor-sport. Hyllar Ghostrider/GIS teamet till skyarna o tar 40% av alla tv-tittare. Konkurerar ut 1,2,4:an kommer juh på köpet + att vi blir hur rika somhelst. Köpa nyaste mc-modellerna varje år, bygger oss ngra banor i varje storstad o ändrar på svenska folkets motorintresse för all framtid!!!
Phew!! :banana :banana :yoparty :yoparty

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Vi kanske kan mailbomba tv-kanalerna varje gång d varit ngn motortävling så kanske, kanske, kanske tv-sporten kan få för sig o ta med längre o oftare motorinslag

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
"Denna sporten kräver mer av utövaren än någon annan sport inklusive golf och fotboll."

Det är nog i att ta i lite väl mycket, va???

Jag tror visserligen inte att du på fullt allvar tycker så...

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Slayer skrev:
"Denna sporten kräver mer av utövaren än någon annan sport inklusive golf och fotboll."

Det är nog i att ta i lite väl mycket, va???

Jag tror visserligen inte att du på fullt allvar tycker så...
Enduro är den tyngsta sporten som finns! Räknas som värre än terränglöppning!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
zykl0n skrev:
Nej fotboll är en överskattad lek.

Tv4 är en hora som säljer sig till högstbjudnade.
Svenska spel, ATG och allt vad de heter betalar för att de ska visa sporter som svenskarna spelar bort pengar på.

Du hann visst före :tummenupp

Bra gjort Peter.

750RR

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Rune skrev:
...därför att enduro är en lortig,miljöförstörande sport som gör ont och låter illa.

Bättre med vattenkammade,tuggummituggande gipskatter som tjänar miljoner på att filma i straffområdet och när dom gör mål,för det gör dom faktiskt ett eller två stycken på 90 min,så försöker dom springa ifrån sina lagkamrater,eller dra tröjan över huvudet eller nån annan käck målgest medans publiken skriker som skållade grisar utom den del av dom fotbollsfans som inte kom in på stadion för dom slår sönder pubar och skyltfönster för att visa hur mycket dom älskar sitt lag med vuxna män som sparkar boll... :kocko :kocko

Golf och hopp med hästar och handboll ska vi inte ens tala om..
..segling..längdskidåkning..... :dummer

:D :D :D :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept